FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TPS a odpalanie
Autor Wiadomość
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-06-2016, 21:55   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ty masz przecież lpg. Teraz mi błysło że czasem po przelaczeniu z bp na gaz checka wywaloło. Może ktoś wcześniej grzebal w temacie bo go lampka draznila podczas jazdy.

A ogólnie to nie mieszaj pracy silnika na bp z pracą na lpg. Nie wiem czy wts ma wpływ na spalanie gazu. Wydaje mi się że nie. Dla mnie gaz to gaz, nie funga to na regulację.
Podstawą jest prawidłowa praca na benzynie, a nie grzebanie w czujkach bo gazu żre za dużo.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2016, 22:08   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Toć jo
'Grzebie w czujnikach' że względu na prace na pB, i to że ma być dobrze na pB
LPG to inna bajka, i pytanie tylko z ciekawości.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-06-2016, 10:04   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ok ale pisałeś wyżej czy wts ma wpływ na przepał gazu i stąd mój komentarz .
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
patgaw 
Bywalec

Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 92
Skąd: wawa
Wysłany: 11-06-2016, 10:45   
   Bolid: Fiat 600 LPG


W moim poprzednim sc 900 w lpg kontrolka wtryskow zawsze sie palila na gazie i gasla po przelaczeniu na benzyne
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-06-2016, 18:44   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Panowie. Jedziemy dalej.
Dziś przyszedł kabel, więc wziąłem sie za diagnozowanie.
Niestety laptop ma d baterie która szybko się rozładowała, więc niewiele zdziałałem. Ale zapisałem nastepujące parametry:

Sam zapłon:


Odpalony:



Błędy:



Resetowany akumulator był w sobotę, 2 dni temu, od tego czasu przejechałem może z 10km.
Był odłączony w garażu całą noc, po podłączeniu smigał aż miło, pieknie uruchamiał. Następnego dnia dupa, znowu słabo zapala, dusi na benzynie, pierdzi, smierdzi.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-06-2016, 00:18   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wrzucałeś zdaje się te odczyty już na fejsie i tam dobrze zauważyłeś podwyższone wskazanie map sensora. Normalnie takie ciśnienie w dolocie to jest dopiero jak się dość mocno uchyli przepustnicę. Norma na wolnych obrotach to powinna być 350-450hPa a nawet mniej.
Dolot masz raczej szczelny i przepustnica też nie jest otwarta, bo wtedy byś miał podwyższone obroty, a tu są w normie.
Można by więc stwierdzić, że map sensor przekłamuje, ale z drugiej strony na wyłączonym silniku wskazanie map sensora jest jakby prawidłowe, bo powinien wskazywać ciśnienie atmosferyczne takie jak w prognozie pogody. 1020hPa to też trochę zawyżony wynik chyba, ale różnica między faktycznym ciśnieniem niewielka więc pewnie można przyjąć, że to odczyt prawidłowy.

Te zapisane błędy wykasowałeś programem? Jeśli nie to wykasuj i sprawdź później czy się znowu nie pojawiły oraz ponownie sprawdź ten odczyt map sensora, bo ewidentnie coś tu nie gra.

Zainteresowałbym się czujnikiem położenia wału, bo z jakiegoś powodu on też znalazł się na liście błędów, a objawy jak najbardziej by pasowały do uszkodzonego czujnika.

Być może jeśli czujnik położenia wału daje złe wskazania, silnik przez to źle chodzi i nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia, stąd zawyżone wskazania map sensora.

Map sensory raczej rzadko się psują, a czujniki położenia wału z kolei dosyć często, więc na chwilę obecną ja bym obstawiał ten czujnik.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-06-2016, 16:02   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Zastanawia mnie to że po nocy z odłączonym aku w garażu jeżdził ekstra, palił jak trza, aż do dnia następnego...
Jak również to że na LPG jezdzi ok, a CPW na to ma chyba wpływ... Bo przecież dzięki niemu wiadomo kiedy iskrę dać..
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-06-2016, 16:55   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No tak, jeszcze trzeba brać pod uwagę to Twoje LPG:) Na LPG się nie znam, ale raczej CPW musi być sprawne, żeby na LPG poprawnie chodził, więc można uznać, że CPW odpada.
Jeśli LPG ma swój map sensor, a nie korzysta z seryjnego to można obstawić uszkodzony map sensor. Obejrzyj jeszcze dokładnie wężyk idący do map sensora czy jest 100% szczelny, zrób jeszcze odczyt interfejsem i sprawdź raz wskazania map sensora, na wyłączonym silniku, biegu jałowym i podczas dodawania gazu (czy wartości wzrastają liniowo wraz z otwarciem przepustnicy). Jeśli odczyty nadal będą lipne to chyba można się pokusić o podmianę map sensora.

PS. napisałeś, że na LPG chodzi OK, a na poprzedniej stronie, że pali 11L/100 gazu, więc chyba jednak z LPG też nie jest OK :wink: Tzn że można brać pod uwagę również te czujniki, które odpowiadają zarówno za Pb jak i za LPG.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-06-2016, 19:53   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Komputer resetuje się przez odcięcie zasilania zaraz po zgaszeniu silnika, a nie zostawiając odłączony aku na noc.

CPW było oczywiste od samego początku że jest sprawne. Do tego nie trzeba żadnej diagnostyki. Albo działa i auto jedzie albo nie działa, wtedy nie pali w ogóle lub gaśnie w trakcie jazdy. Innych objawów nie ma.

Map faktycznie daje słaby wynik więc pierwsze węże podciśnień do sprawdzenia/wymiany bo czujnik na 99% sprawny.

A na liście z błędami mogą być cuda jeśli wcześniej przed zakupem diagnostyki grzebało się tu i tam. Dlatego wpierw wszystko się kasuje a dopiero potem łączy i szuka dziury w całym ;)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-06-2016, 11:03   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Dobrze, tak zrobię w wolnej chwili, mam sesje ale wygospodaruje czas na to..
Za autem czuc zapach benzyny nie spalonej, co oznacza za bogata mieszankę .
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-06-2016, 11:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Bogata mieszanka zapewne serwowana jest przez komputer właśnie w wyniku tak wysokich wskazań ciśnienia przez map sensor.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-06-2016, 12:06   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


A wpadlem jeszcze na taki pomysł... Czy przypchany katalizator może wpływać na odczyt MAPsensor?
Teoretycznie silnik ma wtedy ciężej, a swojego jeszcze nie zwalalem bo nie mogę śrub odciąć
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-06-2016, 13:27   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Tak na logikę to chyba może mieć wpływ. Przypchany katalizator to gorsze opróżnianie komory spalania, zatem i gorsze zasysanie mieszanki, a jak słabiej silnik zasysa to i ciśnienie w dolocie byłoby większe. Coraz ciekawiej się robi w tym temacie :-P
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-06-2016, 13:29   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Owszem ciekawiej szkoda że moim kosztem :-)
Ale super ciekawie będzie jak się uporam z tym tematem, i myślę że będzie to wartościowy temat dla potomności.

Tak sobie myślę że wiele zachowań można wytłumaczyć tym katalizatorem.. Ale pewny będę dopiero jak się uda go zwalić...
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-06-2016, 13:40   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Te śruby od katalizatora jak były nigdy nie ruszane to jak na chama się będzie próbować odkręcać to w końcu pękną, możesz po prostu na siłę spróbować. Choć pamiętam, że kiedyś szlifierką też coś tam działałem, no ale przeważnie pękały, nawet jak dałem nowe to po kilku latach się ukręcały :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum