FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala, pali z popychu
Autor Wiadomość
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 29-07-2011, 08:14   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Po mojemu podmień pompę bo nie masz dobrego ciśnienia w układzie. Zdejmij filtr powietrza i zobacz jak wtrysk działa podczas kręcenia. Niech ci ktoś zakręci rozrusznikiem, Jak nie będzie robił mgiełki to na 99% pompa paliwowa.
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-07-2011, 10:58   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Michaelslon napisał/a:
Po odpaleniu na gazie przy próbie przełączenia na benzynę sejek momentalnie gaśnie. Próbowałem kilka razy. A jak odpalałem na z popychu depnąłem mocniej, pewnie przełączył się na gaz i wtedy zaskoczył na LPG.
Nie dostaje paliwa. Ale pisałeś że pompę słychać jak się uruchamia kluczykiem? Jeśli nie to jeszcze sprawdź zasilanie czy dostaje plus i masę w kostce przy pompie. Jednak myślę że pora będzie wkład wymienić w najgorszym wypadku .Chyba że faktycznie wszystkie zanieczyszczenia osiadły w zbiorniku na filtrze paliwa przy pompie i utrudniają przepływ paliwa przez co taki syk słychać w przepustnicy. Zanim wkład wymienisz posprawdzaj to bo po co mieć dwie pompy jakby ta była sprawna? Możesz zdjąć wężyk (zasilający) z przepustnicy? Jak tak to do butelki go wsuń i niech ktoś przekręci kluczyk. Jak nie poleci paliwo to albo niedrożność w przepływie(kiedy pompę będzie słychać) lub przypalenie pompy lub przerwa w obwodzie zasilania pompy (wyłącznik bezwładnościowy? Wątpliwe raczej) A jak poleci ale słabo to też może być zapchanie instalacji lub pompa się zaciera. Sprawdzisz później po wyczyszczeniu filtra w pompie czy pomoże
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-07-2011, 14:30   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Więc tak, aż głupio pisać ale odpiął się wężyk od filtra paliwa. Zrobiłem to tym razem porządniej ale nie rozwiązało to problemu. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i zakręciłem trzy razy. Wyleciało jakieś 25 ml paliwa więc pomyślałem, że chyba ok. Po założeniu wężyka i tak nie chce odpalić. Myślałem, że może zapowietrzony, więc dobrałem się do pompy i odpiąłem wężyk z czerwonego krućca. Przy przekręcaniu kluczyka słychać to co w przepustnicy, jakieś syczenie. Odkręciłem jeszcze raz wężyk od przepustnicy no i nie leci z niego paliwo. Widocznie na początku jakieś resztki poszły. Czyżby pompa padła od pracy na sucho? Słychać ją wyraźnie, że pracuje, więc może to filtr. Muszę ją wyjąć i zobaczyć co w trawie piszczy :/
_________________
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 30-07-2011, 15:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Filtr przy pompie zapchany będzie . Ten wewnątrz obudowy który jest zamocowany na wkładzie pompy paliwa. Pompa ma ciężko zassać i dlatego tak szumi. Mogła też paść pompa. Wydatek na wkład około 50 zł na allegro ( w sklepie motoryzacyjnym zamiennik około 80 jak u mnie w okolicy) lub nowa za kilkaset zł lub szrot używka(nie wiadomo w jakim stanie) Tak nawiasem Ty masz seicento 1.1 SPI czy MPI? bo jeszcze możesz mieć zapchany filtr paliwa pod podwoziem. Ale to dotyczy tylko silników z jednopunktowym wtryskiem.W MPI tego nie ma pod podwoziem. Jednakże zacznij od tego zgrubnego smoka przy pompie paliwa. Miałem podobnie że pompa aż wyła i nie miała siły ciągnąć bo filtr był oblepiony farfoclami z paliwa a nawet ten filterek miałem pęknięty i osiadało dużo na sitku pompy(pod filtrem).Tylko że wtedy samochód jeśli odpalił bo z trudem odpalał to strasznie falował szarpał i nie dało się jechać na benzynie
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-07-2011, 15:50   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Ale porażka, odkręciłem pompę a tam pod nią sucho :roll: Przy okazji rozruszałem pływak i teraz pokazuje już rezerwę prawidłowo. Głupi wężyk i tyle problemów, że o 10 l paliwa nie wspomnę :/ Wreszcie zapalił.
_________________
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 30-07-2011, 19:18   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Michaelslon napisał/a:
Ale porażka, odkręciłem pompę a tam pod nią sucho :roll: Przy okazji rozruszałem pływak i teraz pokazuje już rezerwę prawidłowo. Głupi wężyk i tyle problemów, że o 10 l paliwa nie wspomnę :/ Wreszcie zapalił.
Jeździłeś na sucho? Nie chcę straszyć ale pompa może niedługo się skończyć jak na sucho chodziła i nie miała smarowania paliwem ani chłodzenia.Dziwne że nie czułeś zapachu benzyny np na parkingu jak ruszałeś. I to co zatankowałeś to wyleciało? Ciesz się że nie było bum....
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 31-07-2011, 11:27   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Michaelslon napisał/a:
Ale porażka, odkręciłem pompę a tam pod nią sucho :roll: Przy okazji rozruszałem pływak i teraz pokazuje już rezerwę prawidłowo. Głupi wężyk i tyle problemów, że o 10 l paliwa nie wspomnę :/ Wreszcie zapalił.

Tak jest jak sie na rezerwie jeździ z LPG, powinno być minimum 1/2 baku paliwa, między innymi po to aby się pływak nie zastał.
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-07-2011, 20:35   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Trzeba mieć jeszcze szczelny bak, żeby mieć tą połowę :/
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum