FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Autor Wiadomość
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 18-07-2015, 21:44   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


biznesik napisał/a:
to juz nigdy sie nie reguluje


żartujesz? później wymienia się już tylko głowicę na nową albo gniazda z zaworami
_________________
Moje Seicento
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2015, 21:56   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


To tak jak pisales wczesniej to lipne te nowe glowice ze przy 60tys. juz najciensze plytki wsadzales to juz dlugo nie wyrobi taki silnik.Irenusz to moze bys mi wyregulowal te luzy ile taka przyjemnosc?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 18-07-2015, 22:39   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Nie panikuj na zapas. Może wszystko być OK. Może ale nie musi, dlatego masz sprawdzić a dopiero potem się martwić.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-07-2015, 23:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


biznesik napisał/a:
To tak jak pisales wczesniej to lipne te nowe glowice ze przy 60tys. juz najciensze plytki wsadzales to juz dlugo nie wyrobi taki silnik.Irenusz to moze bys mi wyregulowal te luzy ile taka przyjemnosc?

Wyjadacze jak Kałuża, Chojnacki dorabiają płytki do tych głowic i dociągasz (z regulacją zaworów) :] aż się silnik/kasta skończy-300tys i więcej.
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2015, 10:24   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


barkor napisał/a:
Płytki z tego co słyszałem to tylko w ASO no albo na szrocie o ile ktoś będzie chciał sprzedać same płytki... Generalnie i tak najpierw trzeba zmierzyć luz a dopiero potem szukać płytek takich jakie będą potrzebne. Masz seja z 2009 roku to o ile przebieg nie jest jakiś mega duży to pewnie będziesz miał fabryczne luzy i nic nie trzeba będzie regulować.
Pomierzenie luzów to żadna filozofia. Trzeba mieć szczelinomierz (do kupienia za kilka-kilkanaście zł). Gorzej jest z wyjmowaniem płytek niestety.
Tutaj masz manual ze zdjęciami:
http://www.autocentrum.pl...IRE__1__54.html


Naprawde te plytki mozna dostac tylko w ASO?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 20-07-2015, 14:38   
   Bolid: Czarny Abarth


Ja kupowałem u nich 10zł/szt.

Oddział Warszawa-Włochy "PAROWCOWA"
OBRÓBKA SILNIKÓW SPALINOWYCH
ul. Parowcowa 6d
02-445 Warszawa

http://autoszlif-olszewsk...id=58&Itemid=53

Jeśli przyjedziesz ze swoimi to może zrobią Ci podmiankę lub na miejscu mogą też odchudzić Twoje do wymaganej grubości
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2015, 21:01   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Mam zamiar samemu sie jednak za to zabrac. Podpowiedzcie czy napewno mozna walek rozrzadu przestawiac tym gornym kolem pasowym a nie dolnym? Znajomemu powiedzialem ze gornym to mowil zebym tak lepiej nie robil bo niebiezpiecznie i tylko jak mam walek rozrzadu przestawiac to dolnym kolem pasowym. Bo z tego opisu autocentrum wynika ze gornym.
_________________
Fiat 600 2009
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 22-07-2015, 22:01   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Kręć górnym, bedzie lżej bez świec. Że ma być na luzie nie wspominam.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-07-2015, 23:21   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja zawsze kręciłem górnym i nic złego się nie działo. Można wtedy bardziej precyzyjnie obracać wałkiem niż tym dolnym kółkiem i ogólnie prościej. Choć gdy silnik pracuje to przecież dolne kółko napędza pasek rozrządu, więc pewnie lepiej byłoby kręcić dolnym. Ważne żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w tą stronę w którą pracuje silnik.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2015, 17:15   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Gdzies wyczytalem na jakis forum ze mozna podniesc zeby jedno kolo bylo w gorze i krecic kolem na biegu 4 lub piatym, sprawdzi sie to tez?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-07-2015, 20:20   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ale po co podnosić koło? Ja dziś przy okazji, że zdejmowałem pokrywę to pomierzyłem sobie luzy zaworowe od razu. Kręciłem tym razem dolnym kołem, bo żeby kręcić górnym to musiałbym dodatkowo ściągnąć osłonę rozrządu. A tak grzechotką kręciłem bez problemu od spodu (skrzynia biegów oczywiście na luzie).
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2015, 09:06   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Czy ktoras dzwignia by sie nadawala do mojego seja zeby nie kominowac?

http://elektromix.com.pl/...zia-reczne.html
_________________
Fiat 600 2009
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2015, 14:08   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Wlasnie jestem po mierzeniu luzow wyszlo to tak:

W 0.43/ S 0.32/ W 0.43/ S 0.32/ S 0.32/ W 0.43/ S 0.33/ W 0.43

Ruszac to czy zostawic narazie?

Jakie dopuszczalne luzy dla nowej glowicy powinny byc? Bo w ksiazce serwisowej podane sa dla starej takie:
S 0.35- 0.45, W 0.45-0.55
_________________
Fiat 600 2009
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-07-2015, 16:30   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Czym mierzyłeś z dokładnością do 0.01? Czy jesteś pewien tych pomiarów?
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2015, 16:38   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Mierzylem z dokladnoscia 0.05 a wnioskuje takie wyniki bo na S 0.35 wchodzil bardzo ciasno troche na sile a 0.30 lekko jakby minimalnie za lekko i tak samo na W
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum