FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana amortyzatorów tył
Autor Wiadomość
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 26-03-2012, 09:47   Wymiana amortyzatorów tył
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Witam!

Wylały u mnie oba tylne amortyzatory po 14 latach i 60 tys. km i chcę to w miarę szybko wymienić, bo jak się zaniedba to podobno tuleje wahaczy szybciej lecą. Zdecydowałem się już na Delphi, teraz mam tylko pytanie natury technicznej.

Wymieniał ktoś te amortyzatory? Zrobię to bez kanału? Widzę że górne mocowanie jest dość ciasne, chyba ciężko tam kluczem wejść, ale chyba dam radę. Wiem że auta nie podnoszę, bo mi sprężyna wyskoczy i zrobi kuku ;) Myślałem tylko na cegły tyłem wjechać żeby mieć więcej miejsca. Doradźcie jak to u Was szło.

Śruby od razu nowe kupić? Stare się urywają czy dadzą radę?

Pozdrawiam!
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-03-2012, 09:59   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


bez problemu zrobisz to bez kanału nawet pod blokiem. spokojnie możesz podnieść koło, tylko zanim odkręcisz do końca amory to podlewaruj koło bo faktycznie spring wypadnie.

górne mocowanie ma tylko śrubę, nakrętka przyspawana jest do belki. dolne to wiadomo. wątpie aby te śruby się zrywały, to potężne i twarde śruby.
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-03-2012, 10:00   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dasz radę sam bez kanału. Nie odkręcaj nakrętek tylko śruby. Nakrętki są dospawane do jarzem amortyzatorów.Śruby mają cienki gwint i będziesz długo kręcił, najlepiej mieć klucz nasadowy z grzechotką . Poluzować zwykłym i grzechotką objechać dalej. Uważaj na piasek, może się sypać w oczy jak bez kanału robisz. Troszkę ciężej po stronie lewej z uwagi na przebiegający tłumik ale też nie ma problemu.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 26-03-2012, 10:26   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


No i super, dzięki za pomoc. Nie przyjrzałem się dokładnie, myślałem że tam jest śruba+nakrętka i wtedy trochę ciężko byłoby dojść z kluczem. Jeśli te nakrętki są przyspawane to na pewno będzie łatwiej. Myślę że temat wyczerpany, dzięki za rady.

Pozdrawiam!
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 26-03-2012, 10:30   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


Problem robi się tylko wtedy gdy śruba zapiecze się w tulei. Wypsikaj to parę minut wcześniej jakimś penetrantem.
Powodzenia
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-03-2012, 10:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jankes, wtedy młoteczkiem tam, młoteczkiem tu :)
_________________

 
 
Gzylu 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2012, 12:48   
   Bolid: SC 1.1 spi


wystarczy w szukajke wbić i wszystko jest:

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=3190


osobiście to robiłem i nie wspominam tego najlepiej dobrze, że miałem dostęp do palnika
_________________

 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-03-2012, 12:53   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


ja dzisiaj zamówiłem amorki w promocyjnej cenie 45zł / szt. podobno włoskie ze strony www.unto.pl i myślę, że każdy kto je kupi będzie zadowolony... kupowałem wiele produktów z tego sklepu i nie miałem nigdy zastrzeżeń :) nawet dzwoniłem ustalić co to za amorki i facet podał mi nazwę, ale jej nie pamiętam... nie mniej facet powiedział, że tylko takie amorki sprowadzają i jeszcze nigdy nie mieli reklamacji :)

W skrócie polecam :) 2x45zł + 13zł wysyłka = 103 zł :) i będę śmigał dalej :D
_________________
 
 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-03-2012, 10:46   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


mam takie skromne pytanie, czy gdybym wjechał na kanał wymienić amorki... to zdejmę je bez demontażu kół? zaznaczam, że chcę wymienić tylko tylne amorki... a zależy mi na czasie ...
_________________
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-03-2012, 10:55   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nawet bez kanału nie musisz zdejmować kół
_________________

 
 
DeZet
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2012, 11:09   

Na kanale będzie łatwiejszy dostęp . Bo bez kanału od strony wydechu, będzie gorszy dostęp do górnej śruby :)
 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-03-2012, 11:52   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


to forum jest WIELKIE :D dzięki :cool: :cool: :cool:
_________________
 
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 30-03-2012, 12:29   
   Bolid: Czarny Misiek


Ja wydech lekko ściągnąłem, żeby się dostać do tej śruby. Ale też na parkingu wszystko ;)
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
Santa 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 348
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-03-2012, 17:28   
   Bolid: '99 900+lpg -> 1.2 8v ;)


AdaMs napisał/a:
Ale też na parkingu wszystko ;)


Miło słyszeć, bo jutro sam się kładę do tylnych przed blokiem ;)
_________________
http://www.seicento.pl/vi...p=371149#371149
Borki 2012 #115
Szczyrk 2013 #115
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 30-03-2012, 21:37   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Zazdroszczę że u Was to tak gładko szło ;) Ja dziś stoczyłem niezłą walkę z nieruszanymi od 14 lat amortyzatorami, mimo że podlałem wcześniej obficie wd-40.

W prawym amortyzatorze w dolnym mocowaniu śruba była bardzo mocno zapieczona w tulei amortyzatora i za nic nie dało się jej wyjąć, nawet mi się przez to rozgięły te blachy mocujące amortyzator do wahacza. Ale wjechałem ze szlifierką i przy wesołym dymieniu gumowej tulei udało się, potem wyprostowałem mocowanie amortyzatora. Górna śruba poszła gładko.

W lewym dolne mocowanie poszło gładko, za to w górnym urwała się ta przyspawana nakrętka. Kto to robił wie ile tam jest miejsca, jeszcze przy tłumiku - nie ma mowy o kluczu nasadowym, chyba że ktoś ma jakiś wyjątkowo drobny. Tylko klucze oczkowe - i po ćwierć obrotu i to jeszcze z taką dużą siłą że cały się zapierałem o podłogę. Chyba 1,5h zeszło mi tylko na odkręcenie tej śruby - dobry sprawdzian dla kluczy - u mnie dały radę bez szwanku ;)

Jutro muszę kupić wszystkie nowe śruby i złożyć to do kupy. Muszę kupić jakiś mały palnik żeby na przyszłość oporne śruby potraktować wysoką temperaturą.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum