FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówne obroty
Autor Wiadomość
Negrys 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 03-05-2016, 17:34   Nierówne obroty
   Bolid: Seicento


Witam, problem wygląda następujaco. Po nagrzaniu sie silnika (przejechaniu kilku Km) na wolnych obrotach samochód nierówno pracuje obroty spadają bardzo nisko, zapala sie kontrolka od oleju i z powrotem obrotu idą w górę, i tak coraz dłużej w koło, aż silnik gaśnie przy spadku obrotów.... Jeśli go przegazuję obroty sie wyrównują, lecz po chwili znów nierówno pracuje i ponownie gaśnie.


Ktoś? cos?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-05-2016, 17:52   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Na zimnym pracuje prawidłowo? Zawiesza się silniczek krokowy sterujący ilością zasysanego powietrza na jałowym. Przemyj to miejsce benzyną a jak nie pomoże to po prostu wymień krokowiec na nowy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Ermac 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-05-2016, 12:59   
   Bolid: Seicento


Ja mam podobny problem ale bez znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Nie zdarza się to zawsze. Polega to na tym, że na wolnych obrotach np. stojąc na skrzyżowaniu zauważam jak silnik zaczyna nierówno pracować. Obroty tak jakby spadały i zaraz rosły i tak w koło. Dodam mu gazu lekko i zazwyczaj to pomaga - sprawa wraca do normy. Czasami musze kilka razy nacisnąć pedał gazu delikatnie żeby obroty się wyrównały. Podczas jazdy nic się nie dzieje. CO to może być? Czy to też wina silnika krokowego? Gdzie on w ogóle się znajduje w 900?
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-05-2016, 15:09   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Za falujące obroty mogą również odpowiadać świece, przewody zapłonowe, albo cewka zapłonowa. A krokowiec w dziewiećsetce znajduje się po lewej stronie monowtrysku, poznasz go po czteropinowej wtyczce, wszystkie inne wtyczki dookoła są dwu albo trzy pinowe ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-05-2016, 17:12   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Tailor93 napisał/a:
Za falujące obroty mogą również odpowiadać świece, przewody zapłonowe, albo cewka zapłonowa.
Za szarpanie tak, ale nie za falowanie.
Potem ludzie to czytają, wymieniają wszystko, a problem dalej nierozwiązany.[/i]
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-05-2016, 17:16   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Dodam że to to czarne cos bliżej kabiny pasażerskiej :-)
Bo są tam dwie wtyczki można pomylić
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-05-2016, 17:17   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Krokowiec jest w przepustnicy i ma 4 piny. Nie da się pomylić z niczym innym .
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
mmxxl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 08-05-2016, 22:35   
   Bolid: seicento 900


Przepraszam że tutaj to napisze ale nie chce tworzyć nowego tematu otóż obroty można sprawdzić poprzez program w komputerze tak? Jeżeli tak to czy taki zestaw by pasował : http://allegro.pl/interfe...5862998522.html
Przy okazji byłby też użyteczny do auta taty : scenica II :)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2016, 22:48   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Zadzwoń do viaken'a i zapytaj co będzie właściwe do którego auta. A nie wpierw kupisz a potem wyjdzie że miało być pięknie ładnie a przy podpięciu jednak nie działa.
Ja też u nich kupiłem obd2 z opcją 3pinów na obd1, tylko nikt mi nie powiedział że w aucie z obd1, tym interfejsem mogę sobie najwyżej spr błędy poduszki i abs :]
Na prawdę nie ma to jak normalna rozmowa z przedstawicielem firmy sprzedającej dany sprzęt.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2016, 22:50   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Do seja 900 to taki zestaw: http://allegro.pl/interfe...4901360414.html
_________________
Moje SC ^^
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2016, 22:53   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Przed chwilą o tym właśnie napisałem. Twój powyższy link nie podchodzi do obd1. Strata kasy i czasu.
Wychodziły 900 z obd2 i wtyczką pod skrzynką bezpieczników ale to mega rzadkość.
Większość to obd1 i 3piny pod maską. Powyższym 'kabelkiem' nie ogarniesz nic poza poduszkami i abs.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2016, 22:58   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Gdzie indziej na forum doradzono mi właśnie taki zestaw + Iaw Ecu Scan do dziewięćsetki. Sam go jeszcze nie kupowałem, ale podobno miał działać.
_________________
Moje SC ^^
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2016, 23:07   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A ja kupiłe. Krótko potem kupiłem następny, ale już konkretnie pod obd :]
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2016, 23:17   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Czyli ten kabelek z przejściówką 3 pin z linku powyżej w końcu podejdzie do 900 czy nie?
_________________
Moje SC ^^
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2016, 23:22   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Podejdzie w sensie sprawdzenia układów poduszki u abs. Silnika nie zeskanuje jeśli komp jest z obd1.
Taka sama sytuacja jak z kupnem wkładu pompy paliwa. Czy sey 1.1 czy punto2 sporting, wszędzie piszą że pasuje a kupujący ma się domyślić że chodzi tylko o pasowanie wymiarami do kosza w baku bo przecież nie parametrami pracy. Tak niestety wygląda kupowanie w necie pewnych przedmiotów, ufając sprzedawcom w to co napisali w aukcji.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum