FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia biegów olej.
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 16-11-2013, 20:04   skrzynia biegów olej.
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Ostatnio zakupiłem sobie sportingową skrzynie ale teraz mam dylemat - gdzie w c514 kest wlew oleju i ile ma go zgrubnie wejść ? bo zgaduje że do przelania się przez korek wlewowy tylko jakoś znaleźć go nie moge. wszystko czego szukałem to opisy do c526 ale w miejscu gdzie jest korek w c526 ja go nie znajduje...
Ktoś coś wie na temat ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-2013, 20:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Od frontu-stajesz prze machą i widać imbus-jeszcze lepiej z podjazdu kanału :wink:
Jest też mały diwajs na spust mianowicie widoczny przy czystej skrzyni w dole w poziomie tam z tyłu skrzyni w rogu jest mały imbus 8-ka-tam ładnie zlatuje olej.
Wchodzi w zależności od metody od 1,3do 1,6l.
1,3l jak wlejesz i przelewa-zakręcasz robisz kilometrową rundkę i 200-300ml powinieneś wlać dodatkowo.
:wink:
2,4l to bajka katalogowa.
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 16-11-2013, 20:41   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Paweł1984 napisał/a:
2,4l to bajka katalogowa.


To nie bajka, tyle wchodzi do skrzyni C.526 w 1.1 MPI z początku i 900.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 16-11-2013, 20:42   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


no właśnie ze znalezieniem spustu oleju nie miałem problemu gorzej z samym wlewem :) no ale skoro ma być od przodu skrzyni to naszukam sie
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-11-2013, 23:25   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


ir3n3usz napisał/a:
Paweł1984 napisał/a:
2,4l to bajka katalogowa.


To nie bajka, tyle wchodzi do skrzyni C.526 w 1.1 MPI z początku i 900.

Tyle wchodzi do każdej skrzyni sc :]
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 16-11-2013, 23:45   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-11-2013, 00:24   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Uncrossed napisał/a:
czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł.

Gwarantuję, że nie wlejesz więcej niż 2l :] chyba, że dekiel zdejmiesz :wink:
Chyba nie umiałem nalewać, bo nigdy do żadnej skrzyni sc/ccs/ puntoII/panda nie weszło więcej jak 1,7l. :wink:
Chyba, że deklem, co niewiele daje bo taka ilość oleju jest zbędna :wink: ..ale ja się nie znam :mg:
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2013, 11:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Oleju w skrzynie nie może być za mało wiadomo dlaczego, ani też za dużo bo olej daje opór. W skrzyniach pod 'fire' jest na szczęście odpowietrznik więc lekkie przelanie da się wytrzymać. Ale 3L to przegięcie.

W skrzyniach sc/punto grzebałem kilkanaście razy. Zaliczyłem kilka pełnych remontów i dużo małych napraw. Zawsze po spuszczeniu oleju, w skrzyni zostawało max 100ml [wałki, piasty, warstwa na obudowach, itp.], więc teoria, że po spuszczeniu jest tam jeszcze 0,5L jest błędna. Druga sprawa, zawsze w wymytą, suchą skrzynię wchodziło 2.2L oleju. Chyba że była napełniana po za autem to książkowe 2,4L się wlewało.

Ktoś ma wątpliwości to niech sprawdzi jaki poziom oleju jest w nowej pełnej skrzyni a później niech sprawdzi poziom u siebie, wtedy jak mu wejdzie aż 1,5-1,7L.
Potem się mówi że w fiatach dyfry padają bo to wada fabryczna.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
elgrego 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Podhale
Wysłany: 17-11-2013, 14:21   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Mam obie skrzynie C.526 oraz C.514 na której obecnie jeżdżę. Do starej C.526 wchodziło spokojnie ponad 2 litry do nowszej ledwo wciskam 1.7l i się mocno przelewa z wlewu...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2013, 15:16   

Wymieniałem w 899 olej w skrzynce i po nachyleniu "lekkim" lewarkiem odczekałem jakieś 30 minut aż się wykapie - podczas napełniania weszło dokładnie 2,4l (olej wlewany bardzo wolno) natomiast w 1.1Mpi tą samą metodą weszło 2,2l - możliwe że więcej zostaje w skrzyni :wink: skrzynka fiata pandy ma pojemność wg. instrukcji 1,65l - może te skrzynki również trafiały do 1,1Mpi pod koniec produkcji i stąd teoria że więcej nie wchodzi :roll:
ps.przed wymianą oleju można dodać i zrobić na tym 2kkm w proporcji 1:30 - http://archoil.pl/produkt/ar2300/ :ok:
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 17-11-2013, 19:31   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


W instrukcji napraw w Seicento do C.514 jest podane 2,4L, to samo jest Punto1. Natomiast ciekawi mnie dlaczego do Grande Punto z C.514 5-biegów podają 1,5L, a do "6" 1.7L. To samo jest w nowym Bravo 1.4 16V C.514 6 biegów. Przecież to ta sama skrzynia...

Pewnie dlatego, żeby nie lało się z uszczelniacza wybieraka w G.Punto i Bravo... masakra, ile ja tego wymieniłem, to trudno zliczyć. Z fabryki samochód wyjeżdżał i absolutnie zawsze po 15-20tyś już puszczał uszczelniacz....

Najprościej spuścić dokładnie olej i wlać 2,3L przez odpowietrznik w wybieraku. Wówczas będzie pewność, że jest wystarczająco.
_________________
Moje Seicento
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2013, 21:56   

Uncrossed napisał/a:
czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł.
- spoko jak zostanie 1l nie otwarty - jakimś cudem ;) to chętnie odkupię bo do pozostałych 2 aut potrzebuję w sumie 10,5l oczywiście jeżeli mówimy o Gear300 :wink:
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 17-11-2013, 23:05   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


ja do swojej 900 wlałem równo pod korek 2,4l. jak spuszczałem stary olej to jeszcze podwindowałem auto, żeby wszystko ładnie uciekło.
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-11-2013, 20:29   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


rotax24 napisał/a:
Uncrossed napisał/a:
czyli jednak kupić 3 litry ? szczególnie że olej był zlany do zera... a myślałem że przyoszczędze pare zł.
- spoko jak zostanie 1l nie otwarty - jakimś cudem ;) to chętnie odkupię bo do pozostałych 2 aut potrzebuję w sumie 10,5l oczywiście jeżeli mówimy o Gear300 :wink:


tak tak gear 300 - gdyby jakimś cudem weszło mniej niż 2 L to odezwe się :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum