Obciera przednia sprężyna |
Autor |
Wiadomość |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 08-02-2016, 19:34 Obciera przednia sprężyna
Bolid: seicento 899 |
|
|
Witam. Od kilku dni słyszę w kabinie przy skręcaniu że sprężyna lewa przednia obciera o ścianę grodziową przed chwilką sprawdzałem jaki tam jest luz i w pozycji kół na wprost wcisnąłem rozwiniętą stalową taśmę do mierzenia ale z luzem coś około ledwo 1-2 mm. Teraz jaka jest przyczyna
Za bardzo ściśnięta sprężyna
Kiepskiej jakości nawet nie pamiętam nazwy producenta ale Mac-persony KYB.
Komplet z przodu montowałem ze znajomym mechanikiem ale wszystko ułożyło się poprawnie.
Wóz nie był bity z przodu, za to prawa strona zachowuje się wzorowo.Macie jakieś sugestie |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 08-02-2016, 19:37
Bolid: Seicento |
|
|
a podnieś go i luknij czy ci nie pękła u mnie tak było niedawno i szurało lub złe się ułożyła jak dłubałes |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 08-02-2016, 19:45
Bolid: seicento 899 |
|
|
Wczoraj i dziś obadałem i nie pękła, na górze leży na swoim miejscu a na dole jej brakuje coś 2 cm. żeby dolegała do oporu. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2016, 09:01
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
jędrek napisał/a: | Wczoraj i dziś obadałem i nie pękła, na górze leży na swoim miejscu a na dole jej brakuje coś 2 cm. żeby dolegała do oporu. | sprężyna ma być dosunięta do końca. Nie ma prawa odstawać ani dołem ani górą. Górna miska razem z podkładem gumowym mają być równo złożone, też bez przesunięć.
To się wszystko łatwo rozjeżdża przy dokręcaniu poduszki amora i/lub odpuszczaniu ścisków.
Sprawdź jak masz złożone to dziadostwo bo sprężyna w seyu wchodzi tylko w jednym położeniu i nie ma możliwości na obcieranie o cokolwiek. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-02-2016, 10:21
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dodał bym jeszcze, że warto sprawdzić stan górnej miski - czy nie jest pokrzywiona. U mnie to było właśnie powodem obcierania. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 09-02-2016, 17:09
Bolid: Seicento 900 |
|
|
sprężyna nie strzela przy kręceniu kierownicą? bo może łożysko amora stoi |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 09-02-2016, 17:10
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Na bank jest pęknięta i brakuje jednego zwoju. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 09-02-2016, 18:42
Bolid: seicento 899 |
|
|
Teraz też się przypatrzyłem dokładnie i jednak sprężyny są dosunięte do końca tak na górze jak i na dole.Przy odpuszczaniu z ścisków był z nią problem bo co chwila odsuwała się ze swojego miejsca, patrząc od dołu widać że podkładka gumowa leży w misce idealnie przy składaniu nic nie było krzywe,kierownica nie strzela przy skręcaniu a sprężyna ir3n3usz ni cholery nie jest pęknięta.Obieranie jest takie że lakier na sprężynie i konserwację na grodzi wytarło do gołej blachy. Co jeszcze,obcieranie nie występuje po podniesieniu przodu i kręceniu kierownicą. Już sam nie wiem czy sprężyna jest felerna czyli za duża |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 09-02-2016, 20:46
Bolid: Seicento 900 |
|
|
miska w której siedzi sprężyna na amortyzatorze się nie odkleiła i nie obróciła na nim? |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 09-02-2016, 21:10
Bolid: seicento 899 |
|
|
sebekle napisał/a: | miska w której siedzi sprężyna na amortyzatorze się nie odkleiła i nie obróciła na nim? |
No właśnie nie obróciła się, obie strony są zmontowane tak samo a jednak lewa strona jest za blisko blachy, trochę głupio inwestować w nowe sprężyny skoro te jeszcze nie wiele przeszły.Najdziwniejsze jest to że przód po wymianie sprężyn i amorów stoi dość wysoko, odległość między górą koła a rantem błotnika to 12 cm. zaś odl. od dołu zderzaka a asfaltem 26 cm. co jak co ale to nie gleba a ciągnik. Tak jest od samej wymiany, te sprężyny coś mi śmierdzą W sobotę wywalę obie strony i zmontuję wszystko ponownie choćbym miał to robić cały dzień
Jeszcze jedno, jakie powinno być oznaczenie sprężyn bo ja mam żółte punkty a wyczytałem że powinny być białe, jak z tym jest do końca |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-02-2016, 10:27
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jeśli całość jest dobrze skręcona, sprężyny są seyowskie to tylko zostaje kwestia amorów. Albo źle wspawane mocowanie pod zwrotnicę (zdarzają się takie buble) albo masz krzywą budę czego wcześniej nie widziałeś.
Cała sprawna kolumna na oryginalnych częściach, dedykowanych do seya nie ma prawa o nic obcierać. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 13-02-2016, 14:24
Bolid: seicento 899 |
|
|
Na dzień dzisiejszy jedno jest pewne że sprężyny które mam teraz są za sztywne i za wysokie.Jak je kupowałem to sprzedawca mówił że są dwa rodzaje sprężyn do sc i cc czyli do sportinga i zwykłe co to znaczy zwykłe a wczoraj słyszę że jest kilka wysokości sprężyn. Zaczynam podejrzewać czy to czasem nie felerne,żeby było ciekawiej to gdy je zakładałem nie zmierzyłem wysokości a teraz nie wiem jakie kupić niższe w sumie i tak nie mam czym ich ścisnąć No i pytanie, jak w końcu z tym jest jakie mam kupić żeby przód nie był wysoko Jakie Panowie Wy macie sprężynki |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 14-02-2016, 01:29
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
sprawdz w ktorym miejscu sprezyna obciera i wytnij ten fragment!!!
sory, musialem, mam dzis taki humor |
_________________
|
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-02-2016, 03:15
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Sporting miał -20mm względem serii, a zwykła to zwykła... Skoro dół ma luz to masz coś źle poskładane... |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-02-2016, 09:42
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
jędrek napisał/a: | Na dzień dzisiejszy jedno jest pewne że sprężyny które mam teraz są za sztywne i za wysokie.Jak je kupowałem to sprzedawca mówił że są dwa rodzaje sprężyn do sc i cc czyli do sportinga i zwykłe co to znaczy zwykłe a wczoraj słyszę że jest kilka wysokości sprężyn. Zaczynam podejrzewać czy to czasem nie felerne,żeby było ciekawiej to gdy je zakładałem nie zmierzyłem wysokości a teraz nie wiem jakie kupić niższe w sumie i tak nie mam czym ich ścisnąć No i pytanie, jak w końcu z tym jest jakie mam kupić żeby przód nie był wysoko Jakie Panowie Wy macie sprężynki | Obojętnie co założysz NIE MA prawa nic obcierać. Nieistotne czy seria zwykła czy sporting, czy obniżające springi tuningowe.
Jeśli ci obciera to masz sprężynę przeznaczoną nie do seya. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|