FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Najlepszy olej półsyntetyczny.
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2014, 11:44   

eniek napisał/a:
Wielkie dzięki za wyczerpujące info.

Może tak na koniec, szybko polecisz coś do skrzyni z tego samego sklepu? Ważne tylko żeby w zimie skrzynie nie pracowała zbyt ciężko.

Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki.

Motul Motylgear 75w80 - opakowanie 2l http://galonoleje.pl/skle...r-75w80-2l.html opakowanie 1l http://galonoleje.pl/skle...r-75w80-1l.html - na wymianę w 899 potrzeba 2,4l więc tutaj w przeliczeniu litr wychodzi najtaniej - jest to półsyntetyk ale o właściwościach zupełnie wystarczających do normalnie eksploatowanego 899 natomiast lepszym w pełni syntetycznym produktem na bazie estrowej jest Motul GEAR300 ale ten olej ma wytrzymałość i właściwości wręcz kosmiczne jak na potrzeby tej skrzynki zarówno pod względem wytrzymałości filmu smarnego i właściwości niskotemperaturowych - http://galonoleje.pl/skle...0-75w90-1l.html - posiada niezrywalny film olejowy i spełnia wymogi skrzyń samochodów A grupowych - więc jego właściwości w tej skrzynce będą praktycznie nie wykorzystane ale też poziom ochrony będzie najlepszy z możliwych :wink:

ps. na temat GEAR300 tutaj jest troszkę więcej - http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#502046
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 23-04-2014, 20:19   
   Bolid: fiat seicento


Silnik 0.9- zdecydowanie CASTROL MAGNATEC 10W40 ,skrzynia- Mobil Gear Oil BV 75W80 .
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2014, 21:27   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dariusz.p napisał/a:
Silnik 0.9- zdecydowanie CASTROL MAGNATEC 10W40 ,skrzynia- Mobil Gear Oil BV 75W80 .

Jakieś uzasadnienie nie racjonalne, bo racjonalnego nie widzę :))
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2014, 21:45   

dariusz.p napisał/a:
0.9- zdecydowanie CASTROL MAGNATEC 10W40
- tutaj jest problem z wymianą oleju ze względu na wyjątkowy magnetyzm słynnych molekuł ale podobno wystarczy zadziałać zmiennym polem magnetycznym od strony pokrywy zaworów :wink:
dariusz.p napisał/a:
Mobil Gear Oil BV 75W80
- czyli wcześniejszy mineralny ESSO BV 75w80 - kiedyś miałem to cudo w peugeocie 406 - nigdy nie mogłem pojąć dlaczego w -15 stopniach nie chciał się wylać swobodnie z butelki - też taki jakby magnetyczny :wink:
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 23-04-2014, 21:52   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Jeśli chodzi o półsyntetyk Shell'a HX7 10W40 to trzeba szukać tego w nowym opakowaniu, z normami API: SN i MB 229.3. Że tak tylko wtrącę ;)

Teraz widzę że nic w tym temacie nie było o tym Shellu :-P A to takie pierwsze skojarzenie jeśli chodzi o najlepszy półsyntetyk w normalnej cenie :wink: Lepszy pewnie Fuchs Titan Unimax, ale już cena zdecydowanie wyższa.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2014, 22:00   

gandw napisał/a:
Jeśli chodzi o półsyntetyk Shell'a HX7 10W40 to trzeba szukać tego w nowym opakowaniu, z normami API: SN i MB 229.3. Że tak tylko wtrącę ;)
- albo z normą VW502.00 której poprzednik nie miał na pewno gdyż MB229.3 starsza formulacja posiadała :wink:
tutaj rozebrany na czynniki pierwsze:


NOACK 7,7 :ok: lepiej niż nie jeden PAO :wink:
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2014, 22:03   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Do dłubanego N/A 1.1spi lałem 5w50 valvo, 10w40 motul synergie, millers 10w40xss; skrzynia-tutela 75w80/motul 75w90
rotax24-coś od siebie możesz dodać?
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 23-04-2014, 22:05   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


No ja niestety wlałem starszą wersję do 1.1 MPI bo nie dopatrzyłem, ale ma normę VW 502.00, ale MB 229.1 i API SM, ale cóż - następnym razem wezmę nowszy :wink:
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2014, 22:15   

Paweł1984 napisał/a:
Do dłubanego N/A 1.1spi lałem 5w50 valvo, 10w40 motul synergie, millers 10w40xss; skrzynia-tutela 75w80/motul 75w90
rotax24-coś od siebie możesz dodać?

w kwestii skrzynki do dłubanego 1.1 Motul Gear300 75w90 to świetny wybór co do silnika jeżeli N/A ale z ostrym wałkiem gdzie często są z niego wyciskane soki :wink: polecam o ile cena nie okaże się zabójcza Fuchsa Titan Race Pro sae 5w40 na bazie PAO+ESTER - http://sklep-oleje.pl/pl/...-S-5W-40-5L/999 :ok: zdecydowanie bardziej wytrzymały od Valvoline 5w50 i temu podobnych pseudo-racingów na bazie HC w których pakiet ZDDP w niczym się nie różni od typowego "cywilnego" sae 5w40 a z tym składem mogą wyłącznie robić za produkty "high mileage" :wink:
ps.Millers XSS 10w40 to również klasyczny "racing" o zbieżnym skadzie jak w/w Fuchs i są to oleje z tej samej półki gdzie zawartość cynku i fosforu oscyluje w okolicy 2000ppm :ok: dla porównania w Valvoline VR1 czy Mobilu Peak Life ta zawartość wynosi 800-900ppm.

Cytat:
ale ma normę VW 502.00, ale MB 229.1 i API SM
- faktycznie,zwracam honor :beer:
 
 
Baryl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 20:33   
   Bolid: Seicento 900 Young


Podepne się pod temat, mam podony dylemat.
Kupiłem miesiąc temu seicento 900 sama benzyna z 2002r od dziadka, pierwszy właściciel z przebiegiem 62 000 km :smile: Dziadek jeżdził na działkę jakies 5-10km i do sklepu. Z tego co znalazłem silnik zalewany był olejem 10W40 w 2012 roku Mobil, a obecnie podejrzewam że jest tam wlany Castrol Magnatec równiez 10W40 wywnioskowałem po butelce tegoż oleju w bagażniku.
Podejrzewam iż 10W40 był tam lany od nowości.
Silniczek ładnie chodzi, jest suchy, zero wycieków.
Wiem ze pod koniec maja właściciel robił wymiany filtrów, olejów, tak że czas na wymiane i tu pojawia sie pytanie.

Wlać to co było castrol(różne opinie nie zbyt pochlebne), mobil (z tego co wiem bez rewelacji, roznie bywa) czy moze jednak cos lepszego, jak polecany na forum shell helix hx7 10w40??
Nie chce robić silnikowi dużego zamieszania i radykalnej zmiany by mu sie to nie odbiło czkawką po tylu latach jak podejrzewam na 10w40 i małych krótkich przelotach.
Ale chciał bym zadbac o ten silniczek by jak najdłużej był w dobrym stanie.

Autko jest głównie używane na dojazdy do pracy ok 10 km w jedna stronę rano 10 godzin sobie stoi i potem wieczorem powrót 10 km i tak co dzień.

Jakie byście polecili najlepsze rozwiązanie??
 
 
eniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 20:55   
   Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB


Ja bym polecił przejście na Shell Helix Ultra 5W40, jak w temacie powyżej.
Sam stopniowo (najpierw 10W40, później powyższy Shell 5W40) przeszedłem z mineralnego 15W40 przy przebiegu 70000 km i nie odbiło mi się to niczym. Może poza spokojem sumienia, że mam odpowiedni olej w silniku.

Zapewne wypowie się jeszcze rotax24, ale jak już zostało ustalone, jest to jeden z lepszych olei w rozsądnej cenie.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2014, 21:21   

eniek napisał/a:
Sam stopniowo (najpierw 10W40, później powyższy Shell 5W40) przeszedłem z mineralnego 15W40 przy przebiegu 70000 km
:ok:
Baryl napisał/a:
Autko jest głównie używane na dojazdy do pracy ok 10 km w jedna stronę rano 10 godzin sobie stoi i potem wieczorem powrót 10 km i tak co dzień
- zdecydowanie tutaj 5w40 sprawdzi się najlepiej - w tym przypadku chodzi głównie o eliminację suchych startów i wydłużenie żywotności kasatorów.Shell Helix Ultra 5w40 jest obecnie najlepszym olejem wśród produktów do 100zł za 4l - postaraj się znaleźć produkt z nową etykietą a będziesz miał pewność że posiada bazę GTL:

polecam do 899 ten filtr oleju:
 
 
Baryl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 22:26   
   Bolid: Seicento 900 Young


O dzięki za szybka i konkretna odpowiedz :smile: Filtr oczywiscie mann tak tak, juz sie za nim rozgladałem :smile:
Rozejrzałem sie troche za tym olejem, wygląda bardzo dobrze, aż że tak powiem wydaje się za dobry dla tego silnika. Mam watpliwosci czy takie przejscie z półsyntetyka po tylu latach, na syntetyk nie zrobi gorszej roboty. Czy te silniki sa przystosowane do takiego oleju gdzie producent zaleca chyba półsyntetyk?
Czy nie wyplucze mi on silnika co spowoduje jakas usterke, badz rozszczelnienie. Nie wiem do końca co było tam lane w poprzednich latach...
Może wiecie jaka wartość TBN ma ten olej??
_________________

 
 
eniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 22:43   
   Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB


Producent zaleca 15W40 jakiś VS MAX, więc mineralny.
Shell TBN ma chyba 10,5. Jak dla mnie to dobrze, że będę miał czysty silnik.

Nie jestem specjalistą, ale jak lepszy olej przy sprawnym i szczelnym silniku może zaszkodzić? Wiele osób tutaj jeździ na pełnym syntetyku i silniki mają się bardzo dobrze.

Mój jeździł na 15W40, a przed zmianą z 10W40 na Shella zrobiłem jeszcze płukankę, aby wyczyścić silnik z zanieczyszczeń i silnik pięknie chodzi, oleju trzyma stan.

Według mnie nie ma się czego bać. Decyzja oczywiście należy do Ciebie.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2014, 22:46   

Baryl napisał/a:
Mam watpliwosci czy takie przejscie z półsyntetyka po tylu latach, na syntetyk nie zrobi gorszej roboty
- Przy Twoim przebiegu i eksploatacji na 10w40 silnik na pewno jest zdolny uciągnąć nawet 0w40 więc bez obaw :wink: sam zrobiłem na tym silniku 230kkm od początku na Mobil 1 0w40 a dzisiaj kolejny właściciel ma przejechane ponad 300kkm nadal na M1 0w40 i silnik nie wymaga uzupełniania oleju na 10kkm więc jak widać syntetyk mu nie straszny :wink:
Shell Helix Ultra 5w40 - rozłożony na czynniki pierwsze:


TBN - 10,89 NOACK - 6,8 Pour point -48 pakiet ZDDP :ok: temperatura zapłonu 242 bardziej niż :ok:
Nic lepszego w tej cenie jeszcze nie wymyślono :wink:

ps. zalecenie producenta w zakresie doboru oleju silnikowego do 899 można uznać za chybione a wręcz szkodliwe :wink:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 04-06-2014, 23:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum