FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje silnika
Autor Wiadomość
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 06-06-2011, 09:43   Wibracje silnika
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Witam.
Jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi zapytam.
Wczoraj zauważyłem przy podniesionej masce jak auto było odpalone że w taki rezonans wpada obudowa filtru powietrza i bagnet oleju - takie wibracje że jak na to patrzysz to jakby się podwajał :))
Bagnet się nie wysunie po czasie?
Albo nie zwróciłem uwagi wcześniej na to albo to coś nowego.
W kabinie nic nie czuć.....
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 09:56   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nie powinien sie wysunąć jak czujesz choć lekki opór przy jego wyciąganiu

ps. za 900 nie miałeś tyle postów co teraz :wink:
_________________

 
 
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 06-06-2011, 11:27   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Łukasz napisał/a:
ps. za 900 nie miałeś tyle postów co teraz :wink:


:)) bo tam takich cudów nie było :))

Łukasz sprawdź w swoim czy coś takiego występuje czy mi odbija.....


Łukasz napisał/a:
nie powinien sie wysunąć jak czujesz choć lekki opór przy jego wyciąganiu



szału tam nie ma opór symboliczny.....
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 11:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


sprawdziłem u siebie, no rezonansu żadnego nie mam i nie dwoi mi sie w oczach bagnet :wink:

być może u ciebie problem ten wiąże się z tym falowaniem obrotów ? a bagnet u mnie też jakiegoś super oporu nie ma, ale o wyskakiwaniu nie ma mowy :wink:
_________________

 
 
Torrence 
Nałogowiec


Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 06-06-2011, 16:08   
   Bolid: ?koda Fabia


To brzmi jakby silnik miał za niskie obroty na biegu jałowym.

A tak nawiasem, nic do Ciebie nie mam, ale serio kupiłeś niby nieśmigany samochód, a masz z nim trochę kłopotów. ;)
_________________
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 16:20   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


mówiąc poza tematem: nieśmigany samochod latami ( albo zastany ) wcale nie oznacza że będzie sie lepiej zachowywał niż regularnie użytkowany brat ale z o wiele większym przebiegiem
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-06-2011, 16:39   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Typowy objaw za ubogiej mieszanki. Bynajmniej ja tak mam na lpg jak nie podkęcę składu na jałowym biegu to sonda spada napięciem prawie do zera i trzęsie silnikiem i karoserią ze hoho a jak jest skład optymalny to nawet silnika nie słychać i nieraz zastanawiam się czy nie zgasł i aż patrzę na kontrolki
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 16:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


macher napisał/a:
Typowy objaw za ubogiej mieszanki. Bynajmniej ja tak mam na lpg jak nie podkęcę składu na jałowym biegu to sonda spada napięciem prawie do zera i trzęsie silnikiem i karoserią ze hoho a jak jest skład optymalny to nawet silnika nie słychać i nieraz zastanawiam się czy nie zgasł i aż patrzę na kontrolki


to by sie schodziło z falowaniem obrotów który u kolegi występuje
_________________

 
 
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 06-06-2011, 20:47   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Łukasz napisał/a:
być może u ciebie problem ten wiąże się z tym falowaniem obrotów ?


przepustnica zmieniona i nie ma już problemów z obrotami, tzn nie szaleją już i nie zawisają....


Torrence napisał/a:
A tak nawiasem, nic do Ciebie nie mam, ale serio kupiłeś niby nieśmigany samochód, a masz z nim trochę kłopotów. ;)


no tak to jest z samochodami - jak z kobietami... :)) już bardziej mnie nie dobijesz :))


Torrence napisał/a:
To brzmi jakby silnik miał za niskie obroty na biegu jałowym.

czyżby miało to jednak związek z nową przepustnicą??


Łukasz napisał/a:
mówiąc poza tematem: nieśmigany samochod latami ( albo zastany ) wcale nie oznacza że będzie sie lepiej zachowywał niż regularnie użytkowany brat ale z o wiele większym przebiegiem


to prawda, miałem punto które stało 2 lata na parkingu strzeżonym - sprzedałem po roku


macher napisał/a:
Typowy objaw za ubogiej mieszanki.


wiążesz to macher z ta wymianą przepu? - nic nie kręciłem - tylko podmiana
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
Ostatnio zmieniony przez cedric 06-06-2011, 20:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 20:49   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a przy nowej przepustnicy odłączyłeś aku np na noc ? może trzeba dać kompowi od nowa pozbierać dane ?
_________________

 
 
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 06-06-2011, 20:53   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Łukasz napisał/a:
a przy nowej przepustnicy odłączyłeś aku np na noc ? może trzeba dać kompowi od nowa pozbierać dane ?


na noc nie, ale stał rozłączony na czas wymiany i chwilę po tak około 40 minut - myślałem że to wystarczy....
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 20:56   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


cedric napisał/a:
Łukasz napisał/a:
a przy nowej przepustnicy odłączyłeś aku np na noc ? może trzeba dać kompowi od nowa pozbierać dane ?


na noc nie, ale stał rozłączony na czas wymiany i chwilę po tak około 40 minut - myślałem że to wystarczy....


nie no powinno wystarczyć, więc problem pewnie leży gdzie indziej...
_________________

 
 
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 06-06-2011, 21:07   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Łukasz napisał/a:
cedric napisał/a:
Łukasz napisał/a:
a przy nowej przepustnicy odłączyłeś aku np na noc ? może trzeba dać kompowi od nowa pozbierać dane ?


na noc nie, ale stał rozłączony na czas wymiany i chwilę po tak około 40 minut - myślałem że to wystarczy....


nie no powinno wystarczyć, więc problem pewnie leży gdzie indziej...


powoli mam dość.......
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2011, 21:18   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jest taki knif jak podpięcie pod komp i manualne zwiększenie obrotów np z 900 na 950... tyle że jest to poprostu "ominięcie" problemu. wiem że niektorzy tak robią jak zmienią poduchy pod skrzynią na nieorginalne i trzepie im budą... podwyższenie obrotów załatwia połowicznie sprawe...
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-06-2011, 21:49   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Kolego cedric a przepustnicę podmieniałeś całą z czujnikiem położenia przepustnicy? Czy odkręcałeś czujnik? Jak wraz z czujnikiem to pomierz opory przy tej wymienionej czy zgadzają się z tym założonym.Przepustnica to ta z allegro o której pisaliśmy? Jak pamiętam z punto pasowała i chodziła ok a gość dawał gwarancję że sprawna. Może grzebane było w niej wiec sprawdź uchylenie przepustnicy zamkniętej. Po prostu suwmiarka lub nawet patyczkiem jakimś patrzysz od spodu wymontowanej przepustnicy jak talerzyk przepustnicy uchylony i tak samo ma być w tej co kupiłeś. Minimalne przymknięcie i eprom w kompie szaleje. A to że idzie zwiększyć obroty jak pisze kolega Łukasz to słyszałem że prawda ale tylko w MPI a takiego masz . Chodzi o to że złączem diagnostycznym reguluje się obroty silniczka krokowego jak w instalacji lpg.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum