FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana/sprawdzenie rozrządu w nowym/pozmianowym MPI
Autor Wiadomość
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-06-2019, 11:57   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Praca silnika na nowym rozrządzie ustawionym wg znaków na pasku
https://www.youtube.com/watch?v=e8G60lUvH18

A tutaj na starym zanim cokolwiek zacząłem ruszać
https://www.youtube.com/watch?v=Ngg_9oRcYpU
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2019, 00:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


I da się,jest ok,lekko rolkę słyszę,ale już zostaw w spokoju,te rolki napina się naprawdę delikatnie.Osłona i git.
 
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2019, 16:35   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


A jednak rolka... Właśnie coś tam sobie piszczy... Przy okazji kupię nowy, porządny napinacz. Poza tym jednak jest naprawdę OK:




Czas 0-100 może nie jest oszałamiający, ale jest całkiem poprawny. Należy mieć na uwadze, że to pomiar na podstawie GPS - licznikowe 100 wskakuje szybciej, a do tego to jest VAN - długa skrzynia. Ale fajnie było się rozpędzić na autostradzie do tych 159 km/h (na liczniku 165). Blokady okazały się niepotrzebne - znaki na oryginalnym pasku wystarczyły.
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2019, 01:11   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


265tys km ma to nieźle jak na vana i koło 155/65/13 czy 155/70/13. Jak 600 vanem 1.1mpi ze znikomym przebiegiem bez lpg na 155/70/13-na esce 13,7s, vanem z 1.2 60km-pomodzonym na 67,8/105nm 10,6s-sejem abarthem 1.1spi 76,7km/96nm-8,44s, golfem R tune by comsport-347km-z laung control-4,4s:-)
Tylko mam dsg w łapie i sychro mnie nie lubią :))
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2019, 22:26   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


JevgieniJ napisał/a:
VAN - długa skrzynia

Długie skrzynie miały chyba wszystkie 1.1 mpi poza wersją Sporting. Sam taką posiadam, zarąbista sprawa na autostradzie czy ekspresowej, ale w mieście czasem nie wiadomo na jakim biegu jechać. Np 35 km/h - na dwójce już troche wyje, na trójkę jeszcze za mało.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2019, 01:24   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mario91 napisał/a:
JevgieniJ napisał/a:
VAN - długa skrzynia

Długie skrzynie miały chyba wszystkie 1.1 mpi poza wersją Sporting. Sam taką posiadam, zarąbista sprawa na autostradzie czy ekspresowej, ale w mieście czasem nie wiadomo na jakim biegu jechać. Np 35 km/h - na dwójce już troche wyje, na trójkę jeszcze za mało.

MPI miały w większości i c526(tzw 900kowa) w dzwonie 1.1 i zdarzały się z klasyczną eską c514-na tzw. suchych półosiach.c526 obok mokrych tzw. półosi,gdzie cięko często wymieniać uszczelniacze,jest mniej precyzyjna,ale krótsza ciut od s-c514.Sporting i abarth/schumacher mpi miały c514 tak samo jak spi sportingową i paliową/abathową.-o dostepność i dobry stan tych skrzyć niestety ciężko.
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-07-2019, 23:22   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Skrzynię z 900-setki też ładowali do 1.1 i to wytrzymywało? Z resztą tak czy tak, ona jest tak krótka, że jazda gdziekolwiek poza miastem musiała być mega utrapieniem.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-07-2019, 00:09   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mario91 napisał/a:
Skrzynię z 900-setki też ładowali do 1.1 i to wytrzymywało? Z resztą tak czy tak, ona jest tak krótka, że jazda gdziekolwiek poza miastem musiała być mega utrapieniem.

900-ka przestała spełniać normę spalin, to ją wycofali,skrzyń zostało,co zrobić? Wlepić w obudowy 1.1 wałki i tryby i puścić na rynek dalej.Co do skrzyni,dlaczego miała przy 15km wiecej nie wytrzymywać-zawsze są rezerwy.
O krótkich skrzyniach też coś wiem,bo miałem abarth'a 0,987-5kę i spalanie w trasie było jak w mieście,o brotach nie wspomnę-Wstawiłem 5-kę z eski 0,766 i przy 180km/h nie było już 6500obr. tylko 5600,chociaż zmiana z 4 ki na 5 to ok.900obr w dół.-sporo.Poszukaj sobie eski,najlepiej z cywilnego 1.1spi/mpi z podciąganym wstecznym-wbrew pozorom skrzynia długa,ale na trasę bdb.80% na allegro to eski te z ,,suchymi półosiami''.Pamietaj też,że nie każda skrzynia c514 podejdzie pod łapę czy aluminiąwą, czy stalową w budzie sc,w cc nie było róznicy,dlatego warto zmierzyć rozstaw śrub w łapie-i w innej skrzyni.
 
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-07-2019, 23:25   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Ja mam skrzynię B813 - co to za wynalazek?
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-07-2019, 00:07   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Tego najstarsi górale nie wiedzą symbole są na każdej części obudowy-nr musi byc 8-9 cyfrowy,ale w fiacie o niczym to nie świadczy na 100% :wink:
 
 
 
ziggy 
Bywalec

Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 80
Skąd: Wawa
Wysłany: 23-07-2019, 09:46   
   Bolid: Seicento


A ile płaciliście za osprzęt do wymiany rozrządu?
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-07-2019, 10:35   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Zestaw blokady wału i wałka - 32 zł + wysyłka.
Klucz napinacza - 15 zł + wysyłka.

Jednak jak wspomniałem wyżej, ustawienie rozrządu na te blokady nie było właściwe - samochód wolno przyśpieszał i wywalał błędy wypadania zapłonów powyżej 100 km/h. Ostatecznie rozrząd ustawiłem wg znaków na oryginalnym pasku i tak jeżdżę od miesiąca. Przyśpieszenie jest właściwe, a błąd wypadania zapłonów już się nie pojawił, więc ja jestem zdania, że blokady są nieprzydatne i w zupełności wystarczą znaki na pasku. Co innego klucz napinacza - ten bardzo ułatwia pracę i precyzyjne ustawienie znaków na napinaczu.

Tak jedzie samochód z rozrządem ustawionym wg znaków na pasku: https://www.youtube.com/watch?v=vaNh9RJ4SrU
 
 
 
stiven 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 23-07-2019, 12:35   
   Bolid: Seicento


Paweł1984 napisał/a:
Tego najstarsi górale nie wiedzą symbole są na każdej części obudowy-nr musi byc 8-9 cyfrowy,ale w fiacie o niczym to nie świadczy na 100% :wink:


No coś w tym jest.

Dodam od siebie, że jednym z lepszych pomysłów jest podczas zakupu tego całego osprzetu związanego z rozrządem, podać nr Vin sprzedawcy. On na tej podstawie będzie w stanie odszukać odpowiedniego osprzętu z tego zakresu -mozna o to dopytać np tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-07-2019, 02:39   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Paweł1984 napisał/a:
Poszukaj sobie eski,najlepiej z cywilnego 1.1spi/mpi z podciąganym wstecznym-wbrew pozorom skrzynia długa,ale na trasę bdb.80% na allegro to eski te z ,,suchymi półosiami''.

Tyle że ja właśnie mam tą z podciąganym wstecznym, o skrzynkę z 900 pytałem z czystej ciekawości ;) Ta moja jest mega długa, jedynka i dwójka jeszcze są jeszcze w miarę krótkie, przez co auto dobrze zbiera się ze świateł. Trójka jest już zauważalnie dłuższa, do czwórki różnica jest nieco mniejsza, ale za to piątka jest zajebiście długa. Przy 120 km/h silnika jeszcze nie słychać, bo zagłusza szum powietrza i opon.

Przy tej skrzyni v-max osiągam na czwórce, piątka jest jakby nadbiegiem i właściwie w normalnej jeździe nawet po krajówkach mało jej używam. Jedynie na autostradach i eskach, gdzie mogę się rozpędzić i utrzymywać długo stałą wysoką prędkość, piątka spełnia swoje zadanie.

W mieście z tą skrzynią jest nieco trudniej, choć gdy auto puste to i tak ma kopa. Silnik 1.1 sam w sobie jest dość żwawy, chętnie ciągnie z dołu, przez co bez żadnego piłowania można ładnie odjechać wszystkim ze świateł, starczy mocniej wcisnąć gaz i szybko zmieniać biegi :-P Jeżdżąc poza godzinami szczytu, przy minimum ekodrajwingu da się zejść do 6 litrów na 100 spokojnie, mimo że latam na oponkach 165mm wielosezonowych.
 
 
szod 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Lip 2023
Posty: 1
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-07-2023, 14:43   
   Bolid: FIAT 600


Paweł1984 napisał/a:
Masz zły pasek :wink: ,od starego mpi.-mistrzostwo:-) Tu masz prawdziwy,szukając części szukaj do Pandy II 1.1mpi po 2007roku. :wink:


Witam i sorki za wykopaliska :P Nie był bym tego taki pewny, że pasek zły. Mam Fiata 600 z 2008 roku. Nie ma nawet 12k przejechane. Myślałem żeby zrobić rozrząd, bo z samego wieku już by pasowało. Odchyliłem na razie tylko górną osłonę żeby zobaczyć jaki jest pasek - jest tak samo wąski 15mm. No i teraz pozostaje pytanie przy ewentualnej wymianie rozrządu - robić jak jest, czy "przerabiać" na szerszy pasek... Nie wiem jakiej jest szerokości jest koło na wale. Pompa pewnie jest na wąski pasek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum