FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
płyn hamulcowy wymiana/dolewanie
Autor Wiadomość
hemp1234 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-09-2009, 11:03   płyn hamulcowy wymiana/dolewanie
   Bolid: seicento 1.1


Witam
Mam dwa pytania:
1.Chciałym dokupić i dolać troche płynu hamulcowego ale nie wiem czy można mieszać rozne marki tego płynu, nie wiem jaki był wczesniej wlewany, czy są jakies uniwersalne płyny, jaki jest waszym zdaniem najlepszy do tej marki samochodu?
2. Podczas jazdy samochodem na wysokich obrotach silnika tuż przed momentem kiedy chce zmienic bieg zapala mi sie lapka od hamulca recznego, czasami sie swieci a czasami mruga, najczesciej wystepuje przy zmianie biegu z 2 na 3 i 3 na 4, gdy jade juz na 4 i na 5 na wysokich obrotach to juz sie nie swieci. Wyczytałem gdzies ze ten alarm mowi o tym ze jest maly poziom plynu hamulcowego w zbirniku (stad putanie 1). Co to moze oznaczać?

Z gory dziekuje za pomocna odpowiedz.
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 20-09-2009, 11:21   
   Bolid: 1E 187


hemp1234 napisał/a:
1.Chciałym dokupić i dolać troche płynu hamulcowego ale nie wiem czy można mieszać rozne marki tego płynu, nie wiem jaki był wczesniej wlewany, czy są jakies uniwersalne płyny, jaki jest waszym zdaniem najlepszy do tej marki samochodu?

dot 3

hemp1234 napisał/a:
2. Podczas jazdy samochodem na wysokich obrotach silnika tuż przed momentem kiedy chce zmienic bieg zapala mi sie lapka od hamulca recznego, czasami sie swieci a czasami mruga, najczesciej wystepuje przy zmianie biegu z 2 na 3 i 3 na 4, gdy jade juz na 4 i na 5 na wysokich obrotach to juz sie nie swieci. Wyczytałem gdzies ze ten alarm mowi o tym ze jest maly poziom plynu hamulcowego w zbirniku (stad putanie 1). Co to moze oznaczać?

Rzeczywiście może tak być, że jest mało płynu proponuję sprawdzić! Ale może to też być wariujący czujnik hamulca ręcznego
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
hemp1234 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-09-2009, 11:35   
   Bolid: seicento 1.1


szymonek napisał/a:
hemp1234 napisał/a:
1.Chciałym dokupić i dolać troche płynu hamulcowego ale nie wiem czy można mieszać rozne marki tego płynu, nie wiem jaki był wczesniej wlewany, czy są jakies uniwersalne płyny, jaki jest waszym zdaniem najlepszy do tej marki samochodu?


dot 3


nie rozumiem troche odpowiedzi...
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 20-09-2009, 11:39   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


a mogą być to też zużyte klocki hamulcowe - bo jak są zużyte to "ubywa" płynu
_________________

 
 
hemp1234 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-09-2009, 11:47   
   Bolid: seicento 1.1


Chcę się dowiedzieć czy można mieszać różne marki płynów hamulcowych, czy trzeba u mechanika caly wymieniać, czy może są jakieś uniwersalne, które można spokojnie dolewać do innych, i wreszcie na koniec jaki najlepszy jest płyn do seicento?
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 20-09-2009, 12:23   
   Bolid: 1E 187


Płyny z oznaczeniem DOT3 generalnie przeznaczone są do normalnie eksploatowanych aut popularnych, DOT4 do układów hamulcowych, zwłaszcza tarczowych, mocniej obciążonych, zaś DOT5 do hamulców wysoko obciążonych (jazda w górach, szybkie samochody).
Standaryzacja płynów sprawiła, że dopuszczalne jest mieszanie wyrobów różnych producentów jeśli odpowiadają one tym samych normom, aczkolwiek generalnie lepiej tego unikać.
dolewając dot3 do dot4 obniżasz temperaturę wrzenia plynu w układzie czyli pogarszasz wlaściwości
dolewając dot4 do dot3 podwyższasz temperaturę wrzenia płynu w układzie czyli polepszasz wlaściwości
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
wojtasbaxter 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 13
Skąd: Czerwionka
Wysłany: 20-09-2009, 12:25   
   Bolid: Seicento 2003 1,1 MPI+LPG


marka płynu chyba niema tu aż tak dużego znaczenia, najważniejsze jest oznaczenie dot3 lub dot4. Dot4 możesz bez problemu mieszac z innymi rodzajami/markami płynów. Jeśli nie wymieniałeś płynu od conajmnije 2 lat to raczej zastanow się nad wymianą całego płynu (DOT4) ale nie leć z tym do mechanika bo to nie jest rzadna filozofia
_________________

 
 
 
Slawek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-09-2009, 15:08   
   Bolid: Seicento 900 Brush


Lej DOT 4, taki jest zalecany do Seicento, jak masz mocno ciemny płyn to polecam wymienić cały, a jak nie to dolej pół szklanki DOT 4 i zobacz jakie będą rezultaty tzn. czy przestanie mrugać lampka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum