FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odgłosy z silnika 1.1 MPI (klekot)
Autor Wiadomość
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 11-04-2008, 17:11   Odgłosy z silnika 1.1 MPI (klekot)
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Witam:)

Kiedyś założyłem podobny wątek, ale postanowiłem nagrać dźwięk mojego silnika.
Na nagraniu w którymś momencie został otworzony korek wlewu oleju co wyraźnie słychać.
W serwisie powiedzieli, że TTTM, natomiast kolega zasugerował, że może być wałek rozrządu walnięty, teraz to ja już sam nie wiem. Dodam, że zawory mają odpowiedni luz, silnik po wymianie oleju...Jak na dworze jest gorąco to pod obciążeniem występuje spalanie stukowe...(4 bieg)
Postaram się w najbliższym czasie nagrać dźwięk ciepłego silnika..

Link do nagrania:
Plik audio.wav

Pozdrawiam
 
 
 
Gruby-Wujo 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: White Snow WaWa
Wysłany: 11-04-2008, 17:54   
   Bolid: Cinquecento 1.2 :P


Jak dla mnie to nic mu nie jest. Mam identyczny dźwięk. Oczywiście mówię tu o zimnym silniku. Po nagrzaniu przejechaniu powiedzmy 1-2 km dźwięk znika. W Nowym seju mojej mamy jest tak samo.
_________________
Jak na razie 120 km/h. Na więcej nie pozwoliła książka gwarancyjna...
Różowy Zając Rlzz :P :P :P !
Gaz...Tylko do zapalniczek!!!

 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 11-04-2008, 18:10   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Ok...czekam na dalasze sugestie
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2008, 20:28   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Nagranie nagraniem....nie ma wiele wspólnego z real-soundem-fakt trochę za bardzo klekocze ale na zimno(chociaż teraz to zimno nie jest)-spotkałem się z takim klekotem w Mpi-kach,co w spi nie miało miejsca.
Co jest winne nie wiadomo bez rozbiórki głowicy-generalnie rozrząd z 4-ma wtryskiwaczami daje taki dźwięk w niektórych modelach.
Natomiast piszesz o spalaniu stukowym na ciepło na 4-tym biegu-przy jakiej prędkości,dobre paliwo tankujesz,może zmień stację lub dla próby wyjeździj to i wlej 98-jak bedzie to samo to to raczej nie do końca spalanie stukowe.
 
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 12-04-2008, 07:41   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Witam:)
Stukowe występuje około 70km/h. Paweł1984 jak zatankuje 98 to jeszcze bardziej będzie wyprzedać zapłon, bo jak coś jest nie tak to ECU i tak nie skoryguje kąta wyprzedania.
Mogę oczywiście spróbować i posłuchać co sie dzieje. Ja też nie widziałem SPI stukającego przy zimnym silniku. Dziwie się bardzo bo kumpel też ma seja MPI z 2004r. i na zimnym jest cisza, natomiast na rozgrzanym chodzi troszkę ciszej od mojego...
Pozdrawiam
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-2008, 11:31   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


luki55 napisał/a:
Witam:)
Stukowe występuje około 70km/h. Paweł1984 jak zatankuje 98 to jeszcze bardziej będzie wyprzedać zapłon, bo jak coś jest nie tak to ECU i tak nie skoryguje kąta wyprzedania.
Mogę oczywiście spróbować i posłuchać co sie dzieje. Ja też nie widziałem SPI stukającego przy zimnym silniku. Dziwie się bardzo bo kumpel też ma seja MPI z 2004r. i na zimnym jest cisza, natomiast na rozgrzanym chodzi troszkę ciszej od mojego...
Pozdrawiam

To nie jest Panie komp. adaptacyjny do końca na benie oprócz knock-sensora,i wolniejsze spalanie w cylindrze pb98 może ograniczyć spalanie stukowe,ale nie tędy droga nie.
To traktowałem jako forme testu,podobnie jak zmiane stacji-bo wszysko jest możliwe że np. zatankowałeś pb 95 która w rzeczywistości ma 93 oktany i wtedy ma prawo,chociaż oczywiście nie mam pewności ani ja ani Ty.
Co jedno wynika-spalanie stukowe na 4-ce przy 70km/h nie może mieć miejsca,samochód ma chodzić na Pb 95,a stukanie rozrządu jest trochę zbyt głośne-bez zdjęcia główki mozna strzelać co jest przyczyną.
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 12-04-2008, 22:00   
   Bolid: sc A0


u mnie miliard dziwnych dzwieków na zimnym...jak ciepły ciiiiiiiiiisza...(poza wydechem ;) )

mam troche pomodzone ale np bylem na tyle zdesperowany ze szukałem powodu w panewkach...

po rozbiórce..jak wszystko obejrzałem to sobie powiedziałem...pierd...to!
wymiata, malo pali i jak sie zagrzeje no cisza:)

stukowe występujace w euro 3 to wgle jakas fanaberia (wg mnie oczywiscie) ...skąd moj drogi wiesz ze masz stukowe hę? podpinałes sie pod live-checka czy jak? gdybys miał stukowe to np w komp. m1 (mam wiec wiem) strzela marchwke drastycznie obniza ilosc (czas) wtrysku...

szczerze..to wątpie byś miał stuk..
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum