silnik 900- biały dym |
Autor |
Wiadomość |
BigLebovsky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2008, 18:54 silnik 900- biały dym
Bolid: Seicento 900 '98 |
|
|
Witam wszystkich użytkowników Seica
Mam problem z silnikiem 900, przebieg 120tys
-stracił moc, i chodzi lekko głośniej(metalicznie)
-ze zbiornika wyrównawczego i z odmy lecą spaliny
-ze zbiornika wyrównawczego trochę schodzi płyn i zbiera sie w nim brązowy nalot- syf
-z wydechu po paru minutach zaczyna kopcić na biało
Co to może być? Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą albo pierścienie tłokowe,
ale sprawdziłem
ciśnienie w cylindrach i na wszystkich 4ech jest rowno 1,1 MPa - jak w nowym silniku
gdyby była walnięta uszczelka albo pierścienie to powinna spaść kompresja czy nie?
Widzę że na forum są ludzie znający sie na rzeczy, wiec o proszę o rade. |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-03-2008, 19:18 Re: silnik 900- biały dym
Bolid: Audi |
|
|
BigLebovsky napisał/a: | Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą albo pierścienie tłokowe,
|
na 99% uszczelka pod głowicą, a to nie od razu wiąże się z utratą kompresji
nie zwlekaj z tym tylko gnaj po świętach do mechanika, grozi poważnym uszkodzeniem silnika
przeszukaj forum link
edit
właściwie to na 100% to uszcz pod głowicą |
_________________
|
|
|
|
|
barthez
Nałogowiec professional audio
Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 22-03-2008, 19:23
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Mi też kopci na biało w tych warunkach i po jakimś czasie znika-jest to skraplająca się woda w wydechu. Sprawdź czy nagle nie podniósł Ci się poziom oleju i jaki jest jego kolor. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
|
BigLebovsky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2008, 20:14
Bolid: Seicento 900 '98 |
|
|
Dzięki jerzyk, barthez Poziom oleju bez zmian, kolor także. A kopcenie jak jest zimno to wiem, normalka, u mnie wygląda to tak odpalam silnik i przez pewien czas kopci bo zimno na dworze, potem nagrzeewa sie i nic nie kopci , po czym znowu zaczyna kopcic na biało z początku mało, potem więcej .
też bym się skłaniał w stronę uszczelki(tylko ta komprsja mnie zdziwiła), no chyba że głowica pęknięta ale o tym nawet nie chce myśleć |
|
|
|
|
barthez
Nałogowiec professional audio
Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 23-03-2008, 07:28
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
A jaki zapach idzie z wydechu-jeśli coś jeszcze prócz typowych spalin to wymieniaj czym prędzej uszczelkę i oby obyło się bez szlifu. W dziale wtyczki podałem adres taniego i solidnego mechanika w Poznaniu który zrobi Ci to na poczekaniu. Poszukaj. Co do brązowego nalotu w zbiorniku wyrównawczym to prędzej będzie to kamień niż olej-byłoby tłuste złociste i zauważyłbyś to od razu na bagnecie gdyż podniósłby się poziom oleju. Ubywanie wody może być przez nieszczelność węży, chłodnicy, ewentualnie sama woda wyparuje pod wpływem temperatury jeśli nie jest koncentratem z płynem chłodniczym ale o taką oszczędność to bym nie sądził. W jakich okolicznościach stała się ta "usterka" ?. Mi też stawiano diagnozę UPG po dwukrotnym zagotowaniu wody z powodu wiatraka i bezpiecznika ale nic z tych rzeczy się nie okazała prawdziwa.
Jak chcesz mogę podjechać to obejrzeć ale to na PW. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
Ostatnio zmieniony przez barthez 23-03-2008, 07:46, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
BigLebovsky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-03-2008, 14:03
Bolid: Seicento 900 '98 |
|
|
barthez, zapach z wydechu idzie "dziwny" inny niż normalnie ale jaki to trudno powiedzieć. Okoliczności w jakich zaszła awaria - mocne, kilkukrotne przyspieszanie, na 3 biegu przy ok 5,5 tys zgasł silnik. jak po tym odpaliłem silnik to przez chwile coś w silniku "telepało" po czym przestało
Dziś byłem u paru mechaników w mojej okolicy, i wszyscy się zgadzają że uszczelka na pewno, ale do tego mogą jeszcze być uszczelniacze zaworowe(dym z odmy). Ceny za robote 200zł + planowanie 50zł + uszczelka 50zł + uszczelniacze(nie wiem ile).
Postanowiłem sam zdjąć głowice i dać do frezowania. Dam znać jak poszło. barthez, nie wiesz ile kosztuje sprawdzanie szczelności głowicy w poznaniu? |
Ostatnio zmieniony przez BigLebovsky 25-03-2008, 14:10, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
robinio86
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: okolice Radzymina
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:48
Bolid: Seicento young |
|
|
mi jak poszła uszczelka to tylko zabrudził się silnik więc może byc to jeszcze coś z twoim silnikiem |
_________________
|
|
|
|
|
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:50
Bolid: seicento |
|
|
mi bialy dym kiedys lecial jak w nissanie 100nx rorzad sie przstawil o dwa zeby! |
|
|
|
|
BigLebovsky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-03-2008, 01:56
Bolid: Seicento 900 '98 |
|
|
Jutro odbieram głowicę, i okaże sie czy szczelna czy pęknięta....
Mam pytanie,
jak przykręcić głowicę, i jakim momentem.
W ksiażce serwisowej seicento, piszą enigmatycznie:
"śruby głowicy należy dokręcić dwukrotnie
wg kolejności podanej na rysunku. momentami
2 i 3 daN-m, a następnie obracać dwukrotnie
o kąt 90° w tej samej kolejności"
-Co to jest "daN-m" klucz mam w Nm i skala jest od 20 do 210Nm a tu piszą 2 i 3 daN-m
-Co to znaczy "obracać dwukrotnie o kąt 90° w tej samej kolejności".....
Wiem że głowicę trzeba dokręcać w dwóch etapach, określonym momentem.... a ta instrukcja jest dla mnie niezrozumiała... pomocy |
Ostatnio zmieniony przez BigLebovsky 31-03-2008, 01:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-03-2008, 09:44
Bolid: Audi |
|
|
BigLebovsky napisał/a: |
-Co to jest "daN-m" klucz mam w Nm i skala jest od 20 do 210Nm a tu piszą 2 i 3 daN-m
-Co to znaczy "obracać dwukrotnie o kąt 90° w tej samej kolejności".....
|
2 daN-m to 20 Nm, 3 daN-m to 30 itd
obrócić o kąt 90° tzn dokręcić śrubę o 1/4 obrotu (czyli pokrętka klucza przesuwa się np z godz. 9 na 12) |
_________________
|
|
|
|
|
BigLebovsky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-03-2008, 11:09
Bolid: Seicento 900 '98 |
|
|
jerzyk , dzięki ale...
wiem że 90 stopni tzn 1/4 obrotu, wiadomo , ale jak dokręcę kluczem dynamometrycznym na 30Nm, to klucz "przeskoczy", i dalej mam krecić z tego połorzenia klucza o 90 stopni? |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-03-2008, 11:19
Bolid: Audi |
|
|
to może weź zwykła grzechotkę |
_________________
|
|
|
|
|
|