FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczący pasek sej 900
Autor Wiadomość
KrzychuB 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 293
Skąd: Nowy Sącz
  Wysłany: 02-02-2016, 07:31   Piszczący pasek sej 900
   Bolid: Seicento 900


Panowie pytanie, wymieniłem alternator a przy okazji pasek bo stary już był spękany mimo że krótko był. Nowy pasek firmy Gates jest. I teraz upłynęło może 2 tygodnie i pasek niemiłosiernie piszczy i się ślizga (bo widać spadki ładowania wtedy bo mam wpięty miernik w zapalniczkę) problem znika jak już się rozbujam do ok 60 km/h Ale tak to szlag trafia od tego pisku. Co robić bo żyłe przegryzę :evil:
_________________
https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2016, 08:41   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Zdejmij, odtłuść wszystko ekstrakcyjną i złóż. Jak masz nowy pasek i czyste koła to nie ma prawa ślizgać.
No chyba że lipnie był napięty altkiem, a to potrafi się zluzować po rozkręcaniu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Duli 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 19
Skąd: Polkowice
Wysłany: 02-02-2016, 09:45   
   Bolid: Fiat Seicento 899cm3, 98r


miałem ten sam problem przez miesiąc... wystarczy go porządnie naciągnąć i przestaje piszczeć :)
_________________
Duli
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 02-02-2016, 10:59   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


U mnie też tak piszczało i skończyło się na tym, że nowy pasek musi być naciągnięty na maxa, widać spiłowały się koła. Nie wolno jeździć z luźnym paskiem. :twisted:
 
 
KrzychuB 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 293
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 02-02-2016, 11:27   
   Bolid: Seicento 900


Dobra a żeby go samemu naciągnąć to ciężko ? Nie mam garażu itp i jestem lekko laik ;P
_________________
https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 02-02-2016, 12:03   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


KrzychuB napisał/a:
Dobra a żeby go samemu naciągnąć to ciężko ? Nie mam garażu itp i jestem lekko laik ;P

Dobrze naciągnąć to jest lekko, ale nie tak łatwo. Ja używam do tego odpowiedniego klina który wciskam pomiędzy pompę a alternator i bez problemu dokręcam śruby alternatora, bo tak "ręcznie" to raczej trudno uzyskać odpowiednie napięcię, można użyć też jakiejś dźwigni, ale wszystko z odpowiednią siłą i wyczuciem aby nie "przedobrzyć".
 
 
KrzychuB 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 293
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-02-2016, 12:23   
   Bolid: Seicento 900


Już naciągnięty i wszystko gra :) dzięki :)
_________________
https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
 
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-04-2016, 01:21   
   Bolid: seicento


Mam pytanie przy okazji, jakimi śrubami fabrycznie skręcona jest ta osłona pod alternatorem/paskiem w 900?
U mnie od spodu są dwie śruby na krzyżak z półokrągłym łepkiem i podkładką wkręcane w kołek. I trzecia która mnie najbardziej interesuje (bo chyba mechanik zapomniał dać podkładki) czyli ta łącząca nadkole z osłoną, u mnie jest na klucz 10 z podkładką od strony nadkola i dziś przy odkręcaniu wyszła mi cała na wierzch razem z nakrętką od środka.
Szukałem coś w eperze, niby jest jakaś śruba i dwie podkładki, plus nakrętka od strony nadkola, ale nie ma podanych rozmiarów tej śruby ani rodzaju.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 16-04-2016, 08:51   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


endriu napisał/a:
niby jest jakaś śruba i dwie podkładki, plus nakrętka od strony nadkola, ale nie ma podanych rozmiarów tej śruby ani rodzaju.

Załóż normalną śrubę M6 i dopasuj odpowiedniej wielkości podkładki aby trzymało i będzie dobrze, śrubę "kombinuj" taką aby odkręcanie było z obydwuch stron "na kluczyk" bo w razie czego to łatwiej odkręcić. U mnie była "na wkrętak" to szlifierka się z nią "załatwiła" bo odkręcić nie szło... I nie dokręcać tak "aby aż sok leciał" tylko z umiarem.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-04-2016, 17:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


wojtek12321 napisał/a:
endriu napisał/a:
niby jest jakaś śruba i dwie podkładki, plus nakrętka od strony nadkola, ale nie ma podanych rozmiarów tej śruby ani rodzaju.

Załóż normalną śrubę M6 i dopasuj odpowiedniej wielkości podkładki aby trzymało i będzie dobrze, śrubę "kombinuj" taką aby odkręcanie było z obydwuch stron "na kluczyk" bo w razie czego to łatwiej odkręcić. U mnie była "na wkrętak" to szlifierka się z nią "załatwiła" bo odkręcić nie szło... I nie dokręcać tak "aby aż sok leciał" tylko z umiarem.
I tak rudą zajdzie i nie odkręci tylko zerwie. Nie ma co kombinować tylko w tym miejscu osłony spiąć trytką. Z pewnością rozwiązanie niezniszczalne a w razie potrzeby tylko do obcięcia.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2016, 20:17   
   Bolid: seicento


Poprzednia śruba tak zardzewiała ze poszła do śmieci, na razie dobrałem śrubę na klucz 8 żeby w razie czego odkręcić jednym kluczem razem z nadkolem, do tego dwie podkładki i nakrętka jak w eper. Gwint i później całość przesmarowałem smarem miedzianym, z czasem się zmieni na nierdzewkę jak by co.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2016, 09:44   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jeszcze zrób obudowę z odpływem :))
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum