FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzanie hamulców - nie daje się zrobić.
Autor Wiadomość
Znawoj 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 28-04-2013, 19:55   Odpowietrzanie hamulców - nie daje się zrobić.
   Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA!


Witajcie. Zmieniałem cylinderki hamulcowe i sztywne przewody z tylu po obu stronach i teraz nie mogę odpowietrzyć. W czasie pracy zleciało ok. 300 ml płynu, przewody elastyczne były już suche jak je skręcałem ze sztywnymi. Teraz pompuję pedełem przy wyłączonym silniku, próbowałem też przy włączonym i ciągle nic - miękko. Jak odkręcam odpowietrznik to nie schodzi nawet żadne ciśnienie powietrza. Czytałem że jak zleci dużo płynu to może się zapowietrzyć pompa ale nie znalazłem co wtedy zrobić. Macie pomysł jak to doprowadzić do porządku?
_________________
Nie ma brzydkich samochodów, są tylko zaniedbane.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 28-04-2013, 19:58   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Odkręcasz odpowietrzniki i zatrudniasz murzyna który będzie pedałował, dolewasz płynu do zbiorniczka i ścieknie ;) Powietrze nie będzie pod ciśnieniem ;)

Jak przewód wymieniałem u siebie, to najpierw zalałem cylinderek płynem jeszcze i przez skręceniem poczekałem aż z przewodu zacznie lecieć płyn ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 28-04-2013, 21:32   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


saper94 napisał/a:
Odkręcasz odpowietrzniki i zatrudniasz murzyna który będzie pedałował, dolewasz płynu do zbiorniczka i ścieknie ;) Powietrze nie będzie pod ciśnieniem ;)


Ciekawa metoda :wink:
Ale najlepiej to na zakręconych odpowietrznikach naciskasz pedał hamulca i trzymasz go wciśnięty w tym czasie druga osoba luzuje odpowietrznik najpierw prawego tylnego koła i tak kilka razy następnie to samo z lewej strony.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 28-04-2013, 21:54   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Dwie wersje: do obu potrzebujesz strzykawki 100ml i nałożonego na nią wężyka.
1. Montujesz strzykawkę z wężykiem na odpowietrzniku i zasysasz mocno, w tym momencie energicznie odkręcasz odpowietrznik - powinno zassać płynu.

Jak się nie uda, to:

2. Napełniasz strzykawkę do pełna płynem hamulcowym, podłączasz do odpowietrznika, odkręcasz go i pompujesz płyn do układu 'od tyłu'. Napływający przez przewody płyn wypchnie większość powietrza. Jak płyn zacznie wypływać pompą to odpowietrzysz już bez problemu w normalny sposób.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Znawoj 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 29-04-2013, 08:56   
   Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA!


Udało się, płyn popłynął! Najpierw prawie czarny ale dolewałem aż poleciał czysty i teraz jest OK. Dzięki wszystkim za porady!
_________________
Nie ma brzydkich samochodów, są tylko zaniedbane.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-04-2013, 11:27   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw, ten drugi sposób hardcorowy - po co sobie zapowietrzać pompe i serwo ? bąbelki masz przy końcach układu a chcesz ich się pozbyć przez początek ?
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 29-04-2013, 12:34   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


To jest sposób kiedy układ masz całkowicie opróżniony i pompa się zapowietrzy. Książkowo powinno się kolejno odkręcać przewody przy pompie aż poleci z nich płyn, tylko wiadomo jak jest z odkręcaniem starych przewodów hamulcowych. Dlatego polecam sposób z napełnieniem układu od tyłu - napływający płyn będzie stopniowo wypychał powietrze z cylinderka, potem z przewodów, aż do pompy. Sposób sprawdzony w motocyklach. Serwa się nie zapowietrzy bo tam nie ma płynu ;)

A jeśli klasyczne zapowietrzenie to sposób z pompowaniem, albo zasysaniem strzykawką - warsztaty też mają pompy podciśnieniowe - strzykawka zadziała w identyczny sposób.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum