Osłona wewnętrzna przegubu-opaska zaciskowa |
Autor |
Wiadomość |
Matkeusz
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: LU
|
Wysłany: 26-06-2016, 00:16 Osłona wewnętrzna przegubu-opaska zaciskowa
Bolid: 900 |
|
|
Witam. temat banał, ale dopóki się nie dowiem będzie mnie męczyło
dzisiaj wymieniłem osłonę wewnętrzną i zewnętrzna półosi z lewej strony i wszystko obyłoby się bez problemów, gdyby nie ta mniejsza opaska zaciskowa na osłonie wewnętrznej przegubu.
czy ona powinna być skręcona aż do poczucia oporu czy wystarczy, że będzie lekko skręcona ?
skąd to pytanie ? a no stąd, że gdy jest skręcona tak z wyczuciem mogę bez większego problemu ściągnąć osłonę przegubu (w stronę koła), a gdy zacisnę ją mocniej wówczas osłona sama się zsuwa
Aktualnie dokręciłem ją tak na ile się dało żeby się nie zsuwała sama, ale czy to tak ma być ? |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-06-2016, 00:43
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Dziwne no napewno powinna być mocno zaciśnięta i się nie zsuwac |
_________________
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 26-06-2016, 08:51 Re: Osłona wewnętrzna przegubu-opaska zaciskowa
Bolid: seicento 899 |
|
|
Matkeusz napisał/a: | Aktualnie dokręciłem ją tak na ile się dało żeby się nie zsuwała sama, ale czy to tak ma być ? |
Taką może skręciłeś ?
Na takiej się przejechałem też tak miałem ale dokręciłem za mocno i w miejscu gdzie jest śrubka ta przecięła gumę i cały olej w glebę poszedł, w tedy tylko taką miałem.
Najlepsze są takie
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-06-2016, 07:54
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
czy skręcałeś ją tylko śrubokrętem ? jesli tak to dupa. weź nasadowy ( 8 ? ) i zobaczysz dopiero ile jeszcze do ściągnięcia |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-06-2016, 08:48
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Matkeusz, 900 ma olej pod osłonami, kto ci doradził opaski na śrubokręt do osłon 'trzymających' olej w skrzyni?
Zastanów się co byś narobił jakby to gówno spadło w czasie jazdy gdzieś w trasie? A ktoś by się rozwalił na twoim oleju? Człowieku jak nie masz pojęcia to nie bierz się za mechanikę bo ktoś może ucierpieć |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-06-2016, 09:31
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jak skręci nasadką to trzyma, natomiast takie opaski są trefne |
_________________
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-06-2016, 12:45
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Łukasz napisał/a: | weź nasadowy ( 8 ? ) |
6 lub 7, zależy od opaski |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Matkeusz
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: LU
|
Wysłany: 27-06-2016, 19:45
Bolid: 900 |
|
|
Problem rozwiązany. winowajcą była wada fabryczna łożyska, nie mam pojęcia jakim cudem, ale krótko mówiąc łożysko nie miało wymiaru jaki mieć powinno (zewnętrzna średnica) i dlatego nie mogłem docisnąć osłony tą opaską ściskową, więc chwilowo dopóki się nie dowiedziałem i nie sprawdziłem, skręciłem zwykłą
X-raT, nie musisz się tak kolego podniecać, wiem gdzie ma olej, wiem jak to działa, a gdybym nie miał pojęcia to uwierz że nie pchałbym tam łap. inna sprawa, że wiedziałem że coś jest z tym nie tak, więc nigdzie nie jeździłem, a nawet oleju nie wlewałem do skrzyni
także, dzięki za odpowiedzi i temat to zamknięcia |
|
|
|
 |
|