FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduszka silnika problem
Autor Wiadomość
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-03-2015, 15:57   Poduszka silnika problem
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam to znów ja mam już "nowy" silnik ale niestety przy wymontowywaniu starego uszkodziła się całkowicie guma w łapie silnika. Czy sama guma to element wymienny? Bo szukam i nie mogę znaleźć a trochę nie uśmiecha mi się wydawać 180 na łapę :/
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-03-2015, 17:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Guma nie jest elementem wymiennym. Są dwie opcje, albo nowa łapa (są drogie, owszem, ale da się kupić dużo taniej niż za 180zł), albo kupić sam wkład poliuretanowy za ok 80zł. Tylko tyle że taka poduszka jest sztywna i będzie przenosić drgania na karoserię co przy normalnej jeździe będzie dosyć uciążliwe i generalnie nie polecam, a wiem co mówię bo sam mam wszystkie poduszki wymienione na poliuretanowe.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
kaczy15 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 378
Skąd: Białogard
Wysłany: 12-03-2015, 19:18   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


barkor napisał/a:
(są drogie, owszem, ale da się kupić dużo taniej niż za 180zł)


łapa silnika - 122 zł
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-03-2015, 19:19   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


a jeszcze jedno czy SPI i MPI mają takie same łapy bo wydają się bardzo podobne.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 12-03-2015, 20:03   
   Bolid: seicento 899


Tu masz dla 900-tki http://www.unto.pl/podusz...3914-p-158.html Do SPI i MPI trochę się różnią.
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-03-2015, 20:14   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


tylko że ja mam 1.1 :/
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 12-03-2015, 20:28   
   Bolid: seicento 899


Kolega kaczy15 podlinkował łapę do twojej wersji.
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-03-2015, 21:12   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


wiem wiem widziałem chyba jednak muszę zdecydować na tą łapę z linka.
 
 
sporting212 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: wodzislaw slaski
Wysłany: 12-03-2015, 21:29   
   Bolid: seicento 1.2


na zlom zajedz i kup :D
_________________
wole pchac fiata niz jezdzic gofrem
 
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-03-2015, 22:00   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


właśnie mieszkam w takim miejscu że złomy/szroty to mam nie za blisko :/
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 19-05-2015, 20:39   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


odgrzewam/ odgrzebuje

potrzebuje pomocy/wskazówek/manuala potrzebnego przy wymianie poduszki silnika od strony rozrządu :wink:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2015, 23:41   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


krzycho506 napisał/a:
odgrzewam/ odgrzebuje

potrzebuje pomocy/wskazówek/manuala potrzebnego przy wymianie poduszki silnika od strony rozrządu :wink:


Myślę, że poradziłbyś sobie i bez manuala i jakichś specjalnych wskazówek, wystarczy obejrzeć tą łapę i wydać co i jak :wink:
Generalnie łapa jest mocowana do podłużnicy jedną śrubą (która może być i pewnie będzie zardzewiała i zapieczona i będzie ciężko ją odkręcić, ale na to nie ma rady), oraz trzema śrubami do silnika. Trzeba zdjąć koło prawe oraz nadkole. Pod miskę olejową wsadzasz lewarek (najlepiej przez deskę żeby nie uszkodzić miski) i opierasz na nim silnik no i odkręcasz co trzeba. Żadna filozofia :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 20-05-2015, 16:14   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


Dzięki :wink:
będę walczył z tym w sobotę jak okiełznam, to dam znać :mg:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
sejczenciok 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 1
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 17-03-2019, 01:53   
   Bolid: SC SX SPI 1.1 (1999)


Mi się ta śruba, co się na niej trzyma poduszka do wspornika łapy, urwała.
Ona siedzi w takim ołowianym wkładzie, który zespawał się ze śrubą i ten wkład trzyma się tam na 2 ząbkach. Nie warto odkręcać tej śruby, bo można uszkodzić gumę.
Wyjmowałem alternator pierwszy raz i chciałem opuścić silnik. Teraz wiem, że tej śruby nie trzeba było ruszać, bo niemożliwym jest po 20 latach odkręcenie jej bez rozerwania.
Obawiałem się, że w tym wsporniku jest gwint, a urwana śruba w nim została. Okazało się, że od górnej, niedostępnej strony wspornika łapy jest przyspawana nakrętka (spaw pełniący rolę kontry) i wystarczyło dospawać nową. Jednak o wiele lepiej jest odkręcać poduszkę nie za pomocą tej jednej śruby, która ją trzyma, ale odkręcić 2 śruby, które trzymają wspornik (klucz 17). Te siedzą już w gwintach, ale nie rdzewieją, bo mają sucho i można je łatwo odkręcić i wszystko ładnie schodzi bez uszkadzania. Te 3 śruby od wspornika silnika na silniku (klucz 17) też ładnie się odkręcają, bo nie są zardzewiałe. Jednak u mnie jedna z nich przy odkręcaniu spowodowała wyciek całego płynu, bo odkręciła się cała szpilka (nakrętka na jej początku skorodowała).
Gdybym przyjrzał się dokładniej, jak to jest skręcone, nie miałbym teraz problemu z szukaniem nowej gumy, której samej jak się okazuje nie da się dokupić, a zamienniki, czy oryginalne używane nie zadowalają mnie. I teraz też mam ten sam problem, bo przy zdejmowaniu poduszki uszkodziłem gumę i raczej zdecyduje się na ten poliuretan, co plusem w nim ma być trwałość, co bardziej sobie cenię od tłumienia.
Przynajmniej wiem teraz, czego spodziewać się przy ściąganiu pozostałych poduszek.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 17-03-2019, 13:16   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ten wspornik możesz spokojnie dokupić :)
Gorzej, jak ja miałem, jak urwiesz śrubę, która tę blaszkę w podłużnicy trzyma :D
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum