Sej zgasł w trasie |
Autor |
Wiadomość |
blueboy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 10-11-2013, 11:43
Bolid: seicento |
|
|
Etap naprawy seja staną na tym że:
1. Zostało zamówiony VAG KKL + przejściówka na 3 pin - dojdzie na wtorek.
Cytat: |
Ale sprawdzisz parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP zrobisz testy cewek wtrysku (zachowaj tą kolejność - wpierw cewki) przekaźników. Czujnik położenia wału pomierzysz multimetrem. Zajmie nie więcej jak 10 minut. |
macher czy dobrze rozumiem...
a. Zrobić test cewek wtrysków?
b. sprawdzić parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP.
- nie wiem tylko o co chodzi z przekaźnikami w Twojej myśli.
2. Podmienie czujnik wału
Dalej będę informował co i jak bo szczerze licze na to forum, nie chce oddwać do mechanika seja, sprawne ręce mam, sprzęt też mam, chce to sam zrobić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:24
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Nie test cewek wtrysku tylko cewek zapłonowych, a następnie wtrysku jako całości bo nikt się nie skupia na poszczególnych podzespołach takiego wtryskiwacza.
A ze swojej strony jestem ciekaw dlaczego taką kolejność trzeba zachować? Test jednego wpływa na drugie? Oba elementy mają wspólne zasilanie ale poza tym nie widzę związku w czasie testowania. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:30
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
taka kolejność bo testy robisz na włączonym zapłonie - jeśli najpierw zrobisz wtryski które podadzą do kolektora paliwo i do któregoś cylindra pewnie troche doleci a dalej zrobisz test zapłonu czyli na wszystkie cylindry dasz iskre to może nastąpić samozapłon. jak auto jest na luzie to pół biedy gorzej jak jest na biegu bo możesz je zgubić. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:36
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jak ci samozapłon powstanie na zimnym silniku bez ciśnienia w cylindrze? Kolejna sprawa, że dostajesz czystą benzynę a nie odpowiednią proporcję mieszanki więc co najwyżej może zapalić sie ta małą ilość a nie wybuchnąć żeby cokolwiek mogło zostać uszkodzone. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
X-raT napisał/a: |
A ze swojej strony jestem ciekaw dlaczego taką kolejność trzeba zachować? Test jednego wpływa na drugie? Oba elementy mają wspólne zasilanie ale poza tym nie widzę związku w czasie testowania. |
Tak jak napisał Uncrossed robiąc test wtryskiwacza ( a przedtem jeszcze uruchamia się pompę przekaźnikiem) program szybko otwiera wtryskiwacz kilka razy tworząc mgłę paliwową benzyny z powietrzem. Z uwagi że w silniku 900 występuje szczątkowy kolektor ssący i że dwa cylindry są bezpośrednio pod wtryskiwaczem normalną rzeczą jest że część z tej mieszanki (palnej mieszanki) nie benzyny dostanie się do tych cylindrów. Później testując cewki zapłonowe inicjuje się iskrę na świecach i można podkreślę można wywołać zapłon w cylindrze a że silnik nie pracuje, zawory są uchylone i jęzor płomiena dostanie się do zespołu wtryskowego gdzie są także opary paliwa. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć?
Zresztą .... wypróbuj i zdaj relację... |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-11-2013, 13:05
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
napisałem może powstać a nie że na 100 % powstanie... |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-11-2013, 13:05
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Nie kłócę się i nie zaprzeczam. Ale też robię testy na bieżąco w różnych silnikach i nigdy nie było najmniejszego śladu, dowodu, że doszło do zapłonu wewnątrz cylindra czy na linii kolektora i kanałów dolotowych. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-11-2013, 14:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
macher napisał/a: | można wywołać zapłon w cylindrze a że silnik nie pracuje, zawory są uchylone i jęzor płomiena dostanie się do zespołu wtryskowego gdzie są także opary paliwa. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć? |
Widziałem podobną sytuację w P1 1.1 SPI. Zdemontowana obudowa filtra powietrza, próba odpalenia i boom pożar, dwie gaśnice poleciały. Cofnął się płomień i zapaliło się paliwo w kolektorze. Później się okazało, że był przestawiony rozrząd. Tutaj można samemu sprawdzając cewki doprowadzić do zapłonu. Lepiej uważać. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
blueboy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 10-11-2013, 18:45
Bolid: seicento |
|
|
Czyli taka kolejność
1. test cewek zapłonowych,
2. test wtrysku,
3. sprawdzić parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP.
To wszystko mam nadzieję, że zrobię programem napisanym przez tzoka? Znajdę bezproblemowo opcję do sprawdzenia tego? Czy występują pod innymi nazwami?
Jak zadaje złe pytania, to sorka. Lubie się uczuć, a na takim etapie jestem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 10-11-2013, 21:38
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
testy są opisane odpowiednio,
temperatura wody, obroty silnika są nazwane "po imieniu", ciśnienie MAP to ciśnienie w kolektorze dolotowym |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
blueboy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 12-11-2013, 11:58
Bolid: seicento |
|
|
Jeszcze pytanko jedno...Czujnik walu odlaczamy i podlaczamy na odpietym aku?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
blueboy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 12-11-2013, 19:20
Bolid: seicento |
|
|
Za szybko napisałem ten post.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
blueboy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 12-11-2013, 20:17
Bolid: seicento |
|
|
Podłączyłem interfejs pod seja, poniżej wklejam zdjęcie z testów oraz błędy...
Panowie od czego zacząć reanimacje seja?
<br>
Pomożecie mi go uratować?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
blueboy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 13-11-2013, 16:25
Bolid: seicento |
|
|
ktos cos doradzi?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-11-2013, 21:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pokasuj te błedy i zrób na nowo diagnostykę. Zobaczysz które błędy powrócą . Wygląda jakbyś kiedyś wyciągnął przekaźnik czerwony przy sterowniku. Większość błedów tych czujników może pochodzić od tego- czerwony przekaźnik je zasila plusem.
Centralka code niezaprogramowana - błąd aktywny - będzie zawsze gdy ż zapewne nie posiadasz fiata code. Masz pewnie SC Younga? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|