FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z śrubami do kół i kołpakami
Autor Wiadomość
jarcys 
nówka sztuka ;)

Wiek: 97
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1
Skąd: skwarzyndz
Wysłany: 22-04-2012, 09:17   Problem z śrubami do kół i kołpakami
   Bolid: seciento 900


Witam mam taki problem z mocowaniem kół a dokładnie gdy przykrecam koła najpierw zakładam kołpak potem śruby i chcąc dokrecic je odpowiednio wyskakuje mi klucz (i tutaj moja obawa ze nie dokrecam ich odpowiednio) a to dlatego bo śruby wystają mi za mało. Prośba do was jak temu zaradzić pozdrawiam.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2012, 09:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nie bardzo skumałem
_________________

 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-04-2012, 09:23   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


jarcys napisał/a:
Witam mam taki problem z mocowaniem kół a dokładnie gdy przykrecam koła najpierw zakładam kołpak potem śruby i chcąc dokrecic je odpowiednio wyskakuje mi klucz (i tutaj moja obawa ze nie dokrecam ich odpowiednio) a to dlatego bo śruby wystają mi za mało. Prośba do was jak temu zaradzić pozdrawiam.

Dobry klucz musisz kupić innej opcji nie ma :-D
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-04-2012, 09:45   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Kołpak jest tak zbudowany że masz jeden otwór na śrubę większy. Tą dociągasz bez kołpaka. Ale jak TheStig napisał dobry głęboki klucz nasadowy 19 mm załatwi sprawę a nie ten fabryczny o grubych ściankach że kołpak nie pozwala na pewne osadzenie go na łbie śruby koła.
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 22-04-2012, 12:09   Re: Problem z śrubami do kół i kołpakami
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


jarcys napisał/a:
Witam mam taki problem z mocowaniem kół a dokładnie gdy przykrecam koła najpierw zakładam kołpak potem śruby i chcąc dokrecic je odpowiednio wyskakuje mi klucz (i tutaj moja obawa ze nie dokrecam ich odpowiednio) a to dlatego bo śruby wystają mi za mało. Prośba do was jak temu zaradzić pozdrawiam.


Myślę, że po prostu za mocno chcesz dociągnąć te śruby, gdyż taki sam objaw jaki opisujesz miałem, gdy chciałem odkręcić śruby. Dopiero pożyczenie "krzyżaka", zaciągnięcie ręcznego, umożliwiło mi odkręcenie śrub - musiałem kręcić na dwie ręce - kogoś pogieło z siłą przykręcania.

Z powrotem śruby dokręciłem tym śmiesznym kluczem z wyposażenia i wszystko gra. Koła od Seicento są niczym od taczki więc nie przesadzajmy z siłą ich dokręcania.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2012, 12:56   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja zawsze używam krzyżaka, odkręca się szybko i przyjemnie. nigdy żadnego skakania po kluczu, dokręcam na czucie siłą rąk bez żadnych przedłużek.
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-04-2012, 17:28   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jak kiedyś zmieniałem opony u wulkanizatora to tak mi pneumatykiem dokręcił że musiałem metrową rurą odkręcać . Dobrze że zauważyłem to w domu a nie w trasie . Dokręciłem wtedy po swojemu. Ostatnio bawię sie kluczem dynamometrycznym i ustawiłem na 85 Nm by dokręcić koła. I ku mojej radości było tylko obrót z 45 stopni i kliknęło. Z tego wniosek że dokręcanie fabrycznym kluczem zdaje sie być dobrym wyjściem . Tylko najgorsze jest to że jest płytki i jak kołpak wchodzi to może się omsknać ze śruby dlatego lepszy jest nasadowy 19 i ramię o takiej samej długości jak fabryczne.
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 23-04-2012, 09:02   
   Bolid: 1.1 MPI


ja stalówki dokręcam fabrycznym, którego przedłużam sobie prawie metrową rurką - najważniejsze to mieć wyczucie i nie cisnąć. (rurka jeździ w bagażniku.. w sumie to nie wiem po co :-P )

alu z kolei dokręcam długą nasadką i grzechotką.. w sumie w tym roku na wiosnę kilka razy już mi przeskoczyła :(
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum