Problem z ciepłym nawiewem |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2016, 10:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
korek33 napisał/a: | ... Obstawiam uszczelkę pod głowicą,delikatny przedmuch,żadnych objawòw poza słabym grzaniem i minimalnym ubytkiem płynu...(takie mam objawy w swoim-zmieniałem termostat,nagrzewnice i.t.d.),niestety to normalne w kilkunastoletnim sc 900. | No nie do końca. Każdy najmniejszy przedmuch z wydechu w płyn skutkuje pianą w zbiorniku. Chyba że jedziesz 3-4km z obr normalnej jazdy ~2500.
A nagrzewnica wewnątrz niczym nie zarasta żeby przepływ spadał. Z latami używania po prostu zapycha się żebrowanie, liście, pył, owady, ogólnie wszystko co na drodze podczas jazdy.
Mój sey to rocznik 2000. Nagrzewnica wymieniona w 2011, była prawie 50% cięższa niż nowa! Po wymianie przepaść w grzaniu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22-01-2016, 11:17
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
dzikitadzik napisał/a: | wojtek12321 napisał/a: | No kurcze, w odpowiedziach taki "bystrzak" i tak obeznany z konstrukcją i budową a nie wie co zrobić aby było dobrze? |
Interesuje się mechaniką, a wszystkiego nie wiem. Cały czas uczę się czegoś nowego i co nie co wiem ale mechanikiem nie jestem. Wolę sam dojść naprawić niż dawać komuś za to pieniądze
Ale to nie jest żaden portal randkowy szukam problemu którego nie mogę rozwiązać |
No ale z taką "kulturą" twoich "odpowiedzi" to może być trochę ciężko uzyskać odpowiedź, nie sądzisz...nie zraża się do siebie ludzi którzy chcą bezinteresownie udzielić pomocy... |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-01-2016, 11:41
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Do marca to jeszcze będzie z 20 nowych tematów brak ogrzewania |
|
|
|
 |
dzikitadzik
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 15 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-01-2016, 13:26
Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900 |
|
|
korek33 napisał/a: | ... Obstawiam uszczelkę pod głowicą,delikatny przedmuch,żadnych objawòw poza słabym grzaniem i minimalnym ubytkiem płynu...(takie mam objawy w swoim-zmieniałem termostat,nagrzewnice i.t.d.),niestety to normalne w kilkunastoletnim sc 900. |
Uszczelka pod głowicą myślę że jest wykluczona. Kompresja była mierzona i wynosi 12 barów bez żadnego spadku na każdym cylindrze. Musiał by być spadek na którymś z cylindrów żeby obstawić uszczelkę pod głowicą. Dobrze mówię ?
Przekopałem forum i gdzieś tam napisał X-raT napisał/a: | Kompresja na wolnossaku to przedział 12-14 |
Czyli mi się wydaje że wszystko jest ok, aczkolwiek coś dymi mi z wydechu i to jest dla mnie dziwne. Silnik nagrzany wentylator chłodnicy się włącza a dymek leci, chyba tak musi być |
|
|
|
 |
dzikitadzik
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 15 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-01-2016, 13:35
Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900 |
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | Do marca to jeszcze będzie z 20 nowych tematów brak ogrzewania |
Sebastian_26 nie no twoja pomoc jest mega, powiem Ci weź znajdź sobie jakąś dobrą lekturę i idź sobie poczytaj a nie zaśmiecasz |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22-01-2016, 16:19
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
dzikitadzik napisał/a: | Uszczelka pod głowicą myślę że jest wykluczona. Kompresja była mierzona i wynosi 12 barów bez żadnego spadku na każdym cylindrze. Musiał by być spadek na którymś z cylindrów żeby obstawić uszczelkę pod głowicą. Dobrze mówię ? |
Dobrze mówisz, ale to zależy, może jak jest nieduży przedmuch to może się ujawnia jak silnik jest nagrzany, lub odwrotnie jak zimny wykazuje "anomalie" i dmucha do układu chłodzenia. Wszystko to zależy w jakich warunkach było mierzone i może być tak że raz jest OK, a przy innych temperaturach silnika może być do d...
Dobrze by było zbadać zawartość spalin w płynie chłodniczym jeżeli jeszcze nie była sprawdzana, bo nie wiem czy była, a nie chce mi się czytać poprzednich postów... |
|
|
|
 |
dzikitadzik
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 15 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:05
Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900 |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | Dobrze mówisz, ale to zależy, może jak jest nieduży przedmuch to może się ujawnia jak silnik jest nagrzany, lub odwrotnie jak zimny wykazuje "anomalie" i dmucha do układu chłodzenia. Wszystko to zależy w jakich warunkach było mierzone i może być tak że raz jest OK, a przy innych temperaturach silnika może być do d...
Dobrze by było zbadać zawartość spalin w płynie chłodniczym jeżeli jeszcze nie była sprawdzana, bo nie wiem czy była, a nie chce mi się czytać poprzednich postów... |
Silnik był sprawdzany tak jak powinno się sprawdzać na ciepłym silniku przepustnica do podłogi wykręcone wszystkie świece wypięta pompa paliwa
No to mnie tu skoczyłeś z tym sprawdzaniem spalin w układnie chłodzenia, no nie było sprawdzane. Chociaż że bąblów nie ma to może powoli uchodzić CO2. Są jakieś domowe sposoby żeby sprawdzić czy trzeba kupowac urządzenie lub do mechanika poskoczyć co ma takie urządzenie |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:22
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jakie CO2? Co to za teorie tworzysz?
Albo masz mikro pęknięcia w upg i gazy wydechowe wchodzą w układ chłodzenia albo nie.
Co do kompresji też się mylisz. Mam aktualnie p2 sporting na wwarsztacie gdzie komprecha po 13.5 na gar a jak przejedzie 5-7km to w chłodnicy piana! Tak się płyn gazuje. Co równie ciekawe dymka nie puszcza - jeszcze |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
 |
dzikitadzik
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 15 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 23-01-2016, 10:51
Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900 |
|
|
X-raT napisał/a: | Jakie CO2? Co to za teorie tworzysz? |
A czy gazy wydechowe to nie CO2 ? Tak ale nie jest to ogólna nazwa(spalin) bo wchodzi jeszcze dodatkowo w skład gazów wydechowych woda H2O, trójtlenek siarki SO3(oczywiście chodzi o spalanie całkowitego\w niecałkowitym zaś dochodzi jeszcze parę innych związków chemicznych) ogólnie mogłem napisać spalin/gazów wydechowych/CO2 ale kto jak woli . Teoria taka że mogą być właśnie mikro pęknięcia i wtedy w zbiorniczku nie będzie widać dużych bąblów. Tak jak napisałeś
X-raT napisał/a: | Co do kompresji też się mylisz. Mam aktualnie p2 sporting na w warsztacie gdzie komprecha po 13.5 na gar a jak przejedzie 5-7km to w chłodnicy piana! Tak się płyn gazuje. Co równie ciekawe dymka nie puszcza - jeszcze |
Hmm moim zdanie zależy to gdzie powstało pęknięcie, ale to tylko moje sugestie |
Ostatnio zmieniony przez dzikitadzik 23-01-2016, 10:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dzikitadzik
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 15 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 23-01-2016, 10:57
Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900 |
|
|
w jednych z linków znalazłem ciekawy patent, tanim kosztem. Albo kupić 0,5L tego płyny za 80zł
http://allegro.pl/ShowIte...rs_socket_id=16
i wtedy rurka fermentacyjna
lub od razu gotowy zestaw
http://allegro.pl/tester-...5628845636.html
Wielkie dzięki kolego za ten linki chyba kupie cały płyn bo to tylko 60zł więcej od gotowego zestawu w którym jest tylko 25ml tego płynu |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 23-01-2016, 13:30
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
dzikitadzik napisał/a: | ...i wtedy rurka fermentacyjna... |
No i do tego powinieneś mieć jeszcze chyba korek do zbiorniczka wyrównawczego aby "zmodzić", zmontować razem z rurką by to sprawnie działało...
Jako korek może posłużyć odpowiedniego rozmiaru korek gumowy taki jak do robienia wina, już z dziurką na rurke, do nabycia tam gdzie te rurki fermentacyjne... |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-01-2016, 14:04
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
I wystarczy już tylko wlać zacier do chłodnicy i |
|
|
|
 |
dzikitadzik
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 15 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 26-01-2016, 00:17
Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900 |
|
|
Zacier w chłodnice nie był lany haha ale piwko nie odstąpiło mnie na krok.
No i przyszedł czas na wymianę uszczelki pod głowicą, ona temu winna Rudej sporo w głowicy ale zrobi się płukanko i będzie lala.
Do tego lekkie czyszczenie skrzyni i bloku żeby już to wszystko miało ręce i nogi.
Zabrałem od razu się za porting kanału dolotowego i wydechowego mam nadzieje że różnica jakaś lekka będzie.
Jutro zawiozę głowicę do planowania i sprawdzenia. Zamierzam jeszcze w ten sam dzień jeździć
Jeśli ktoś jest chętny mogę podzielić się odczuciami po tych delikatnych modach. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-01-2016, 06:39
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Poza prawidłową pracą silnika niczego więcej niczego nie będzie. 'Drobne mody' mogą samopoczucie poprawić jedynie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|