Problem po przekładce licznika... |
Autor |
Wiadomość |
KoSzU
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-08-2012, 13:02 Problem po przekładce licznika...
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam kolegów nazywam sie Dawid i od pewnego czasu posiadam Seicento 900 z 2000r.
Potrzebuje waszej szybkiej pomocy ponieważ za tydzień musze wyjechać moim seicento w dalszą trasę a mam małe komplikacje po wymianie licznika z SPI na MPI.
Wymiana licznika byłą spowodowana uszkodzeniem oryginalnego wiec postanowiłem wrzucić od razu licznik z MPI. Budzik podłączyłem według tego schematu: http://i.imgur.com/RG7xh.jpg
Objawy jakie mnie niepokoją są takie:
-Brak jakiegokolwiek zaświecenia się kontrolki od OLEJU i AKUMULATORA po włączeniu zapłonu.
-Kontrolka temperatury wody zapala się na na kilka sekund po włączeniu zapłonu po czym gaśnie (wydawało by się ze jest wszystko z nią w porządku lecz problem występuje podczas przełączenia po odpaleniu na gaz. Kontrolka zapala się równocześnie z przełączeniem na gaz i świeci ciągle.)
-kontrolka świateł kierunkowskazu przyczepki (gdy na benzynie wkręcę silnik do odcięcia kontrolka się zapala i świeci cały czas)(dodatkowo jeśli przed przełączeniem na gaz nie zrobię na benzynie takiej przy gazówki by świeciła się ta kontrolka auto na gazie pracuje tylko na niskich obrotach brak reakcji na gaz dławi się)
Czy liczniki mpi miały różny rozstaw pinów zależnie od rocznika?
Jeśli nie mogli byście mi pomóc pisząc jakie kabelki przełożyć co sprawdzić to może wiecie jak bezpiecznie nie uszkadzając licznika mpi sprawdzić który pin jest od której kontrolki?
Dodam ze reszta kontrolek działa prawidłowo łącznie z podświetleniem oraz wskaźnikiem paliwa Mój nowy licznik pochodzi z seicento 1.1 van z 2003r na odwrocie licznika jest jakiś nr seryjny i chyba rocznik 2001. Schemat zgadza się z moim starym licznikiem.
Bardzo proszę o pomoc pozdrawiam KoSzU!
PS z licznika MPI pozostało mi sporo wolnych kabelków |
|
|
|
 |
KoSzU
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-08-2012, 21:17
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Zapewne przyda się to niektórym forumowiczom podczas przekładania licznika
Mój licznik MPI miał zupełnie inny schemat podłączenia niż zaprezentowany wyżej.
Pod kontrolkę temp podłączony był przewód od Airbag kierowcy zaś pod kontrolkę kierunkowskazów przyczepki przewód od ładowania.
Prawidłowy schemat do tych innych liczników rożni się podłączeniem kości B.
Akurat dla wersji mojego licznika było tak:
B1-
B2- Kierunkowskazy przyczepki
B3-
B4-
B5- CODE
B6-
B7- Check engine
B8-
B9- Ładowanie
B10- Ciśnienie Oleju
B11-
B12- Ciecz chłodząca
Powodem braku wkręcania się na obroty podczas pracy silnika na LPG był brak ładowania którego powodem było Brak wzbudzenia alternatora przez brak kontrolki Ładowania.
Dodam dodatkowo ze impulsator zapożyczyłem od Fiata Brawo. Licznik działa prawidłowo.
Była również próba zapożyczenia impulsatora z niemieckiego auta czyt. jakiegoś VW lecz impulsator się nie sprawdził z powodu zbyt małej ilości wysyłanych impulsów.
Nie zlokalizowałem tylko pod którym pinem znajduje się kontrolka airbag ale nie zagłębiałem się w to ze względu ze takowej nie posiadam |
|
|
|
 |
|