FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
MPI 1.1 NIE ZAŁACZA SIE WENTYLATOR CHLODNICY
Autor Wiadomość
FIGO-22 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 37
Skąd: szamotuły
Wysłany: 21-03-2008, 16:46   MPI 1.1 NIE ZAŁACZA SIE WENTYLATOR CHLODNICY
   Bolid: seicento sporting


WItam panowie mam pewnienproblem ....

Jechalem do poznania wszytko bylo ok wjechalem do poznania zaliczylem kilka KORKOW izapalila sie kontrolka temperatury silnika szybko zjechalem na pobocze zeby wystudzic auto . Plynu nie ubylo ale sie zagotował wentylator sie nie zalaczył . Bezpieczniki sprawdzilem sa oki . (ten w komorze silnika tez.) odlaczylem dzis czujnik tmp ktory znajduje sie kolo kolektora ssacego ten wkrecony w krociec plastykowy do ktorego ida weze złączylem kable w wtyczce i przekrecilem kluczyk w stacyjce .. cisza . PO wylaczeniu zapłonu wentylator samoczyninne zaskoczyl na ok 10 sekund poczym w komorze silnika usłyszałem klikniecie i wentylator sie wylaczyl... Moje pytanie : czy ten czujnik moze odpowiadac za nie wlaczanie sie wentylatora?? warto go wymieniac czy przyczyna awari jest cos innego ?? prosze pomozcie.
_________________
FIGO
 
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 21-03-2008, 17:47   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Witam:)
Sprawdź jeszcze przekaźnik w komorze silnika ( ten obok przekaźnika od pompy paliwa). Wyjmij go i zewrzyj w gnieździe jego styki robocze, czyli dwa grubsze przewody jeden z nich to chyba jakiś szary z tego co pamiętam....... Jak wentylator ruszy to mozliwe ze przekaźnik
jest walnięty....
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez luki55 21-03-2008, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-03-2008, 17:54   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Dobrze przegrzebałeś kiedyś poruszony wątek? http://www.seicento.pl/te...e-vt3329,40.htm
Ja się już nie wczytywałem do końca.

Z tym czujnikiem to taka sprawa, że jeśli byłby zupełnie uszkodzony, to na benzynie silnik chodziłby nie odpowiednio (np byłaby za bogata mieszanka, bo komputer myślałby że ciecz jest cały czas zimna). Jednak to nieodpowiednio nie zawsze spowoduje jakiś "słyszalny" efekt. Myślę, że nie ma co kombinować, bo nawymyślamy tu zaraz 100 powodów. Jeśli wentylator działa, to najtaniej wyjdzie podjechać do mechanika żeby sejka podłączył pod komputer - wszystko wyjdzie na jaw i nie wtopi sie w niepotrzebne wymiany części. Sam kiedyś kombinowałem i o mało co nie kupiłem czegoś, a okazało się u mechanika, że wystarczyło odpowietrzyć układ chłodzenia.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
FIGO-22 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 37
Skąd: szamotuły
Wysłany: 21-03-2008, 18:23   
   Bolid: seicento sporting


a ile taka diagnoza pod komputerem kosztuje ?? ..

moj mechanik twierdzi tak

gdyby był przekaznik walniety to by sie wentyl nie wlaczyl jak podlaczałem go ztykajac 2 kable ktore ida do czujnika tmp

gdyby był termostat to niezaleznie czy bym jechał szybko czy wolno powinien sie grzac (a jak jade szybko to sie nie grzeje)



sam juz nie wiem a co do pracy silnika na paliwie nieraz jak dodaje gazu to lubi sobie przerywac (delikatnie odczuwalne szarpniecia)
_________________
FIGO
 
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-03-2008, 18:49   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


FIGO-22 napisał/a:
a ile taka diagnoza pod komputerem kosztuje ?? ..

30-60zł
FIGO-22 napisał/a:
gdyby był przekaznik walniety to by sie wentyl nie wlaczyl jak podlaczałem go ztykajac 2 kable ktore ida do czujnika tmp

też prawda
FIGO-22 napisał/a:
gdyby był termostat to niezaleznie czy bym jechał szybko czy wolno powinien sie grzac (a jak jade szybko to sie nie grzeje)

niekoniecznie - termostat może się zawiesić w różnych pozycjach. W hondzie zawiesił mi sie w pozycji zamkniętej, więc się szybko przegrzewał. Jednak wówczas wentylator działał cały czas, bo komp dostawał info o zbyt wysokiej temp. Tak też myślę powinno być w sejku. Termostat łatwo sprawdzić - rozgrzej auto i jeśli grube węże nie zrobią się gorące, to znaczy, że zawiesił się w pozycji zamkniętej.
Jeśli zawis byłby w poz. otwartej, to miałbyś raczej zimno w aucie, no i nie doszłoby również do przegrzewania.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
FIGO-22 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 37
Skąd: szamotuły
Wysłany: 21-03-2008, 22:12   
   Bolid: seicento sporting


dzieki jutro jeszcze sprawdze te weże czy sie grzeja...

aha jak odlacze czujnik i jezdze tojakos mi sie wydaje ze inaczej pracuje auto ale nie dam robie reki uciac.. ale na paliwie rowniej chodzi bo mam tez GAZ a nie powiedziałem wczesniej nie wiem czy cos to wnosi do tematu
_________________
FIGO
 
 
 
wrc86 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 9
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-03-2008, 22:56   
   Bolid: Sporting 1.1 mpi


Witam,
Co ma temperatura węży do nie włączania się wentylatora?? Będą zawsze gorące i już, w końcu woda w układzie powinna mieć 90 stopni.... Wymień czujnik temperatury. Kosztuje 60-80zł. Ale na początku możesz wyciągnąć wentylator i podpiąć do napięcia. Sprawdź czy wentylator nie napotyka na opory przy starcie, lepiej zauważysz to jak będzie się zatrzymywał. Jeżeli coś go blokuje to obmyj to jego silniczek w benzynie ekstrakcyjnej lub WD-40. Po prostu mogło się coś zabrudzić tam, to raczej częsty problem.
Pozdrawiam,
 
 
 
Morcin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 36
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-03-2008, 23:04   
   Bolid: Seicento 900+gas


gdyby wentylator dostawał opory to bezpiecznik powiedział by papa i tyle wentylator masz ok to jakiś inny powód
_________________
Morcin
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-03-2008, 08:01   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Sprawdź z tym przekaźnikiem. Jak odkręcisz czarną kopułkę to będą dwa - jeden jest od wentylatora, drugi od silnika. Zamień je miejscami - jeśli auto nie odpali, to jest walnięty ten od wentylatora ;-) Chodzi o te czerwone B047
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
FIGO-22 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 37
Skąd: szamotuły
Wysłany: 22-03-2008, 08:36   
   Bolid: seicento sporting


koledzy wiec tak. Wentyl nie ma oporów bo jak wczesniej pisałem po zetknieciu kabli z czujnika za skoczyl i krecil sie ale dopiero po wylaczeniu zaplonu na 10 sekund sie zalaczyl . Przekaznik raczej dziala bo jak sie zalaczyl wentyl to bylo slychac typowe klikanie przekaznika :-) a pozatym mech mowi ze gdyby przekaznik to wentyl WCALE by sie nie załaczył Wiec postawie na ten czujnik tmp.. choc irytuje mnie to ze gdyby byl walnięty to chyba by mi nie pokazał na liczniku termometru.. a on zasygnalizował wysoka tmp ale nie dał sygnału na komputer aby załaczyl wentyl ...
_________________
FIGO
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 23-03-2008, 01:07   
   Bolid: sc A0


wentylator w mpi jest sterowany przez komputer...sygnał pochodzi z czujnika..nie jest to jednak sygnał w postaci wlącz/wyłącz lecz odpowiedni sygnał w zaleznosci od temperatury cieczy..który nastepnie cpu przetwarza na wlącz/wyłącz

przypadki jakie ja bym wyróżnił:
- czujnik zły...
- błąd kompa,
- styki wszelkiego rodzaju..

prosilbym kogos zeby potwierdził: chyba czujnik dla kompa a czujnik dla zestawu wskazników to dwa oddzielne czujniki..tzn tak na bank bylo w 899 i spi..ale jak w mpi to choc mam takowego to nie wiem bo tego nie robilem...(jezdze na benzynie hehe:) )

sprawdzając schemat wynika zeń ze to jest jeden czujnik w mpi a komp podaje sygnal na tablice o tym ze wrze (pin3 w gniezdzie A)..

jak masz mpi to ja zawsze polecam wpierw zasięgnąć wizytę w jakiejs poradni diagnostycznej gdzie podłączą Cie pod kompa..taki maly eurotester tez moze byc...odczyt bledów + kasowanie i zobacz cos sie bedzie działo..ewentualnie odrazu sie dowiesz co nie tak..
Ostatnio zmieniony przez irekg 23-03-2008, 01:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 23-03-2008, 18:04   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


Ja mam pytanie - czy nakrótko się kręci czy nie - ja miałem tak że się kręcił tylko za wolno bo dogorywał - wymieniłem na nowy - polski - za 220 PLN a nie VALEO i śmiga juz OK 1,5 roku. Może tak ni zgruszki ni z pietruszki sie wstrzeliłem między opisy o przekaźnikach ale tyle wiem z autopsji.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum