Odpowietrzanie hamulców - nie daje się zrobić. |
Autor |
Wiadomość |
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2013, 19:55 Odpowietrzanie hamulców - nie daje się zrobić.
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Witajcie. Zmieniałem cylinderki hamulcowe i sztywne przewody z tylu po obu stronach i teraz nie mogę odpowietrzyć. W czasie pracy zleciało ok. 300 ml płynu, przewody elastyczne były już suche jak je skręcałem ze sztywnymi. Teraz pompuję pedełem przy wyłączonym silniku, próbowałem też przy włączonym i ciągle nic - miękko. Jak odkręcam odpowietrznik to nie schodzi nawet żadne ciśnienie powietrza. Czytałem że jak zleci dużo płynu to może się zapowietrzyć pompa ale nie znalazłem co wtedy zrobić. Macie pomysł jak to doprowadzić do porządku? |
_________________ Nie ma brzydkich samochodów, są tylko zaniedbane. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 28-04-2013, 19:58
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Odkręcasz odpowietrzniki i zatrudniasz murzyna który będzie pedałował, dolewasz płynu do zbiorniczka i ścieknie Powietrze nie będzie pod ciśnieniem
Jak przewód wymieniałem u siebie, to najpierw zalałem cylinderek płynem jeszcze i przez skręceniem poczekałem aż z przewodu zacznie lecieć płyn |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 28-04-2013, 21:32
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
saper94 napisał/a: | Odkręcasz odpowietrzniki i zatrudniasz murzyna który będzie pedałował, dolewasz płynu do zbiorniczka i ścieknie Powietrze nie będzie pod ciśnieniem |
Ciekawa metoda
Ale najlepiej to na zakręconych odpowietrznikach naciskasz pedał hamulca i trzymasz go wciśnięty w tym czasie druga osoba luzuje odpowietrznik najpierw prawego tylnego koła i tak kilka razy następnie to samo z lewej strony. |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 28-04-2013, 21:54
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Dwie wersje: do obu potrzebujesz strzykawki 100ml i nałożonego na nią wężyka.
1. Montujesz strzykawkę z wężykiem na odpowietrzniku i zasysasz mocno, w tym momencie energicznie odkręcasz odpowietrznik - powinno zassać płynu.
Jak się nie uda, to:
2. Napełniasz strzykawkę do pełna płynem hamulcowym, podłączasz do odpowietrznika, odkręcasz go i pompujesz płyn do układu 'od tyłu'. Napływający przez przewody płyn wypchnie większość powietrza. Jak płyn zacznie wypływać pompą to odpowietrzysz już bez problemu w normalny sposób. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 29-04-2013, 08:56
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Udało się, płyn popłynął! Najpierw prawie czarny ale dolewałem aż poleciał czysty i teraz jest OK. Dzięki wszystkim za porady! |
_________________ Nie ma brzydkich samochodów, są tylko zaniedbane. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-04-2013, 11:27
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
gandw, ten drugi sposób hardcorowy - po co sobie zapowietrzać pompe i serwo ? bąbelki masz przy końcach układu a chcesz ich się pozbyć przez początek ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 29-04-2013, 12:34
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
To jest sposób kiedy układ masz całkowicie opróżniony i pompa się zapowietrzy. Książkowo powinno się kolejno odkręcać przewody przy pompie aż poleci z nich płyn, tylko wiadomo jak jest z odkręcaniem starych przewodów hamulcowych. Dlatego polecam sposób z napełnieniem układu od tyłu - napływający płyn będzie stopniowo wypychał powietrze z cylinderka, potem z przewodów, aż do pompy. Sposób sprawdzony w motocyklach. Serwa się nie zapowietrzy bo tam nie ma płynu
A jeśli klasyczne zapowietrzenie to sposób z pompowaniem, albo zasysaniem strzykawką - warsztaty też mają pompy podciśnieniowe - strzykawka zadziała w identyczny sposób. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
|