FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 900- biały dym
Autor Wiadomość
BigLebovsky 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2008, 18:54   silnik 900- biały dym
   Bolid: Seicento 900 '98


Witam wszystkich użytkowników Seica :)
Mam problem z silnikiem 900, przebieg 120tys

-stracił moc, i chodzi lekko głośniej(metalicznie)
-ze zbiornika wyrównawczego i z odmy lecą spaliny
-ze zbiornika wyrównawczego trochę schodzi płyn i zbiera sie w nim brązowy nalot- syf
-z wydechu po paru minutach zaczyna kopcić na biało

Co to może być? Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą albo pierścienie tłokowe,
ale sprawdziłem
ciśnienie w cylindrach i na wszystkich 4ech jest rowno 1,1 MPa :shock: - jak w nowym silniku
gdyby była walnięta uszczelka albo pierścienie to powinna spaść kompresja czy nie?
Widzę że na forum są ludzie znający sie na rzeczy, wiec o proszę o rade.
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2008, 19:18   Re: silnik 900- biały dym
   Bolid: Audi


BigLebovsky napisał/a:
Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą albo pierścienie tłokowe,


na 99% uszczelka pod głowicą, a to nie od razu wiąże się z utratą kompresji
nie zwlekaj z tym tylko gnaj po świętach do mechanika, grozi poważnym uszkodzeniem silnika

przeszukaj forum link

edit

właściwie to na 100% to uszcz pod głowicą
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 22-03-2008, 19:23   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Mi też kopci na biało w tych warunkach i po jakimś czasie znika-jest to skraplająca się woda w wydechu. Sprawdź czy nagle nie podniósł Ci się poziom oleju i jaki jest jego kolor.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
BigLebovsky 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2008, 20:14   
   Bolid: Seicento 900 '98


Dzięki jerzyk, barthez Poziom oleju bez zmian, kolor także. A kopcenie jak jest zimno to wiem, normalka, u mnie wygląda to tak odpalam silnik i przez pewien czas kopci bo zimno na dworze, potem nagrzeewa sie i nic nie kopci , po czym znowu zaczyna kopcic na biało z początku mało, potem więcej .
też bym się skłaniał w stronę uszczelki(tylko ta komprsja mnie zdziwiła), no chyba że głowica pęknięta ale o tym nawet nie chce myśleć ;(
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 23-03-2008, 07:28   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


A jaki zapach idzie z wydechu-jeśli coś jeszcze prócz typowych spalin to wymieniaj czym prędzej uszczelkę i oby obyło się bez szlifu. W dziale wtyczki podałem adres taniego i solidnego mechanika w Poznaniu który zrobi Ci to na poczekaniu. Poszukaj. Co do brązowego nalotu w zbiorniku wyrównawczym to prędzej będzie to kamień niż olej-byłoby tłuste złociste i zauważyłbyś to od razu na bagnecie gdyż podniósłby się poziom oleju. Ubywanie wody może być przez nieszczelność węży, chłodnicy, ewentualnie sama woda wyparuje pod wpływem temperatury jeśli nie jest koncentratem z płynem chłodniczym ale o taką oszczędność to bym nie sądził. W jakich okolicznościach stała się ta "usterka" ?. Mi też stawiano diagnozę UPG po dwukrotnym zagotowaniu wody z powodu wiatraka i bezpiecznika ale nic z tych rzeczy się nie okazała prawdziwa.

Jak chcesz mogę podjechać to obejrzeć ale to na PW.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
Ostatnio zmieniony przez barthez 23-03-2008, 07:46, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
BigLebovsky 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2008, 14:03   
   Bolid: Seicento 900 '98


barthez, zapach z wydechu idzie "dziwny" inny niż normalnie ale jaki to trudno powiedzieć. Okoliczności w jakich zaszła awaria - mocne, kilkukrotne przyspieszanie, na 3 biegu przy ok 5,5 tys zgasł silnik. jak po tym odpaliłem silnik to przez chwile coś w silniku "telepało" po czym przestało

Dziś byłem u paru mechaników w mojej okolicy, i wszyscy się zgadzają że uszczelka na pewno, ale do tego mogą jeszcze być uszczelniacze zaworowe(dym z odmy). Ceny za robote 200zł + planowanie 50zł + uszczelka 50zł + uszczelniacze(nie wiem ile).
Postanowiłem sam zdjąć głowice i dać do frezowania. Dam znać jak poszło. barthez, nie wiesz ile kosztuje sprawdzanie szczelności głowicy w poznaniu?
Ostatnio zmieniony przez BigLebovsky 25-03-2008, 14:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
robinio86 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: okolice Radzymina
Wysłany: 25-03-2008, 19:48   
   Bolid: Seicento young


mi jak poszła uszczelka to tylko zabrudził się silnik więc może byc to jeszcze coś z twoim silnikiem
_________________

 
 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 25-03-2008, 19:50   
   Bolid: seicento


mi bialy dym kiedys lecial jak w nissanie 100nx rorzad sie przstawil o dwa zeby! :-P
 
 
BigLebovsky 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-03-2008, 01:56   
   Bolid: Seicento 900 '98


Jutro odbieram głowicę, i okaże sie czy szczelna czy pęknięta....
Mam pytanie,
jak przykręcić głowicę, i jakim momentem.
W ksiażce serwisowej seicento, piszą enigmatycznie:
"śruby głowicy należy dokręcić dwukrotnie
wg kolejności podanej na rysunku. momentami
2 i 3 daN-m, a następnie obracać dwukrotnie
o kąt 90° w tej samej kolejności"


-Co to jest "daN-m" klucz mam w Nm i skala jest od 20 do 210Nm a tu piszą 2 i 3 daN-m :/
-Co to znaczy "obracać dwukrotnie o kąt 90° w tej samej kolejności".....

Wiem że głowicę trzeba dokręcać w dwóch etapach, określonym momentem.... a ta instrukcja jest dla mnie niezrozumiała... pomocy :D
Ostatnio zmieniony przez BigLebovsky 31-03-2008, 01:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2008, 09:44   
   Bolid: Audi


BigLebovsky napisał/a:

-Co to jest "daN-m" klucz mam w Nm i skala jest od 20 do 210Nm a tu piszą 2 i 3 daN-m :/
-Co to znaczy "obracać dwukrotnie o kąt 90° w tej samej kolejności".....


2 daN-m to 20 Nm, 3 daN-m to 30 itd
obrócić o kąt 90° tzn dokręcić śrubę o 1/4 obrotu (czyli pokrętka klucza przesuwa się np z godz. 9 na 12)
_________________

 
 
BigLebovsky 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-03-2008, 11:09   
   Bolid: Seicento 900 '98


jerzyk , dzięki ale...
wiem że 90 stopni tzn 1/4 obrotu, wiadomo , ale jak dokręcę kluczem dynamometrycznym na 30Nm, to klucz "przeskoczy", i dalej mam krecić z tego połorzenia klucza o 90 stopni?
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2008, 11:19   
   Bolid: Audi


to może weź zwykła grzechotkę !!!
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum