FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TPS a odpalanie
Autor Wiadomość
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2016, 14:45   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


A świeci się kontrolka po przekręceniu kluczyka?
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-06-2016, 16:08   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Która?
Żadna awaryjna się nie świeci, tylko standardowe i Code.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2016, 18:09   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Kontrolka wtrysku ("marchewa") czy się świeci po przekręceniu kluczyka? To ona odpowiada za informowanie o błędach/awarii. Powinna świecić przez chwilę po przekręceniu kluczyka.

_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-06-2016, 23:28   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Nie, nie świeci się. Na 100% bo zwracałem na to szczególna uwagę.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2016, 04:06   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Czyli możesz mieć do wymiany żarówkę, dlatego błąd nie świeci ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-06-2016, 08:52   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Jakie tam są zaroweczki? Takie same jak do podświetlenia?
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-06-2016, 10:43   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


inskript napisał/a:
Jakie tam są zaroweczki?

W liczniku jest jeden typ żarówek, wszystkie takie same, kontrolki i podświetlenie.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2016, 16:44   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


wojtek12321 napisał/a:
inskript napisał/a:
Jakie tam są zaroweczki?

W liczniku jest jeden typ żarówek, wszystkie takie same, kontrolki i podświetlenie.
Przypadkiem akumulator nie ma mocniejszej jak P1?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-06-2016, 18:39   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


X-raT napisał/a:
Przypadkiem akumulator nie ma mocniejszej jak P1?

U mnie wszystkie kontrolki i podświetlenie były jeden sort, po zakupie całej paczki i po wymianie z zakupionego "kompletu", zostały tylko dwie "w zapas" bo poprzedni własciciel nie dbał o takie, jak twierdził, "duperele"... :))
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2016, 21:43   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Żarówka od check-a może być nie tyle spalona, co po prostu wyjęta. Ktoś nie mógł sobie poradzić z jakimś błędem to wyjął żaróweczkę żeby mu nastroju nie psuła w czasie jazdy, ludzie bywają pomysłowi.

Ale błędom nie wierz, ja miałem uszkodzony czujnik położenia wału, auto na ciepłym ledwo paliło, ani razu check się nie zapalił. Natomiast podam inną historię, może Cię naprowadzi: Gdy zaczęły się problemy z czujnikiem wału myślałem że to czujnik temperatury, bo po jego odłączeniu odpalał jak złoto. Niestety, to było złudne wrażenie, dopiero gdy przejechałem się z odpiętym czujnikiem rozumiałem że to nie z nim problem. Na postoju odpalał, ale jak mi zgasł na światłach w czasie jazdy to ze skrzyżowania już go spychałem, mimo ze czujnik temp. miałem odłączony. Także to różnie bywa i problem możesz mieć zupełnie gdzie indziej, a odłączenie tps tylko maskuje prawdziwą przyczynę.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2016, 22:53   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Czujnik położenia wału zapala checka tylko jak ma wyraźną przerwę w obwodzie. Niestety tak to jest, że dopóki się sam nie wysra do zera to checka nie ma a silnik chodzi jak chce. I to jest w każdym aucie, nie tylko w seyu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-06-2016, 18:01   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


A więc Panowie, dziwna sprawa.

Wymieniłem właśnie zaroweczkę, widać było że ktoś nieumiejętnie ją wcześniej wymieniał, ale to nieważne.
I..
Nie świeci po odłączeniu, wtyczki TPS,! Zarzy się tylko chwilami jak go przy odlaczonym TPS wkrecam na obroty... Dziwna sprawa.

Po drugie próbowałem wyciągnąć tego WPS ale nie umiem tej wtyczki odłączyć..

Czekam na interfejs.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2016, 21:40   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Podstawowe pytanie: Czy check zapala się na kilka sekund po przekręceniu kluczyka na zapłon? Bo tak ma być. Jeśli jest jakiś błąd check nie zgaśnie, będzie się świecił ciągle. Auto będzie przymulone i ogólnie będzie dziwnie się zachowywać.

Jeśli żarzy się chwilami to żaróweczka nie kontaktuje. Check się albo świeci albo nie, nie ma żadnych stanów pośrednich. Odłączenie któregokolwiek czujnika powinno spowodować natychmiastowe zapalenie check-a, przynajmniej tak miałem jak odłączyłem czujnik temp. Po podłączeniu z powrotem, o ile czujnik działa, check zgaśnie (nie trzeba kasować błędów interfejsem).
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-06-2016, 22:08   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


No to musi być gdzies problem z obwodem bo zaroweczkę zarówno wymieniłem jak i potem podmienilem razem z oprawą na świecąca od ładowania.
W piateczek raz jeszcze się tym pobawię...
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2016, 15:24   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Na interfejs nadal czekam , ale mam pytanie
Czy uszkodzony czujnik WPS wpływa na spalanie gazu..? Pytam bo wyszło 11l/100 co jest rekordem. Po mieście.. Ale spokojnie jeżdżąc
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum