TPS a odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-06-2016, 21:55
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ty masz przecież lpg. Teraz mi błysło że czasem po przelaczeniu z bp na gaz checka wywaloło. Może ktoś wcześniej grzebal w temacie bo go lampka draznila podczas jazdy.
A ogólnie to nie mieszaj pracy silnika na bp z pracą na lpg. Nie wiem czy wts ma wpływ na spalanie gazu. Wydaje mi się że nie. Dla mnie gaz to gaz, nie funga to na regulację.
Podstawą jest prawidłowa praca na benzynie, a nie grzebanie w czujkach bo gazu żre za dużo. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-06-2016, 22:08
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Toć jo
'Grzebie w czujnikach' że względu na prace na pB, i to że ma być dobrze na pB
LPG to inna bajka, i pytanie tylko z ciekawości. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-06-2016, 10:04
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ok ale pisałeś wyżej czy wts ma wpływ na przepał gazu i stąd mój komentarz . |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 11-06-2016, 10:45
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
W moim poprzednim sc 900 w lpg kontrolka wtryskow zawsze sie palila na gazie i gasla po przelaczeniu na benzyne |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-06-2016, 18:44
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Panowie. Jedziemy dalej.
Dziś przyszedł kabel, więc wziąłem sie za diagnozowanie.
Niestety laptop ma d baterie która szybko się rozładowała, więc niewiele zdziałałem. Ale zapisałem nastepujące parametry:
Sam zapłon:
Odpalony:
Błędy:
Resetowany akumulator był w sobotę, 2 dni temu, od tego czasu przejechałem może z 10km.
Był odłączony w garażu całą noc, po podłączeniu smigał aż miło, pieknie uruchamiał. Następnego dnia dupa, znowu słabo zapala, dusi na benzynie, pierdzi, smierdzi. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-06-2016, 00:18
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wrzucałeś zdaje się te odczyty już na fejsie i tam dobrze zauważyłeś podwyższone wskazanie map sensora. Normalnie takie ciśnienie w dolocie to jest dopiero jak się dość mocno uchyli przepustnicę. Norma na wolnych obrotach to powinna być 350-450hPa a nawet mniej.
Dolot masz raczej szczelny i przepustnica też nie jest otwarta, bo wtedy byś miał podwyższone obroty, a tu są w normie.
Można by więc stwierdzić, że map sensor przekłamuje, ale z drugiej strony na wyłączonym silniku wskazanie map sensora jest jakby prawidłowe, bo powinien wskazywać ciśnienie atmosferyczne takie jak w prognozie pogody. 1020hPa to też trochę zawyżony wynik chyba, ale różnica między faktycznym ciśnieniem niewielka więc pewnie można przyjąć, że to odczyt prawidłowy.
Te zapisane błędy wykasowałeś programem? Jeśli nie to wykasuj i sprawdź później czy się znowu nie pojawiły oraz ponownie sprawdź ten odczyt map sensora, bo ewidentnie coś tu nie gra.
Zainteresowałbym się czujnikiem położenia wału, bo z jakiegoś powodu on też znalazł się na liście błędów, a objawy jak najbardziej by pasowały do uszkodzonego czujnika.
Być może jeśli czujnik położenia wału daje złe wskazania, silnik przez to źle chodzi i nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia, stąd zawyżone wskazania map sensora.
Map sensory raczej rzadko się psują, a czujniki położenia wału z kolei dosyć często, więc na chwilę obecną ja bym obstawiał ten czujnik. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-06-2016, 16:02
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Zastanawia mnie to że po nocy z odłączonym aku w garażu jeżdził ekstra, palił jak trza, aż do dnia następnego...
Jak również to że na LPG jezdzi ok, a CPW na to ma chyba wpływ... Bo przecież dzięki niemu wiadomo kiedy iskrę dać.. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-06-2016, 16:55
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No tak, jeszcze trzeba brać pod uwagę to Twoje LPG:) Na LPG się nie znam, ale raczej CPW musi być sprawne, żeby na LPG poprawnie chodził, więc można uznać, że CPW odpada.
Jeśli LPG ma swój map sensor, a nie korzysta z seryjnego to można obstawić uszkodzony map sensor. Obejrzyj jeszcze dokładnie wężyk idący do map sensora czy jest 100% szczelny, zrób jeszcze odczyt interfejsem i sprawdź raz wskazania map sensora, na wyłączonym silniku, biegu jałowym i podczas dodawania gazu (czy wartości wzrastają liniowo wraz z otwarciem przepustnicy). Jeśli odczyty nadal będą lipne to chyba można się pokusić o podmianę map sensora.
PS. napisałeś, że na LPG chodzi OK, a na poprzedniej stronie, że pali 11L/100 gazu, więc chyba jednak z LPG też nie jest OK Tzn że można brać pod uwagę również te czujniki, które odpowiadają zarówno za Pb jak i za LPG. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-06-2016, 19:53
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Komputer resetuje się przez odcięcie zasilania zaraz po zgaszeniu silnika, a nie zostawiając odłączony aku na noc.
CPW było oczywiste od samego początku że jest sprawne. Do tego nie trzeba żadnej diagnostyki. Albo działa i auto jedzie albo nie działa, wtedy nie pali w ogóle lub gaśnie w trakcie jazdy. Innych objawów nie ma.
Map faktycznie daje słaby wynik więc pierwsze węże podciśnień do sprawdzenia/wymiany bo czujnik na 99% sprawny.
A na liście z błędami mogą być cuda jeśli wcześniej przed zakupem diagnostyki grzebało się tu i tam. Dlatego wpierw wszystko się kasuje a dopiero potem łączy i szuka dziury w całym |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-06-2016, 11:03
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Dobrze, tak zrobię w wolnej chwili, mam sesje ale wygospodaruje czas na to..
Za autem czuc zapach benzyny nie spalonej, co oznacza za bogata mieszankę . |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-06-2016, 11:32
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Bogata mieszanka zapewne serwowana jest przez komputer właśnie w wyniku tak wysokich wskazań ciśnienia przez map sensor. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-06-2016, 12:06
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
A wpadlem jeszcze na taki pomysł... Czy przypchany katalizator może wpływać na odczyt MAPsensor?
Teoretycznie silnik ma wtedy ciężej, a swojego jeszcze nie zwalalem bo nie mogę śrub odciąć |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-06-2016, 13:27
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tak na logikę to chyba może mieć wpływ. Przypchany katalizator to gorsze opróżnianie komory spalania, zatem i gorsze zasysanie mieszanki, a jak słabiej silnik zasysa to i ciśnienie w dolocie byłoby większe. Coraz ciekawiej się robi w tym temacie |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-06-2016, 13:29
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Owszem ciekawiej szkoda że moim kosztem
Ale super ciekawie będzie jak się uporam z tym tematem, i myślę że będzie to wartościowy temat dla potomności.
Tak sobie myślę że wiele zachowań można wytłumaczyć tym katalizatorem.. Ale pewny będę dopiero jak się uda go zwalić... |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-06-2016, 13:40
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Te śruby od katalizatora jak były nigdy nie ruszane to jak na chama się będzie próbować odkręcać to w końcu pękną, możesz po prostu na siłę spróbować. Choć pamiętam, że kiedyś szlifierką też coś tam działałem, no ale przeważnie pękały, nawet jak dałem nowe to po kilku latach się ukręcały |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|