FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skąd taki wyciek?
Autor Wiadomość
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 26-04-2007, 10:01   Skąd taki wyciek?
   Bolid: seicento 0,9 PB95


Witam po zwryfikowaniu tematów na forum postanowiłem jednak utwożyć nowy temat.

Mianowicie cieknie mi olej zaznaczę że nie jest to wyciek z pod pokrywy zaworów ani z okolic góry silnika. Miska olejowa jest mokra z prawej i lewej strony uszczelniacze półosi też nie bo wyciek jest przed nimi (patrząc ze strony kierowcy) skrzynia a raczej jej dół jest mokry ale może to z uszczelki pod miską. Dodaję fotkę aby lepiej to pokazać. Z obiawów widzę że czasem po nocy jest plamka od oleju pod samochodem (4x4cm) a czasem tylko kilka kropli, olej znika z silnika od momentu wycieku ale nie są to jakieś wielkie ubytki.
Bardziej martwi mnie to że silnik jest od spodu cały uwalony nawet plamki na osłonie katalizatora są boję się żeby to niedajbóg się nie zapaliło czy co, poradzcie coś koledzy jechać z tym szybko do mechanika czy dolewać olej i przy okazji to zrobić?
Pozdrawiam saimon (wie ktoś jak dodać fotkę do tematu to było by wszystko widać)
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
marcin.m
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 10:07   

Jeśli gdzieś przywaliłeś michą w coś i potem miskę prostowano , wówczas może w miejscu prostowania pojawić się korozja i perforacja - miałem tak w maluchu.
Jeśli zaś nie , wówczas mam bardzo niemiłe podejrzenia co do źródła problemu. Podejrzenie nazywa się uszczelniacz wału korbowego jest drogie i trudno się do niego dostać.
 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 26-04-2007, 10:17   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


A czy w przypadku tej historii z uszczelniczem wału, do naprawy trzeba wymontować silnik? A druga opcja czy ewentualnie można dać sobie narazie spokój i jeżdzić dalej.
Co do tego usczelniacza wału gdzie powinno być bardziej mokro peatrząc z pozycji kierowcy z prawej czy z lewej strony miski?
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

Ostatnio zmieniony przez saimon500 26-04-2007, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin.m
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 10:30   

Z lewej strony. Nie mam pojęcia odnośnie procedury wymiany rzeczonego , bo odpukac nie musiałem tego robic, ale jak znam życie i seicento żeby się tam dostać będzie trzeba zdemontować nawet tylne lewe światło i pokrywe bagażnika :lol:
 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 26-04-2007, 10:36   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


Ja już wiem chyba o co chodzi to z komory sprzęgła się robi i trzeba skrzynię wymontować ale pojadę na rekonesans do mechanika bo z prawej również mokro wiec mam nadzieję że to może tylko uszczelka pod michą.
dzięki za odpowiedz.
Może jakieś inne sugestie forómowiczów.
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-04-2007, 18:53   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


saimon500 napisał/a:
Mianowicie cieknie mi olej zaznaczę że nie jest to wyciek z pod pokrywy zaworów ani z okolic góry silnika. Miska olejowa jest mokra z prawej i lewej strony uszczelniacze półosi też nie bo wyciek jest przed nimi (patrząc ze strony kierowcy) skrzynia a raczej jej dół jest mokry ale może to z uszczelki pod miską. Dodaję fotkę aby lepiej to pokazać. Z obiawów widzę że czasem po nocy jest plamka od oleju pod samochodem (4x4cm) a czasem tylko kilka kropli, olej znika z silnika od momentu wycieku ale nie są to jakieś wielkie ubytki.
Bardziej martwi mnie to że silnik jest od spodu cały uwalony nawet plamki na osłonie katalizatora są boję się żeby to niedajbóg się nie zapaliło czy co, poradzcie coś koledzy jechać z tym szybko do mechanika czy dolewać olej i przy okazji to zrobić?


Mam/miałem identyczną sprawę. Póki co wymieniłem lewy uszczelniacz półosi i umyłem całą lewą stronę skrzyni - póki co czyściutko (po przejechaniu ok 1500km od wymiany). Może w sobotę wezmę się za wymianę prawego uszczelniacza i umyję resztę skrzyni żeby zdiagnozować czy jeszcze gdzieś są wycieki, choć raczej wiele nie zobaczę, bo poprzedni właściciel zarył gdzieś miską i wyraźnie z niej cieknie. Na zostawionej na noc pod autem tekturze mam 2 plamy - spod miski (widać jak z niej kapie) i spod skrzyni (uszczelniacz obrzygany). Generalnie to dziwnie to wszystko w seju wygląda, bo brudna jest też plecionka wydechu. No nic - wymienię uszczelniacz, zdejmę i uszczelnię miskę i sie zobaczy co dalej. Sprzęgło pociągnie mi może jeszcze z 10-20tys km, więc jakby co to nie będę musiał długo czekać na wymianę uszczelki na osi skrzyni.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
SZUBAR 
Bywalec


Pomógł: 22 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 26-04-2007, 22:00   
   Bolid: SEICENTO 900 +LPG


też mi troche cieknie kolo uszczelniacza wału ale obserwoje ten wyciek od dluższego czasu i można powiedziec że nie jest taki straszny wystarczy wymyc silnik raz na pare miesięcy ja to robie akurat zawsze przed przeglądem a usunąc ten wyciek można jedynie zciągając skrzynie biegów,sprzęgło,i koło zamachowe. wtedy mamy ten uszczelniacz jak na dłoni. ja akurat połącze przyjemne z porzytecznym i wymienie odrazu sprzęgło.
 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 27-04-2007, 08:24   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


U mnie dodam tylko że czasem po okresie kilkunastu godzin np po nocy nieraz jest plama 4x4 cm taka dosyć mokra nieraz dwie kropelki a dziś rano niebyło nic. Raz cieknie a raz nie. Wiem że miałem minimalnie o około dwa milimetry na bagnecie za wysoki poziom oleju może sobie wyleciał i będzie mniej ciekło?

Do SZUBAR jak się ma mycie silników w seicento niema obaw że coś tam się zaleje w trakcie mycia? może mógłbyś to dokładnie opisać bo widzę że sprawy higieny jamy silnikowej nie są ci obce :-)
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
marcin.m
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 09:11   

:shock:

2 mm powyżej górnej kreski ?

TY MORDERCO TECHNICZNY :grin: :grin: :grin:

Od tego było trzeba zacząć :) Silnik wyrzucił sobie nadmiar oleju przez uszczelnienia - zbyt duża ilość oleju powoduje że rozbryzg w skrzyni korbowej jest zbyt intensywny i olej jest wypychany przez uszczelnienia. Poza tym , nie wpływa to najlepiej na osiągi silnika , zbyt duża ilość oleju.

Co do mycia , to po zimie zawsze biore węża i leje centralnie po silniku ,chłodnicy , wszystkim by wypłukać sol. Jeśli masz porządne kable zapłonowe nic się nie stanie tak jak nic się nie dzieje przy wjechaniu w kałuże kiedy to pod maską seja budzi się gniew oceanu :D
Ostatnio zmieniony przez marcin.m 27-04-2007, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 27-04-2007, 20:43   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


Marcin to znaczy że sobie wycieknie tyle ile trzeba i ok tak, a czy przez to nie porobią się jakieś nieszczelności? Na tych nieszczęsnych simeringach wału kobowego np.
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
SZUBAR 
Bywalec


Pomógł: 22 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 27-04-2007, 22:40   
   Bolid: SEICENTO 900 +LPG


marcin ma racje za wysoki stan oleju jest bardzo bardzo niewskazany wtedy siadaja ci wszystkie uszczelniacze najlepiej jest utrzymywac stan w połowie podziałki jest prawdopodobne że silnik wyżucił sobie nadwyżke ale na twoim miejscu spuścil bym nadmiar lub odessał przez bagnet to napewno będzie zdrowsze dla silnika. co do mycia to pod dostatkiem jest w supermarketach środków do mycia silnikow kupujesz taki środek spryskójesz silnik (omijając przewody elektryczne komputer i alternator) zostawiasz na chwilke i splukujesz omijając to co wczesniej pisałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum