Problem z śrubami do kół i kołpakami |
Autor |
Wiadomość |
jarcys
nówka sztuka ;)
Wiek: 97 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1 Skąd: skwarzyndz
|
Wysłany: 22-04-2012, 09:17 Problem z śrubami do kół i kołpakami
Bolid: seciento 900 |
|
|
Witam mam taki problem z mocowaniem kół a dokładnie gdy przykrecam koła najpierw zakładam kołpak potem śruby i chcąc dokrecic je odpowiednio wyskakuje mi klucz (i tutaj moja obawa ze nie dokrecam ich odpowiednio) a to dlatego bo śruby wystają mi za mało. Prośba do was jak temu zaradzić pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-04-2012, 09:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nie bardzo skumałem |
_________________
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-04-2012, 09:23
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
jarcys napisał/a: | Witam mam taki problem z mocowaniem kół a dokładnie gdy przykrecam koła najpierw zakładam kołpak potem śruby i chcąc dokrecic je odpowiednio wyskakuje mi klucz (i tutaj moja obawa ze nie dokrecam ich odpowiednio) a to dlatego bo śruby wystają mi za mało. Prośba do was jak temu zaradzić pozdrawiam. |
Dobry klucz musisz kupić innej opcji nie ma |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-04-2012, 09:45
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kołpak jest tak zbudowany że masz jeden otwór na śrubę większy. Tą dociągasz bez kołpaka. Ale jak TheStig napisał dobry głęboki klucz nasadowy 19 mm załatwi sprawę a nie ten fabryczny o grubych ściankach że kołpak nie pozwala na pewne osadzenie go na łbie śruby koła. |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 22-04-2012, 12:09 Re: Problem z śrubami do kół i kołpakami
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
jarcys napisał/a: | Witam mam taki problem z mocowaniem kół a dokładnie gdy przykrecam koła najpierw zakładam kołpak potem śruby i chcąc dokrecic je odpowiednio wyskakuje mi klucz (i tutaj moja obawa ze nie dokrecam ich odpowiednio) a to dlatego bo śruby wystają mi za mało. Prośba do was jak temu zaradzić pozdrawiam. |
Myślę, że po prostu za mocno chcesz dociągnąć te śruby, gdyż taki sam objaw jaki opisujesz miałem, gdy chciałem odkręcić śruby. Dopiero pożyczenie "krzyżaka", zaciągnięcie ręcznego, umożliwiło mi odkręcenie śrub - musiałem kręcić na dwie ręce - kogoś pogieło z siłą przykręcania.
Z powrotem śruby dokręciłem tym śmiesznym kluczem z wyposażenia i wszystko gra. Koła od Seicento są niczym od taczki więc nie przesadzajmy z siłą ich dokręcania. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-04-2012, 12:56
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja zawsze używam krzyżaka, odkręca się szybko i przyjemnie. nigdy żadnego skakania po kluczu, dokręcam na czucie siłą rąk bez żadnych przedłużek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-04-2012, 17:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak kiedyś zmieniałem opony u wulkanizatora to tak mi pneumatykiem dokręcił że musiałem metrową rurą odkręcać . Dobrze że zauważyłem to w domu a nie w trasie . Dokręciłem wtedy po swojemu. Ostatnio bawię sie kluczem dynamometrycznym i ustawiłem na 85 Nm by dokręcić koła. I ku mojej radości było tylko obrót z 45 stopni i kliknęło. Z tego wniosek że dokręcanie fabrycznym kluczem zdaje sie być dobrym wyjściem . Tylko najgorsze jest to że jest płytki i jak kołpak wchodzi to może się omsknać ze śruby dlatego lepszy jest nasadowy 19 i ramię o takiej samej długości jak fabryczne. |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 23-04-2012, 09:02
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
ja stalówki dokręcam fabrycznym, którego przedłużam sobie prawie metrową rurką - najważniejsze to mieć wyczucie i nie cisnąć. (rurka jeździ w bagażniku.. w sumie to nie wiem po co )
alu z kolei dokręcam długą nasadką i grzechotką.. w sumie w tym roku na wiosnę kilka razy już mi przeskoczyła |
_________________
 |
|
|
|
 |
|