wyważanie opon- czy rzeczywiście konieczne? |
Autor |
Wiadomość |
klimut
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 04-04-2008, 16:27 wyważanie opon- czy rzeczywiście konieczne?
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
czy wg Was opony rzeczywiście nierównomiernie się ścierają jak twierdzą właściciele zakładów wulkanizacyjnych zachęcający do wyważania opon?
szczególnie proszę o opinię tych którzy nie wyważają |
|
|
|
|
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2008, 16:53
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Mam dwa własne auta którymi nie jeżdżę zbyt dużo bo mam jeszcze autko firmowe więc u siebie nie zmieniam opon sezonowo co oznacza że nie wyważam co pól roku jak Ci wszyscy którzy przekładaja gumy lato/zima i na odwrót. Zauważyłem jedną rzecz: jeśli autko zaczyna ściągać, drży kierownica przy wyższych prędkościach to wyważam gumy i wszystko wraca do normy... Moim zdaniem WARTO WYWAŻAĆ przynajmniej raz w roku bo wystarczy jedna dziura aby odpadł ciężarek i doopa:/ Zresztą opona się zużywa nierównomiernie, szczególnie przy ostrym hamowaniu bez ABSu... |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-04-2008, 17:17
Bolid: Audi |
|
|
jesli zaczynaja bic koła tto pierwsze lecą łożyska, co do opon to chyba niewiele im się dzieje |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-04-2008, 17:47
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jeżeli masz na myśli nierównomierne ścieranie się opon-typu prawa krawędź-lewa,albo punktowo to tu z reklamacją bywają problemy i tu mają słuszność produceńci-w takich wypadkach poza nielicznymi winne moga być zużyte amory,zła zbieżność,geometria po wypadku,luzy w zawiasie,czy to co oczywiste dynamiczna jazda.
Natomiast głośno jest otzw. ząbkowaniu opon w samochodach z wielowachaczowym zawieszeniu z tyłu(FOcus,Mondeo,Avensis) i tu już kwestia sporna-producent tylko czasami w ramach gestu dobrej woli wymieni opony bo tak naprawdę ząbkowanie jest wynikiem konstrukcji zawieszenia-to nie prosta belka tylko dużo drążków i sillenblocków-daje świetne prowadzenie ale zmieniające się siły z pionowych na poziome w tego typu konstrukcjach tak właśnie działają na opony-to do dziś kwestia sporna-producent cara ma ten + że opony otrzymuje od dostawcy i tam kieruje reklamację producent gum zwala na zawieszenie samochodu nawet jak nie wykazuje luzów,a czasami na drivera że szaleje w zaketach na ręcznym. |
|
|
|
|
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"
Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 05-04-2008, 07:52
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Wracając do tematu wyważenia - tak, jest konieczne. Wpływa to zarówno na zużycie ogumienia ja k i na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Nie kosztuje to majątku (średnio 5zł za 1 koło) więc nie ma co oszczędzać.
Mam dwa komplety opon na felgach i co sezon wyważam przed przekładką. Zawsze są jakieś odchyły. Wynika to głównie ze stanu naszych drór (dziura na dziurze) jak i ze zużycia opon. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
|
|