Silnik 1.1 SPI vs. 1.1 MPI |
Autor |
Wiadomość |
derbixxx
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-12-2007, 19:23 Silnik 1.1 SPI vs. 1.1 MPI
Bolid: Fiat Seicento 1.1 Sporting |
|
|
Witam!!
Strasznie dużo było wyników wyszukiwań jak wpisywałem "mpi, spi" i nie mogłem znaleźć to co chce. Zauważyłem że spora ilość osób do KJS-ów i innych takich imprez "dla wielu" przerabia Seicento, ale nie sporting, a VAN z silnikiem 1.1 MPI. Jaka jest ich zaleta i wyższość nad SPI, jakiego mam np ja w seicento sporting 98 rok? |
|
|
|
 |
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 16-12-2007, 19:29
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
wg mnie to wręcz odwrotnie - łtwiej kompa podgonić - kolektor wstawić 4-2-1 tyle, ze mpi ma niżej maksymalny moment. |
|
|
|
 |
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk

Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
|
|
|
 |
derbixxx
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-12-2007, 19:39
Bolid: Fiat Seicento 1.1 Sporting |
|
|
dzięki za info, ale oczywiście czekam na wiecej, jestem głodny wiedzy na ten temat a spalanie w MPI przez swoją wielopunktowość ma mniejsze spalanie?
[ Komentarz dodany przez: ADAMSKY: 16-12-2007, 19:43 ]
http://www.seicento.pl/te...ynki-vt2787.htm |
_________________
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 16-12-2007, 19:45
Bolid: 1E 187 |
|
|
jak chcesz modzić - bierz spi |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-12-2007, 19:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
A spalanie ma szczególnie latem ciut bo 0,3 wieksze ale za to jest troszkę cichszy i kulturalniej pracuje.Ma o 2NM wiekszy moment przy niższych obrotach(2750) i tyle samo Hp co Spi(całe 54 ) ale przy 5000tys a nie przy 5500(SPI). Nie występują już w tych modelach już tak duże rozbieżności produkcyjne odnoszące się do mocy max jak w Espeiku gdzie serie często miały od 53-57km tu jest raczej stałe 54-56km w zależności od egzemplarza i sposobu dotarcia nowego silnika.
I często słyszę zdania że Panda 1.1 identyczny silnik-nie do końca w Pandzie ma hydraulikę zaworów i ciut inne sterowanie,w seiko pozostały płytki regulacyjne |
|
|
|
 |
|