Słabe hamulce tył |
Autor |
Wiadomość |
endriu
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2018, 14:42 Słabe hamulce tył
Bolid: seicento |
|
|
witam,
na przeglądzie wyszło mi że mam słabe hamulce tył, ok 500nm albo mniej. Hamulec ręczny bardzo dobry ok 1300nm. Cylinderki ok.
Facet mówił że to wina korektorów, tych na pompie hamulcowej.
Teraz czytam że ona się wcale nie psują.
Pytanie czy to możliwe że to ich wina, i jak je sprawdzić?
Czy może to być wina złego odpowietrzenia, jeśli był wymieniany przewód tylko z jednej strony z tyłu, a nie hamują dwa koła? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-10-2018, 22:31
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Może być wina tego,że dostało się powietrze, może być wina korektorów(najczęściej z powodu zbyt rzadkiego wymieniania płynu. Odpowietrz na krzyż ze 2 razy zaczynając od prawego tylnego koła-potem lewy przód i analogicznie lewy tył prawy przód pilnując płynu w zbiorniczku.Pompa nie tani zamiennik? Albo ryginał nie po 250tys? przewody elastyczne tył nie rozwarstwione? |
|
|
|
 |
endriu
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 04-10-2018, 00:30
Bolid: seicento |
|
|
Dzisiaj rozebrałem tyły, wszystko sprawne, rozruszane. Pompa ori, przebieg ponad 100tysi. Zastanawiam się, czy da się jakoś sprawdzić te korektory, trochę dziwne że oba by nagle stanęły. Jaka powinna być mniej więcej siła hamowania w seju przód/tył ? Podobno można ominąć te korektory i też będzie dobrze, ale nie mam przekonania do tej metody? |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2018, 01:09
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Rok temu były robione kompletne hamulce tylne w seju 900 ojca, pamiętam że i tak było poniżej 1000nm na przeglądzie. Korektorów nie polecam usuwać, bo Ci śliskim będzie tylne koła blokować, a przynajmniej wzrasta takie ryzyko. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-10-2018, 11:36
Bolid: Seicento |
|
|
ja wywaliłem korektory....ale ja miałem je z tylu...jeżdżę i nic nie zauważyłem...znaczy po ich usunięciu ( plus nowe przewody w oplocie nowe cylinderki...i nowe przewody hamulcowe od pompy aż do tylu) auto hamuje równo i dobrze nie ściąga mnie jak kiedyś na jedna stronę....tylne hamulce blokują się tylko na etapie kilku minutowej jazdy i hamowania później jest okej |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 06-10-2018, 23:06
Bolid: Seicento |
|
|
endriu napisał/a: | Podobno można ominąć te korektory i też będzie dobrze, ale nie mam przekonania do tej metody? |
Podobno babcia była dziadkiem i nie polecam jak na mokrym cię tył będzie wyprzedzał zrozumiesz a ów kamienie tzn korektory można w łatwy sposób ogarnąć |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-10-2018, 01:54
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zostaw te korektory w spokoju-można zdemontować, ale to jak byś bawił się benzyną przy ogniu. Wyobraź sobie hamowanie na łuku przy 80-100km/h 360stopni albo dach... Odpowietrzyłeś sprawdziłeś przewody? W korektorach na wahaczach(van) to jest trochę inaczej....Żeby 2 na raz padły bardzo mało prawdopodobne i organoleptycznie nie sprawdzisz.
Sc można uzyskać 1420nm-tarcza ate+ ferrodo 2500+ oplot+ nowy płyn i oryginalna pompa-tyle miałem na przeglądzie na tarczy 240mm i seryjnym zacisku.Różnica prawe lewe 7% na kożyść prawego co jest standardem w sprawnym układzie-chodzi o drogę przewodu, a no i tył perfect jest.
Normalna siła hamowania na zamiennikach typu brembo+ ferrodo premier jest właśnie koło 1000nm dla przodu,dla tyłu nie pamiętam,i 10-12% różnicy na osi max. |
|
|
|
 |
endriu
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2018, 18:38
Bolid: seicento |
|
|
Co do omijania korektorów też nie miałem przekonania, bo obawiałem się blokującego tyłu, ale myślałem ze może w seju jest inaczej, dlatego zapytałem.
Osobiście nie podejrzewałem korektorów, bo też uważałem, że dwa osobne elementy nie mogą się nagle popsuć, a już na pewno nie w pozycji przymkniętej, ale wymieniłem na inne dla świętego spokoju, odpowietrzyłem na krzyż, płyn cały wymieniony. Na przodzie mam ok 2400 na tyle 650, tak zostawiam, wychodzi ok 70/30% i jest w miarę równo osiami, pewnie jak by były nowe bębny i szczeki było by lepiej, ale obecny zestaw ma ok 50% zużycie z tyłu. |
|
|
|
 |
|