Nierówne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Negrys
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 7 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 03-05-2016, 17:34 Nierówne obroty
Bolid: Seicento |
|
|
Witam, problem wygląda następujaco. Po nagrzaniu sie silnika (przejechaniu kilku Km) na wolnych obrotach samochód nierówno pracuje obroty spadają bardzo nisko, zapala sie kontrolka od oleju i z powrotem obrotu idą w górę, i tak coraz dłużej w koło, aż silnik gaśnie przy spadku obrotów.... Jeśli go przegazuję obroty sie wyrównują, lecz po chwili znów nierówno pracuje i ponownie gaśnie.
Ktoś? cos? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-05-2016, 17:52
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Na zimnym pracuje prawidłowo? Zawiesza się silniczek krokowy sterujący ilością zasysanego powietrza na jałowym. Przemyj to miejsce benzyną a jak nie pomoże to po prostu wymień krokowiec na nowy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-05-2016, 12:59
Bolid: Seicento |
|
|
Ja mam podobny problem ale bez znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Nie zdarza się to zawsze. Polega to na tym, że na wolnych obrotach np. stojąc na skrzyżowaniu zauważam jak silnik zaczyna nierówno pracować. Obroty tak jakby spadały i zaraz rosły i tak w koło. Dodam mu gazu lekko i zazwyczaj to pomaga - sprawa wraca do normy. Czasami musze kilka razy nacisnąć pedał gazu delikatnie żeby obroty się wyrównały. Podczas jazdy nic się nie dzieje. CO to może być? Czy to też wina silnika krokowego? Gdzie on w ogóle się znajduje w 900? |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-05-2016, 15:09
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Za falujące obroty mogą również odpowiadać świece, przewody zapłonowe, albo cewka zapłonowa. A krokowiec w dziewiećsetce znajduje się po lewej stronie monowtrysku, poznasz go po czteropinowej wtyczce, wszystkie inne wtyczki dookoła są dwu albo trzy pinowe |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2016, 17:12
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Tailor93 napisał/a: | Za falujące obroty mogą również odpowiadać świece, przewody zapłonowe, albo cewka zapłonowa. | Za szarpanie tak, ale nie za falowanie.
Potem ludzie to czytają, wymieniają wszystko, a problem dalej nierozwiązany.[/i] |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-05-2016, 17:16
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Dodam że to to czarne cos bliżej kabiny pasażerskiej
Bo są tam dwie wtyczki można pomylić |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2016, 17:17
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Krokowiec jest w przepustnicy i ma 4 piny. Nie da się pomylić z niczym innym . |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
mmxxl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 08-05-2016, 22:35
Bolid: seicento 900 |
|
|
Przepraszam że tutaj to napisze ale nie chce tworzyć nowego tematu otóż obroty można sprawdzić poprzez program w komputerze tak? Jeżeli tak to czy taki zestaw by pasował : http://allegro.pl/interfe...5862998522.html
Przy okazji byłby też użyteczny do auta taty : scenica II |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2016, 22:48
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Zadzwoń do viaken'a i zapytaj co będzie właściwe do którego auta. A nie wpierw kupisz a potem wyjdzie że miało być pięknie ładnie a przy podpięciu jednak nie działa.
Ja też u nich kupiłem obd2 z opcją 3pinów na obd1, tylko nikt mi nie powiedział że w aucie z obd1, tym interfejsem mogę sobie najwyżej spr błędy poduszki i abs
Na prawdę nie ma to jak normalna rozmowa z przedstawicielem firmy sprzedającej dany sprzęt. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2016, 22:53
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Przed chwilą o tym właśnie napisałem. Twój powyższy link nie podchodzi do obd1. Strata kasy i czasu.
Wychodziły 900 z obd2 i wtyczką pod skrzynką bezpieczników ale to mega rzadkość.
Większość to obd1 i 3piny pod maską. Powyższym 'kabelkiem' nie ogarniesz nic poza poduszkami i abs. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-05-2016, 22:58
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Gdzie indziej na forum doradzono mi właśnie taki zestaw + Iaw Ecu Scan do dziewięćsetki. Sam go jeszcze nie kupowałem, ale podobno miał działać. |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2016, 23:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A ja kupiłe. Krótko potem kupiłem następny, ale już konkretnie pod obd |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-05-2016, 23:17
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Czyli ten kabelek z przejściówką 3 pin z linku powyżej w końcu podejdzie do 900 czy nie? |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2016, 23:22
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Podejdzie w sensie sprawdzenia układów poduszki u abs. Silnika nie zeskanuje jeśli komp jest z obd1.
Taka sama sytuacja jak z kupnem wkładu pompy paliwa. Czy sey 1.1 czy punto2 sporting, wszędzie piszą że pasuje a kupujący ma się domyślić że chodzi tylko o pasowanie wymiarami do kosza w baku bo przecież nie parametrami pracy. Tak niestety wygląda kupowanie w necie pewnych przedmiotów, ufając sprzedawcom w to co napisali w aukcji. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|