FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem po przekładce licznika...
Autor Wiadomość
KoSzU 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-08-2012, 13:02   Problem po przekładce licznika...
   Bolid: Seicento 900


Witam kolegów nazywam sie Dawid i od pewnego czasu posiadam Seicento 900 z 2000r.
Potrzebuje waszej szybkiej pomocy ponieważ za tydzień musze wyjechać moim seicento w dalszą trasę a mam małe komplikacje po wymianie licznika z SPI na MPI.
Wymiana licznika byłą spowodowana uszkodzeniem oryginalnego wiec postanowiłem wrzucić od razu licznik z MPI. Budzik podłączyłem według tego schematu: http://i.imgur.com/RG7xh.jpg

Objawy jakie mnie niepokoją są takie:
-Brak jakiegokolwiek zaświecenia się kontrolki od OLEJU i AKUMULATORA po włączeniu zapłonu.
-Kontrolka temperatury wody zapala się na na kilka sekund po włączeniu zapłonu po czym gaśnie (wydawało by się ze jest wszystko z nią w porządku lecz problem występuje podczas przełączenia po odpaleniu na gaz. Kontrolka zapala się równocześnie z przełączeniem na gaz i świeci ciągle.)
-kontrolka świateł kierunkowskazu przyczepki (gdy na benzynie wkręcę silnik do odcięcia kontrolka się zapala i świeci cały czas)(dodatkowo jeśli przed przełączeniem na gaz nie zrobię na benzynie takiej przy gazówki by świeciła się ta kontrolka auto na gazie pracuje tylko na niskich obrotach brak reakcji na gaz dławi się)

Czy liczniki mpi miały różny rozstaw pinów zależnie od rocznika?
Jeśli nie mogli byście mi pomóc pisząc jakie kabelki przełożyć co sprawdzić to może wiecie jak bezpiecznie nie uszkadzając licznika mpi sprawdzić który pin jest od której kontrolki?

Dodam ze reszta kontrolek działa prawidłowo łącznie z podświetleniem oraz wskaźnikiem paliwa Mój nowy licznik pochodzi z seicento 1.1 van z 2003r na odwrocie licznika jest jakiś nr seryjny i chyba rocznik 2001. Schemat zgadza się z moim starym licznikiem.

Bardzo proszę o pomoc pozdrawiam KoSzU!

PS z licznika MPI pozostało mi sporo wolnych kabelków
 
 
KoSzU 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-08-2012, 21:17   
   Bolid: Seicento 900


Zapewne przyda się to niektórym forumowiczom podczas przekładania licznika :)
Mój licznik MPI miał zupełnie inny schemat podłączenia niż zaprezentowany wyżej.

Pod kontrolkę temp podłączony był przewód od Airbag kierowcy zaś pod kontrolkę kierunkowskazów przyczepki przewód od ładowania.

Prawidłowy schemat do tych innych liczników rożni się podłączeniem kości B.
Akurat dla wersji mojego licznika było tak:
B1-
B2- Kierunkowskazy przyczepki
B3-
B4-
B5- CODE
B6-
B7- Check engine
B8-
B9- Ładowanie
B10- Ciśnienie Oleju
B11-
B12- Ciecz chłodząca

Powodem braku wkręcania się na obroty podczas pracy silnika na LPG był brak ładowania którego powodem było Brak wzbudzenia alternatora przez brak kontrolki Ładowania.

Dodam dodatkowo ze impulsator zapożyczyłem od Fiata Brawo. Licznik działa prawidłowo.
Była również próba zapożyczenia impulsatora z niemieckiego auta czyt. jakiegoś VW lecz impulsator się nie sprawdził z powodu zbyt małej ilości wysyłanych impulsów.

Nie zlokalizowałem tylko pod którym pinem znajduje się kontrolka airbag ale nie zagłębiałem się w to ze względu ze takowej nie posiadam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum