FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczenie podczas jazdy, goraca felga i sruby kola
Autor Wiadomość
patgaw 
Bywalec

Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 92
Skąd: wawa
Wysłany: 06-06-2016, 22:03   Piszczenie podczas jazdy, goraca felga i sruby kola
   Bolid: Fiat 600 LPG


Witam, mam problem jak w tytule. Po przejechaniu kilkunastu do 30km zaczyna sie piszczenie. Jest ono o tyle dziwne ze np skrece kierownica o kilka stopni to ustaje ono, ale wroce do poprzedniego polozenia to znowu zaczyna piszczec. Sprawdzilem i usunalem ta oslonke tarczy, wiec mysle ze to nie ona. Mam w samochodzie nowe klocki i zastanawiam sie czy to moze byc ich wina ze caly czas dotykaja do tarczy a lekkie poruszenie kierownica sprawa ze przestaja? Reszta wyglada ok, zacisk na prowadnicy chodzi leciutko. Jak dotkne felge to jest ona ciepla, a sruby kola sa tak gorace ze parza.
 
 
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-06-2016, 22:16   
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


W BMW 530D mojego brata jest tak że jak jest ciepło to tarcze przy hamowaniu piszczą niemiłosiernie.
Może u Ciebie klocki nie odbijają do końca bo się jeszcze nie dotarły.
Jednak moje gdybanie to tylko gdybanie. Wiec spece niech się wypowiedzą.
Bo dziwne jest to że śruby są gorące
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2016, 23:00   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


To nie jest dziwne, właśnie to śruby będą najbardziej gorące bo wkręcane są do piasty, a do niej bezpośrednio przylega tarcza.
Na starych klockach pewnie widoczny był taki jakby rowek, schodek na górnej części okładziny, jeżeli nie spiłowałeś nowych klocków na wzór tego rowka, to będą górną częścią ocierać o rant tarczy hamulcowej. Możesz spiłować odpowiednio nowe klocki, albo jeździć tak i czekać aż same się dotrą, ale licz się z tym, że przez ciągłe przegrzewanie przyspieszać zużycie hamulców ;)
Nic nie trzeba piłować jeśli wymieniasz zarówno klocki jak i tarcze, bo wtedy wszystkie okładziny cierne są równe ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
patgaw 
Bywalec

Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 92
Skąd: wawa
Wysłany: 07-06-2016, 00:08   
   Bolid: Fiat 600 LPG


Hmmm z tym ze klocki byly wymieniane w styczniu, to po takim czasie nie powinno to juz sie dotrzec?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2016, 00:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Piszczenie układu przód w sc-powodów może być kilka, jak się grzeje, to albo nie oczyszcone prowdnice, albo tłok się nie cofa do końca.-płynu może też być za dużo-ale to żadkośc.
Sposób montarzu klocka i sam kloce+ tarcza też mogą piszczeć-ale u Ciebie jak się grzeje to albo wymienione na pałę bez przeczyszczenia, albo tłok nie odbija do końca i klocek dotyka tarczy.W sc każda wymina czy po zimie warto oczyścić i dać smaru lekko-ceramicznego używam na zacisk, i miejsce gdzie tłok dociska klocek.
Klocki, żadne, oprócz ds performance po mocnym rozgrzaniu czy sportowe ds 2500 nigdy nie piszczały-chociaż innych jak bosch, ate i trw nie zakładałem do sejów-firmy niby znane i bdb ale dosc robią lipę, oprócz tarcz ate-te są ok nawet przy upalaniu czy to co kryje się pod marką brembo-tyle, że łapie rdzawy nalot- reszta to już najniższa półka.
 
 
 
marian81 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Pabianice
Wysłany: 07-06-2016, 06:23   
   Bolid: Seicento sporting 1.1


Może być też niedrożny przewód hamulcowy i nie cofa się tłoczek znane są takie przypadki.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2016, 12:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


marian81 napisał/a:
Może być też niedrożny przewód hamulcowy i nie cofa się tłoczek znane są takie przypadki.

Przewody krótkie gumowe powinny być w sc wymieniane max co 5 lat, albo dać raz na zawsze oplot- każdej firmy są do sc lipne i do tego lipnie prowadzone-stąd późnie ściąga, 120-0 nie hamuje, puchnie po kilku hamowaniach itp. Każdemu radzę oplot i wymianę płynu co 2 lata.-róźnica jest mega, a gdzieś wyśmiewany na alledrogo zestaw oplotu za 340kpl to produkt czysto Angielski i nawet do golfa R-ki już założony chociaż tu są kotwice :mg:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum