Wskaźnik Paliwa |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 17-09-2013, 20:57 Wskaźnik Paliwa
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam ,,
czy macie podobny problem ze wskaźnikiem, mianowicie wskazówka schodzi normalnie tak od 3/4 zbiornika.Gdy wsazówka jest kreska wyżej jak rezerwa to od razu spadnie na pole zakresu rezerwy i zapala sie kontrolka. Czy też ktoś tak ma??
Czy orientował się ktoś jak nisko spadnie wskazówka od paliwa?Tzn ostatnio jechałem sejo hehe... i zaczął przerywać i zgasł. Patrze wskazówka jeszcze nie doszła do min:D a tu brak byny:P.
Pozdrawiam czekam za odp. jak u was jest:D |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 17-09-2013, 21:42
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
u mnie zaświeca się rezerwa już jak mam ok. 2mm do końca, wskazówka na tym poziomie wisi i świeci się rezerwa.
tak mam po wymianie baku, wczesniej troche inaczej było
a jak rezerwa świeci to ponoć ok 8l. w baku jeszcze jest |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 17-09-2013, 21:46
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
rysiu napisał/a: | a jak rezerwa świeci to ponoć ok 8l. w baku jeszcze jest |
U mnie w instrukcji pisze (też 900) że jak kontrolka rezerwy zaczyna "mrugać" jest około 7,5 litra, a jak świeci ciągłym światłem to około, 5,5 - 5 litrów paliwa. |
|
|
|
 |
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 17-09-2013, 21:52
Bolid: seicento 900 |
|
|
wojtek12321, dla mnie mruga nawet jak mam 3/4 w baku. Generalnie jest tak że nie należy liczyć na dokładność wskazań paliwa w naszych bolidach. Jak kontrolka świeci się cały czas to oznacza że masz parę kilometrów na dotarcie na stację i lepiej się tego trzymać. Po co to męczyć tą biedną pompę paliwa, która nawet porządnego chłodzenia nie ma przy takich szczątkowych ilościach benzyny.
To nie maluch że wskazówka opadła poniżej czerwonej kreski, a on jeszcze 50km robił. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 17-09-2013, 23:32
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
gajowwy napisał/a: | wojtek12321, dla mnie mruga nawet jak mam 3/4 w baku |
Tak, ale u mnie to się prawie sprawdza, przetestowane i podczas jazdy ilość przejechanych kilometrów), jak również podczas tankowania "do pełna" gdy była okazja to srobić gdy zaczęła mr€gać lub świecić na stałe i była w bliskej odległości stacja paliw.
Tak z "mruganiem" może i masz rację, szczególnie przy "ostrym łuku w prawo" ale u mnie to przy 3/4 nie występuje, ale przy 1/2 to potrafi lekko mrugnąć przy powyższej sytuacji. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 18-09-2013, 00:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Jak kontrolka się zaświeci na stałe to można przejechać spokojnie 100 km na tym i będzie jeszcze paliwo w baku
Testowane wiele razy
Mi mrugnęło nawet na ponad 3/4 w zbiorniku i pokazało że nie mam paliwa jak (bardzo)ostro w zakręt na lotnisku wchodziłem |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
bazzyl
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 166 Skąd: Krzymów
|
Wysłany: 18-09-2013, 00:24
Bolid: FUN 899 |
|
|
U mnie, po wymianie licznika, wskazówkę mam już przy czerwonym polu i nic... Pewnie mam przepaloną żarówke i znowu odkręcanie licznika |
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 18-09-2013, 01:11
Bolid: One Point One MPI |
|
|
a czy ktos mi powie w którym miejscu trzeba zewrzeć przewody...
co by sprawdzić działanie kontrolki rezerwy?
bo normalnie przy zaoalaniu mi się włącza ale mimo ze juz samochód stał z powodu braku paliwa kontrolka ani razu się nie swieciła |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-09-2013, 09:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tak tylko dla info napiszę . Kontrolka w SPI mruga zanim zapali się na stałe. W MPI natomiast jak już raz zaświeci to już na stałe. Chyba tak właśnie jest |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 18-09-2013, 13:09
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Ja u siebie zauważyłem taką przypadłość, że czasami przejadę 100km i wskazówka jest w miejscu, w którym była na początku podróży. Cieszę się, że mało spalił, bo prawie nic, a po kilku następnych zapaleniach wskazówka spada dużo niżej niż powinna, a po kilku kolejnych zapaleniach podnosi się do góry do stanu takiego jaki powinna mieć. To jest ciekawa sprawa ;D |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:21
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
dzięki za odpowiedzi. "macher" masz racje chyba tak jest bynajmniej jak piszesz.:)) "co17rey" tez tak mam, więc wniosek w MPI taki że kontrolka zapala się na stałe i pozostało paliwa na około 70-100km (max- zaleznie od jazd:D) Bynajmniej w większej ilości przypadków wskazówka nie schodzi max w dół:D, a skoki wskaźnika nie wiem jak wyjaśnić heh:D może ktoś wie na jakiej zasadzie on działa... tzn czy ma w tym udział czujnik, komputer i tak różnie zczytuje?:D pozdrawiam |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:31
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
to, że wskaźnik skacze to wina pływaka w baku... w każdym seju tak jest, nic na to nie poradzimy, że tak skonstruowano ten pływak |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:47
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
ano to już wszystko wyjaśnia hehe:D:D Krótko podsumowując:
w MPI kontrolka zapala się na stałe i informuję ze pozostało paliwa na około 70-100km (max- zaleznie od jazd:D) Bynajmniej w większej ilości przypadków wskazówka nie schodzi max w dół:D,
w SPI różnica taka że przy początkowej fazie niskiego stanu paliwa - mruga , po czym gdy zapali sie na stałe pozostało paliwa ok 5-8l:D
A "skacząca" , "zmieniająca swoje położenie wskazówka paliwa" lub jak kto chce to nazwać inaczej, spowodowane jest błędem fabrycznym:D:D
Jak coś to zmieniać lub dodawać info hehe:D komuś sie przyda przy podobnych zapytaniach:D pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
goryl564
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 22 Skąd: ok. Piły
|
Wysłany: 18-09-2013, 21:17
Bolid: Seicento 1,1 S |
|
|
mam pytanko rezerwa zapala się powyżej czerwonej kreski a czy ponizej jest jeszcze paliwo czy juz nie? bo nigdy nie sprawdzałem |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 18-09-2013, 21:23
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Tak jak wyżej napisałem z ogólnych, krótkich informacji forumowiczów wszystko wyjaśnia:) U mnie wskaźnik wchodząc od dołu na drugą BIAŁĄ kreske powoduje zapalenie rezerwy pomijając że pomiędzy (najniższą biało-czerwoną a białą jest cienka czarna). U mnie paliwa nie ma poniżej czerwonej:D:D a SZkoda:D pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
|