TPS a odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2016, 14:45
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
A świeci się kontrolka po przekręceniu kluczyka? |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-06-2016, 16:08
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Która?
Żadna awaryjna się nie świeci, tylko standardowe i Code. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2016, 18:09
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Kontrolka wtrysku ("marchewa") czy się świeci po przekręceniu kluczyka? To ona odpowiada za informowanie o błędach/awarii. Powinna świecić przez chwilę po przekręceniu kluczyka.
 |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-06-2016, 23:28
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Nie, nie świeci się. Na 100% bo zwracałem na to szczególna uwagę. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-06-2016, 04:06
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Czyli możesz mieć do wymiany żarówkę, dlatego błąd nie świeci |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-06-2016, 08:52
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Jakie tam są zaroweczki? Takie same jak do podświetlenia? |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 05-06-2016, 10:43
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
inskript napisał/a: | Jakie tam są zaroweczki? |
W liczniku jest jeden typ żarówek, wszystkie takie same, kontrolki i podświetlenie. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2016, 16:44
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | inskript napisał/a: | Jakie tam są zaroweczki? |
W liczniku jest jeden typ żarówek, wszystkie takie same, kontrolki i podświetlenie. | Przypadkiem akumulator nie ma mocniejszej jak P1? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 05-06-2016, 18:39
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
X-raT napisał/a: | Przypadkiem akumulator nie ma mocniejszej jak P1? |
U mnie wszystkie kontrolki i podświetlenie były jeden sort, po zakupie całej paczki i po wymianie z zakupionego "kompletu", zostały tylko dwie "w zapas" bo poprzedni własciciel nie dbał o takie, jak twierdził, "duperele"... |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2016, 21:43
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Żarówka od check-a może być nie tyle spalona, co po prostu wyjęta. Ktoś nie mógł sobie poradzić z jakimś błędem to wyjął żaróweczkę żeby mu nastroju nie psuła w czasie jazdy, ludzie bywają pomysłowi.
Ale błędom nie wierz, ja miałem uszkodzony czujnik położenia wału, auto na ciepłym ledwo paliło, ani razu check się nie zapalił. Natomiast podam inną historię, może Cię naprowadzi: Gdy zaczęły się problemy z czujnikiem wału myślałem że to czujnik temperatury, bo po jego odłączeniu odpalał jak złoto. Niestety, to było złudne wrażenie, dopiero gdy przejechałem się z odpiętym czujnikiem rozumiałem że to nie z nim problem. Na postoju odpalał, ale jak mi zgasł na światłach w czasie jazdy to ze skrzyżowania już go spychałem, mimo ze czujnik temp. miałem odłączony. Także to różnie bywa i problem możesz mieć zupełnie gdzie indziej, a odłączenie tps tylko maskuje prawdziwą przyczynę. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2016, 22:53
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Czujnik położenia wału zapala checka tylko jak ma wyraźną przerwę w obwodzie. Niestety tak to jest, że dopóki się sam nie wysra do zera to checka nie ma a silnik chodzi jak chce. I to jest w każdym aucie, nie tylko w seyu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-06-2016, 18:01
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
A więc Panowie, dziwna sprawa.
Wymieniłem właśnie zaroweczkę, widać było że ktoś nieumiejętnie ją wcześniej wymieniał, ale to nieważne.
I..
Nie świeci po odłączeniu, wtyczki TPS,! Zarzy się tylko chwilami jak go przy odlaczonym TPS wkrecam na obroty... Dziwna sprawa.
Po drugie próbowałem wyciągnąć tego WPS ale nie umiem tej wtyczki odłączyć..
Czekam na interfejs. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2016, 21:40
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Podstawowe pytanie: Czy check zapala się na kilka sekund po przekręceniu kluczyka na zapłon? Bo tak ma być. Jeśli jest jakiś błąd check nie zgaśnie, będzie się świecił ciągle. Auto będzie przymulone i ogólnie będzie dziwnie się zachowywać.
Jeśli żarzy się chwilami to żaróweczka nie kontaktuje. Check się albo świeci albo nie, nie ma żadnych stanów pośrednich. Odłączenie któregokolwiek czujnika powinno spowodować natychmiastowe zapalenie check-a, przynajmniej tak miałem jak odłączyłem czujnik temp. Po podłączeniu z powrotem, o ile czujnik działa, check zgaśnie (nie trzeba kasować błędów interfejsem). |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-06-2016, 22:08
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
No to musi być gdzies problem z obwodem bo zaroweczkę zarówno wymieniłem jak i potem podmienilem razem z oprawą na świecąca od ładowania.
W piateczek raz jeszcze się tym pobawię... |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-06-2016, 15:24
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Na interfejs nadal czekam , ale mam pytanie
Czy uszkodzony czujnik WPS wpływa na spalanie gazu..? Pytam bo wyszło 11l/100 co jest rekordem. Po mieście.. Ale spokojnie jeżdżąc |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
|