Pytanie o silnik krokowy SC 900 |
Autor |
Wiadomość |
semprini
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 6 Skąd: LUBLINIEC
|
Wysłany: 14-01-2008, 14:51 Pytanie o silnik krokowy SC 900
Bolid: seicento |
|
|
Mam problem już dośc długi czas.... Chodzi mi o wysokie obroty, które przy ciepłym silniku utrzymuja sie długo na wysokim poziomie. Bede zmuszony najprawdopodobniej wymienić silnik krokowy(lub go dokladnie przeczyścic), bo nie przychodzi mi nic wiecej do głowy, a szak mnie powoli trafia, jak mi zaczyna wyc przy zmianie biegu, a ludzie myśla ze nie umiem jeździć:-)
W związku z tym mam pytanie czy w kazdym seicento 900 sa takie same silniki krokowe, zebym nie kupił niedobrego...
Z góry dzieki za pomoc. |
_________________ nadzieja umiera ostatnia... |
|
|
|
 |
DariuszK
nówka sztuka ;)
Pomógł: 11 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 23 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-01-2008, 16:48
Bolid: 1.1 MPI 2003 kiedyś, GOLF IV aktualnie |
|
|
silnik krokowy odpowiada za regulacje biegu jalowego, wiec to chyba Twoj problem nie dotyczy silniczka krokowego, jednak poprawnosc jego dzialania mozesz sprawdzic np poprzez zmierzenie rezystancji pomiedzy stykami uzwojen kazdej z cewek, opor powienien wynosic od 45 do 60 omow. |
_________________ opcja "SZUKAJ" nie boli!!!! |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 14-01-2008, 17:41
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Krokowiec jest taki sam w każdym silniku SPI przewidzianym w SEJO, ale ty musisz raczek zainwestować w linkę gazu. Sprawdź działanie przepustnicy i przesuw linki... |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
semprini
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 6 Skąd: LUBLINIEC
|
Wysłany: 15-01-2008, 08:50
Bolid: seicento |
|
|
Przepustnica i linka działaja bez zarzutów.
To jak nie silnik krokowy, to co to moze byc?
I na benzynie i na gazie dzieje sie tak samo. Czasem jak jest cieply silnik, to potrafi przez dwie-trzy sekundy mi wyc jak go przegazuje, a czasem schodzi normalnie.
Nie ma zasady, raz jest lepiej raz gorzej, ale raczej to drugie... |
_________________ nadzieja umiera ostatnia... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-01-2008, 10:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Silniczek krokowy jest taki sam w każdej 900 tce. Numer katologowy B01/00 oryginalny magneti marelli. Co do oporu między stykami 1i 4 oraz 2i3 powynno być około 53 omów. Jak kolega zaznaczył powinieneś sprawdzić wpierw linkę gazu. Dobrze odpala i na zimno pracuje oraz czy po zejściu z tych wysokich obrotów trzyma jałowe bez falowania? Tego nie piszesz. Zacznij od linki następnie wyczyść krokowy , chociaż ten grzybek z nagaru i oczywiście wewnątrz obudowy przepustnicy ten kanał gdzie pracuje grzybek silniczka.Moze być nagar i zacina skoki silniczka.Sprawdź czy nie podłapuje tzw fałszywego powietrza poprzez jakiś przewód np serwa hamulcowego, odmę lub uszczelkę jakąś na przepustnicy. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|