Seicento 1.1 SPI '99 - problem z filtrem paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
jatza
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-12-2020, 23:21 Seicento 1.1 SPI '99 - problem z filtrem paliwa.
Bolid: Seicento Hobby '99 1,1 SPI |
|
|
Witam,
Chciałem wymienić filtr paliwa, ale każdy, który kupiłem i zamontowałem jest zbyt luźny w tej kątowej szybkozłączce i leje się paliwo. Sprawdziłem 3 sztuki, każdy innej firmy i kupiony w innym sklepie Ten stary siedzi ciasno i nic nie cieknie. Czy ktoś już spotkał się z takim problemem?
Pomóżcie, bo już mi ręce opadły.
Wrzucam kilka zdjęć całej sytuacji:
|
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-2020, 03:26
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Cieknie tylko na tej kątowej złączce czy na drugiej też? Może spróbuj odwrócić filtr, jeśli nie jest "kierunkowy". Weź coś porządnego np. Febi, Mann czy kto tam jeszcze to produkuje. Zmierz suwmiarką średnicę króćca oryginalnego filtra i porównaj z tymi co kupiłeś. W internecie widzę, że większość ma średnicę 10 mm po obydwu stronach. |
|
|
|
|
jatza
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-12-2020, 12:08
Bolid: Seicento Hobby '99 1,1 SPI |
|
|
Cieknie tylko na tej kątowej. Filtr jest kierunkowy, ale odwróciłem go i złączka też jest luźna.
Stary filtr ma średnicę jakieś 9,8mm, a nowy 9.5mm. Też poszukałem trochę w sieci i znalazłem w ofertach sklepów filtry z trzema różnymi średnicami króćców (a przynajmniej tak wynika z opisów): 9mm, 9,5mm, 10mm. Jeśli tak jest, to pewnie bym potrzebował taki na 10mm, żeby ciasno siedział. |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-2020, 20:01
Bolid: sCento |
|
|
Nie ma znaczenia te koncowki to kupa gowna po tylu latach. Ja wymienilem na gumowy waz a potem juz na stalowy oplot. |
|
|
|
|
wichura
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 119 Skąd: Piła
|
Wysłany: 26-12-2020, 18:44
Bolid: Skoda Rapid |
|
|
Możesz kupić filtr za 12 zł i nie powinno ciec, złączka jest uszkodzona, kiedyś miałem budżetowe seicento i ten sam problem, owinąłem króciec filtra teflonem, trzymało 2 lata(potem poszło do handlarza), ale wiadomo że to druciarski patent.
Największy problem w tym że te złączki zachodzą piaskiem, jakbyśmy myśleli daleko w przyszłość to ,każdy by założył jakaś folie czy coś żeby piach nie szedł w złączki.
W seicento którym się obecnie opiekuje (21 l, i 130kkm) ma zabetonowane złączki, po poł godzinie próby wyjęcia filtra biała flaga, jak filtr się zapcha to wpada zwykły tekalan plus 2 skręcane złączki |
_________________
|
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2020, 02:06
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
To chyba jednak słusznie zrobili, że w wersji 1.1 mpi pozbyli się całkowicie zewnętrznego filtra paliwa. Jest jedynie jakaś siateczka w baku, ponoć wbudowana w cały ten plastikowy garnek z pompą i czujnikiem poziomu, więc nawet za bardzo jak wyczyścić tego nie ma. Jak się zapcha na amen to pewnie pompa się spali no i wtedy wiadomo że trzeba wymienić wszystko. U mnie póki co po 17 latach i 115 tysiącach jeszcze chodzi i wygląda że jeszcze nie było tam nic grzebane (przynajmniej jak się patrzy od góry). |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2020, 21:30
Bolid: sCento |
|
|
Ja ma ta siateczke w baku i filtr zewnetrzny. Uwierz od 98r teraz wyjalem pompe prawie nic syfu nie bylo na tej siateczce |
|
|
|
|
Magikrealista
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-12-2020, 12:28
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
jatza napisał/a: | Cieknie tylko na tej kątowej. Filtr jest kierunkowy, ale odwróciłem go i złączka też jest luźna.
Stary filtr ma średnicę jakieś 9,8mm, a nowy 9.5mm. Też poszukałem trochę w sieci i znalazłem w ofertach sklepów filtry z trzema różnymi średnicami króćców (a przynajmniej tak wynika z opisów): 9mm, 9,5mm, 10mm. Jeśli tak jest, to pewnie bym potrzebował taki na 10mm, żeby ciasno siedział. |
Spróbuj owinąć króciec teflonem na tyle żeby wszedł ciasno i po sprawie. |
_________________
|
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-12-2020, 01:33
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
centoo napisał/a: | Ja ma ta siateczke w baku i filtr zewnetrzny. Uwierz od 98r teraz wyjalem pompe prawie nic syfu nie bylo na tej siateczce |
W mpi jest chyba inna pompa, która robi więcej barów. To może i ten plastikowy garnuszek jest inny i ma jakieś lepsze filtrowanie. Inaczej cały syf leciałby prosto na wtryski i szybko by się zapychały bez zewnętrznego filterka. |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-12-2020, 22:55
Bolid: sCento |
|
|
mario91 napisał/a: | centoo napisał/a: | Ja ma ta siateczke w baku i filtr zewnetrzny. Uwierz od 98r teraz wyjalem pompe prawie nic syfu nie bylo na tej siateczce |
W mpi jest chyba inna pompa, która robi więcej barów. To może i ten plastikowy garnuszek jest inny i ma jakieś lepsze filtrowanie. Inaczej cały syf leciałby prosto na wtryski i szybko by się zapychały bez zewnętrznego filterka. |
No tylko ja mam SPI a raczej mialem wszystko z 900 SPI |
|
|
|
|
jatza
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 07-01-2021, 17:26
Bolid: Seicento Hobby '99 1,1 SPI |
|
|
Witam ponownie.
Po długich bojach z filtrami postanowiłem wymienić złączkę. Dorwałem oryginalną w sklepie z używanymi częściami. Gościu na miejscu mi ją sprawdził, ciasno wchodzi na filtr, więc powinno być ok. Problem mam teraz inny. Jak zdjąć wężyk z króćca złączki? Ten kawałek wężyka ze złączki na zdjęciu to pół biedy, rozetnę nożykiem, ale jak zdjąć tą starą pod autem? Od razu mówię, że rozmiękczanie węża we wrzątku nic nie daje. Macie na to jakieś swoje patenty?
|
|
|
|
|
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 08-01-2021, 10:06
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
jatza napisał/a: | Macie na to jakieś swoje patenty? | Nie wiem czy to da radę zdjąć. to chyba jest "zaprasowane" na stałe a jako część zamienna występował chyba cały przewód... |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2021, 15:28
Bolid: sCento |
|
|
Probowales podgrzac zapalniczka lekko? |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2021, 17:31
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
To może działać na takiej zasadzie jak koszulka termokurczliwa. Po podgrzaniu zakurcza się na elemencie i dzięki temu nie przecieka i nie trzeba stosować opasek, ale za to zdjąć można jedynie rozcinając nożykiem wzdłuż. |
|
|
|
|
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 08-01-2021, 18:49
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
U mnie w 900-setce było zrobione tak - złączka odcięta, odpowiedniej średnicy odcinek wężyka do paliwa i dwie opaski zaciskowe. Wężyk do paliwa naciągnięty na króciec filtra i pozostałą część przewodu paliwowego i zaciśnięte opaskami. Powiecie może że "druciarstwo", może i druciarstwo, ale absolutnie niezawodne...
A te złączki/zaciski najczęściej się uszkadzają podczas nieprawidłowego zdejmowania. Gdy się używa odpowiednich "kleszczy ściągaczy" przeznaczonych do tego typu złączek, no to jeszcze kilka razy zdejmie, ale "domowymi" sposobami to maksimum dwa, trzy razy zdjęte i cieknie. Duży wpływ ma też zanieczyszczenie złączki błotem/piaskiem, po takim zanieczyszczeniu złączka nie do odratowania... |
|
|
|
|
|