FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Świeczki do 1.1 MPI 2004 bez LPG
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2019, 02:13   Świeczki do 1.1 MPI 2004 bez LPG
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Jakie świeczki najlepiej wrzucić do 1.1 MPI z 2004 roku, który hula tylko na benzynie? Nie zmieniałem jeszcze od zakupu, a raz na kilka odpaleń przy ciepłym muszę nieco dłużej pokręcić i bywa, że sekundę-dwie się trochę potelepie, jakby nie palił na wszystkie cylindry. Myślę, że wymiana świeczek nie zaszkodzi, tylko pytanie jakie wrzucić?
 
 
jackst 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Mazury Ełk
Wysłany: 20-07-2019, 20:05   
   Bolid: Seicento 1.1 spi


DENSO K16TT lub K20TT
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2020, 23:02   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Odgrzewam temat gdyż świeczki zostały wymienione na Denso K20TT. Gdy był zimny odpalił od strzała, jak zwykle. Potem zostawiłem chwile na chodzie, posprzątałem narzędzia i zgasiłem. Po jakichś 5 minutach odpalam, gdy silnik był już lekko rozgrzany o i dziwo za pierwszym razem nie załapał. Za drugim odpalił, ale po dłuższym kręceniu niż zwykle.

Potem przejechałem się trochę, znów zgasiłem i odpaliłem już na w pełni rozgrzanym, zapalił normalnie. Jeszcze później odpalałem go parę razy na rozgrzanym i albo palił od strzała jak zwykle, albo odrobinę go potelepało jakby nie załapywał od razu na wszystkie gary. Póki co nie zdarzyło się już więcej coś takiego, żebym musiał go palić na dwa razy i długo kręcić.

Tak się składa, że to pierwszy raz w życiu gdy wymieniam świece w jakimkolwiek samochodzie. Czy takie objawy są normalne, a z czasem świece się "dotrą" i będzie palił jak wcześniej? Poprzednie świeczki to NGK R BKR5EZ, podobnież mają przerwę 0,9mm, identycznie jak te nowe. Podobnież tyle powinno być dla 1.1 MPI bez LPG. Choć tak na oko to wydaje się, że przerwa starych jest odrobinę mniejsza, ale szczelinomierzem nie sprawdzałem.
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-09-2020, 01:55   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Raczej na nowych powinien palić od strzała, może kable pomyliłeś ? :wink:
_________________

 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-09-2020, 02:47   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Właśnie nie, wszystko było cacy i co lepsze tylko raz zdarzyło się tak, że mi nie chciał odpalić i parę sekund pokręcić musiałem. Dziś pojeździłem znów i już się to nie powtórzyło, pali od strzała zimny czy ciepły. Może jeszcze wyjmę jedną i sprawdzę jaka jest przerwa, bo na necie znalazłem informacje że K20TT od Denso mają przerwę 0,9mm a gdzie indziej pisało że 1,0mm i w sumie nie mam pewności. W każdym razie stare NGK były już trochę wyjechane, bo szczelinomierz 1,0mm wlazł bez jakichś wielkich oporów.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-09-2020, 02:33   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Nic nie robiłem ze świecami, unormowało się samo. Choć delikatne poszarpywania i pojedyncze wypadanie zapłonów przy niskich obrotach, np. jadąc 20 km/h na dwójce, są niestety dalej. Myślałem że to była wina starych świec, ale niestety trzeba dłubać dalej :)
 
 
wichura 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 119
Skąd: Piła
Wysłany: 22-10-2020, 15:52   
   Bolid: Skoda Rapid


Możę wina leży nie w świechach tylko przewodach WN?
Opiekuje się sc 900 od 10 lat i miałem swego czasu problemy z paleniem na 1 cylinder, miesiąc chodził czasem poszarpywał, logiki nie było. Jedyny objaw jaki zauważyłem to że świece 1 i 4 były suche, a 2 i 3 mokre. Wymieniłem cewke zapłonową (2 i 3), świece plus przewody, rok spokoju i powtórka. teraz co wymiane oleju zamieniam pary świec 1i4 na 2i3, a co 2 wymiany wymieniam świece na nowe (koszt ngk to 28zł) i mam spokoj.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum