skrzynia biegów olej. |
Autor |
Wiadomość |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 16-11-2013, 20:04 skrzynia biegów olej.
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Ostatnio zakupiłem sobie sportingową skrzynie ale teraz mam dylemat - gdzie w c514 kest wlew oleju i ile ma go zgrubnie wejść ? bo zgaduje że do przelania się przez korek wlewowy tylko jakoś znaleźć go nie moge. wszystko czego szukałem to opisy do c526 ale w miejscu gdzie jest korek w c526 ja go nie znajduje...
Ktoś coś wie na temat ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-11-2013, 20:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Od frontu-stajesz prze machą i widać imbus-jeszcze lepiej z podjazdu kanału
Jest też mały diwajs na spust mianowicie widoczny przy czystej skrzyni w dole w poziomie tam z tyłu skrzyni w rogu jest mały imbus 8-ka-tam ładnie zlatuje olej.
Wchodzi w zależności od metody od 1,3do 1,6l.
1,3l jak wlejesz i przelewa-zakręcasz robisz kilometrową rundkę i 200-300ml powinieneś wlać dodatkowo.
2,4l to bajka katalogowa. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-11-2013, 20:41
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | 2,4l to bajka katalogowa. |
To nie bajka, tyle wchodzi do skrzyni C.526 w 1.1 MPI z początku i 900. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 16-11-2013, 20:42
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
no właśnie ze znalezieniem spustu oleju nie miałem problemu gorzej z samym wlewem no ale skoro ma być od przodu skrzyni to naszukam sie |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-11-2013, 23:25
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | 2,4l to bajka katalogowa. |
To nie bajka, tyle wchodzi do skrzyni C.526 w 1.1 MPI z początku i 900. |
Tyle wchodzi do każdej skrzyni sc |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 16-11-2013, 23:45
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-11-2013, 00:24
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Uncrossed napisał/a: | czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł. |
Gwarantuję, że nie wlejesz więcej niż 2l chyba, że dekiel zdejmiesz
Chyba nie umiałem nalewać, bo nigdy do żadnej skrzyni sc/ccs/ puntoII/panda nie weszło więcej jak 1,7l.
Chyba, że deklem, co niewiele daje bo taka ilość oleju jest zbędna ..ale ja się nie znam |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-11-2013, 11:08
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Oleju w skrzynie nie może być za mało wiadomo dlaczego, ani też za dużo bo olej daje opór. W skrzyniach pod 'fire' jest na szczęście odpowietrznik więc lekkie przelanie da się wytrzymać. Ale 3L to przegięcie.
W skrzyniach sc/punto grzebałem kilkanaście razy. Zaliczyłem kilka pełnych remontów i dużo małych napraw. Zawsze po spuszczeniu oleju, w skrzyni zostawało max 100ml [wałki, piasty, warstwa na obudowach, itp.], więc teoria, że po spuszczeniu jest tam jeszcze 0,5L jest błędna. Druga sprawa, zawsze w wymytą, suchą skrzynię wchodziło 2.2L oleju. Chyba że była napełniana po za autem to książkowe 2,4L się wlewało.
Ktoś ma wątpliwości to niech sprawdzi jaki poziom oleju jest w nowej pełnej skrzyni a później niech sprawdzi poziom u siebie, wtedy jak mu wejdzie aż 1,5-1,7L.
Potem się mówi że w fiatach dyfry padają bo to wada fabryczna. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
elgrego
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 17-11-2013, 14:21
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Mam obie skrzynie C.526 oraz C.514 na której obecnie jeżdżę. Do starej C.526 wchodziło spokojnie ponad 2 litry do nowszej ledwo wciskam 1.7l i się mocno przelewa z wlewu... |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2013, 15:16
|
|
|
Wymieniałem w 899 olej w skrzynce i po nachyleniu "lekkim" lewarkiem odczekałem jakieś 30 minut aż się wykapie - podczas napełniania weszło dokładnie 2,4l (olej wlewany bardzo wolno) natomiast w 1.1Mpi tą samą metodą weszło 2,2l - możliwe że więcej zostaje w skrzyni skrzynka fiata pandy ma pojemność wg. instrukcji 1,65l - może te skrzynki również trafiały do 1,1Mpi pod koniec produkcji i stąd teoria że więcej nie wchodzi
ps.przed wymianą oleju można dodać i zrobić na tym 2kkm w proporcji 1:30 - http://archoil.pl/produkt/ar2300/ |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-11-2013, 19:31
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
W instrukcji napraw w Seicento do C.514 jest podane 2,4L, to samo jest Punto1. Natomiast ciekawi mnie dlaczego do Grande Punto z C.514 5-biegów podają 1,5L, a do "6" 1.7L. To samo jest w nowym Bravo 1.4 16V C.514 6 biegów. Przecież to ta sama skrzynia...
Pewnie dlatego, żeby nie lało się z uszczelniacza wybieraka w G.Punto i Bravo... masakra, ile ja tego wymieniłem, to trudno zliczyć. Z fabryki samochód wyjeżdżał i absolutnie zawsze po 15-20tyś już puszczał uszczelniacz....
Najprościej spuścić dokładnie olej i wlać 2,3L przez odpowietrznik w wybieraku. Wówczas będzie pewność, że jest wystarczająco. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2013, 21:56
|
|
|
Uncrossed napisał/a: | czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł. | - spoko jak zostanie 1l nie otwarty - jakimś cudem to chętnie odkupię bo do pozostałych 2 aut potrzebuję w sumie 10,5l oczywiście jeżeli mówimy o Gear300 |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 17-11-2013, 23:05
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
ja do swojej 900 wlałem równo pod korek 2,4l. jak spuszczałem stary olej to jeszcze podwindowałem auto, żeby wszystko ładnie uciekło. |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-11-2013, 20:29
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
rotax24 napisał/a: | Uncrossed napisał/a: | czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł. | - spoko jak zostanie 1l nie otwarty - jakimś cudem to chętnie odkupię bo do pozostałych 2 aut potrzebuję w sumie 10,5l oczywiście jeżeli mówimy o Gear300 |
tak tak gear 300 - gdyby jakimś cudem weszło mniej niż 2 L to odezwe się |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|