FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe hamulce tył
Autor Wiadomość
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 03-10-2018, 14:42   Słabe hamulce tył
   Bolid: seicento


witam,

na przeglądzie wyszło mi że mam słabe hamulce tył, ok 500nm albo mniej. Hamulec ręczny bardzo dobry ok 1300nm. Cylinderki ok.
Facet mówił że to wina korektorów, tych na pompie hamulcowej.
Teraz czytam że ona się wcale nie psują.

Pytanie czy to możliwe że to ich wina, i jak je sprawdzić?
Czy może to być wina złego odpowietrzenia, jeśli był wymieniany przewód tylko z jednej strony z tyłu, a nie hamują dwa koła?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-10-2018, 22:31   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Może być wina tego,że dostało się powietrze, może być wina korektorów(najczęściej z powodu zbyt rzadkiego wymieniania płynu. Odpowietrz na krzyż ze 2 razy zaczynając od prawego tylnego koła-potem lewy przód i analogicznie lewy tył prawy przód pilnując płynu w zbiorniczku.Pompa nie tani zamiennik? Albo ryginał nie po 250tys? przewody elastyczne tył nie rozwarstwione?
 
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2018, 00:30   
   Bolid: seicento


Dzisiaj rozebrałem tyły, wszystko sprawne, rozruszane. Pompa ori, przebieg ponad 100tysi. Zastanawiam się, czy da się jakoś sprawdzić te korektory, trochę dziwne że oba by nagle stanęły. Jaka powinna być mniej więcej siła hamowania w seju przód/tył ? Podobno można ominąć te korektory i też będzie dobrze, ale nie mam przekonania do tej metody?
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2018, 01:09   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Rok temu były robione kompletne hamulce tylne w seju 900 ojca, pamiętam że i tak było poniżej 1000nm na przeglądzie. Korektorów nie polecam usuwać, bo Ci śliskim będzie tylne koła blokować, a przynajmniej wzrasta takie ryzyko.
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 04-10-2018, 11:36   
   Bolid: Seicento


ja wywaliłem korektory....ale ja miałem je z tylu...jeżdżę i nic nie zauważyłem...znaczy po ich usunięciu ( plus nowe przewody w oplocie nowe cylinderki...i nowe przewody hamulcowe od pompy aż do tylu) auto hamuje równo i dobrze nie ściąga mnie jak kiedyś na jedna stronę....tylne hamulce blokują się tylko na etapie kilku minutowej jazdy i hamowania później jest okej
_________________

 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 06-10-2018, 23:06   
   Bolid: Seicento


endriu napisał/a:
Podobno można ominąć te korektory i też będzie dobrze, ale nie mam przekonania do tej metody?


Podobno babcia była dziadkiem i nie polecam jak na mokrym cię tył będzie wyprzedzał zrozumiesz a ów kamienie tzn korektory można w łatwy sposób ogarnąć
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-10-2018, 01:54   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zostaw te korektory w spokoju-można zdemontować, ale to jak byś bawił się benzyną przy ogniu. Wyobraź sobie hamowanie na łuku przy 80-100km/h 360stopni albo dach... Odpowietrzyłeś sprawdziłeś przewody? W korektorach na wahaczach(van) to jest trochę inaczej....Żeby 2 na raz padły bardzo mało prawdopodobne i organoleptycznie nie sprawdzisz.
Sc można uzyskać 1420nm-tarcza ate+ ferrodo 2500+ oplot+ nowy płyn i oryginalna pompa-tyle miałem na przeglądzie na tarczy 240mm i seryjnym zacisku.Różnica prawe lewe 7% na kożyść prawego co jest standardem w sprawnym układzie-chodzi o drogę przewodu, a no i tył perfect jest.
Normalna siła hamowania na zamiennikach typu brembo+ ferrodo premier jest właśnie koło 1000nm dla przodu,dla tyłu nie pamiętam,i 10-12% różnicy na osi max.
 
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2018, 18:38   
   Bolid: seicento


Co do omijania korektorów też nie miałem przekonania, bo obawiałem się blokującego tyłu, ale myślałem ze może w seju jest inaczej, dlatego zapytałem.
Osobiście nie podejrzewałem korektorów, bo też uważałem, że dwa osobne elementy nie mogą się nagle popsuć, a już na pewno nie w pozycji przymkniętej, ale wymieniłem na inne dla świętego spokoju, odpowietrzyłem na krzyż, płyn cały wymieniony. Na przodzie mam ok 2400 na tyle 650, tak zostawiam, wychodzi ok 70/30% i jest w miarę równo osiami, pewnie jak by były nowe bębny i szczeki było by lepiej, ale obecny zestaw ma ok 50% zużycie z tyłu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum