Załączający się wentylator w czasie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2015, 12:19
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Porównaj wymiary- jest wydajniejsza nie dużo ,ale zawsze.
Sam gdyby nie klima to montował bym MPI, bo cena customu z TRS_u urosła do niebotycznych 2500zł -ta łamana.
Ale nowa MM(spi) i sprawny wiatrak-nie chińczyk z minisilniczkiem vs ori valeo i niepasującym stelarzem do serii wystarcza-chyba, że tą serię upalasz na torze, kjs-e.
Znowu MM spi będzie wydajniejsza niż chińczyk MPI
Natomiast dobre jest wrogiem lepszego i akurat w sc 1.1spi ciśniętego/czy zagazowanego na ''ubogo'' układ powyżej 30 stopni w korkach czasmi jest niewystarczlny-bo producent opracował go generalnie pod 899cm gdzie tam wyrabiał tu też sprawny wyrabia, ale to jak w chiptuningu-na granicy bezpieczeństwa-dlatego ważny jest tu cały układ-znam gościa co w nubirze 1.6.16v 3-rok jeździ bez sprawnego wiatraka, i powiedział, że nie zmieni-i tym autem nigdy nie przyjeżdza na wymianę UPG, co w sc skończyło by się w pierwszym lepszym upale i korku-stąd latem pobocza pełne tych samochodów z podniesionymi maskami. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 27-06-2015, 12:43
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Dzięki za info, wybór padł na chłodnicę 1.1 SPI z radiatorem 34mm czyli oryginał, jak będzie kasa większa, to może jakiś al'a spal wleci. Do tego wskaźnik temp, i nowe węże.
Na razie musze się zajac chłodnicą, bo to ewidentnie jej wina, podróbka ma 11mm węzszy rdzeń, ale niestety kupując tanie płaci się dwa razy, ale skoro ori jest rozwojowa to wole zainwestować, na swap będzie jak znalazł
ps: 2500zł za chłodnice ? wow. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2015, 14:01
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Dzięki za info, wybór padł na chłodnicę 1.1 SPI z radiatorem 34mm czyli oryginał, jak będzie kasa większa, to może jakiś al'a spal wleci. Do tego wskaźnik temp, i nowe węże.
Na razie musze się zajac chłodnicą, bo to ewidentnie jej wina, podróbka ma 11mm węzszy rdzeń, ale niestety kupując tanie płaci się dwa razy, ale skoro ori jest rozwojowa to wole zainwestować, na swap będzie jak znalazł
ps: 2500zł za chłodnice ? wow. |
Ad1-zawsze tak było
Ad2.-cenią się chłopaki, ludzie kiedyś na Chojnackiego wrzucali, że drogi. połowę bym dał, ale nie tyle. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 27-06-2015, 16:39
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Paweł1984, jeszcze jedno. Co powiesz na chłodnice ze Skody Felicji 1.6 ? Rdzeń też ma 34 a większa powierzchnia chłodząca. Czy jakbym na razie takową wrzucił do serii, to nie byłoby problemu z dogrzewaniem motoru ? Zamierzam po wakacjach bawić się w SWAP toteż niechciałbym kosztów nadkładać niepotrzebnie. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2015, 20:32
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
1922 napisał/a: | Paweł1984, jeszcze jedno. Co powiesz na chłodnice ze Skody Felicji 1.6 ? Rdzeń też ma 34 a większa powierzchnia chłodząca. Czy jakbym na razie takową wrzucił do serii, to nie byłoby problemu z dogrzewaniem motoru ? Zamierzam po wakacjach bawić się w SWAP toteż niechciałbym kosztów nadkładać niepotrzebnie. |
Termostat jest więc nie będzie niedogrzany Nie polecam chłodnicy od Felici, bo po co ? Rzeźba nic więcej Kup chłodnice MM SPI za ~100zł. Uwierz mi ja mam problem ,żeby zagrzać mocno dłubane 1.2 na tej chłodnicy W korku jedynie się zagrzeje mocniej ale od tego jest wentylator |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-06-2015, 00:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Paweł1984, jeszcze jedno. Co powiesz na chłodnice ze Skody Felicji 1.6 ? Rdzeń też ma 34 a większa powierzchnia chłodząca. Czy jakbym na razie takową wrzucił do serii, to nie byłoby problemu z dogrzewaniem motoru ? Zamierzam po wakacjach bawić się w SWAP toteż niechciałbym kosztów nadkładać niepotrzebnie. |
Chłodnica felicja 1.6 to jak ktoś pisał rzeźbienie- do sportu ekstramalnego gdzie 1.1/1.2 na 4p osiąga 110-120km AFR nie spada poniżej 11 i kręci pod 8500tys obrotów to jest przydatne.
Do serii nie ma takiej potrzeby-tak jak pisałem sprawny układ na markowych częściach i dobry płyn starczy w zupełności.Jeżeli na ww. zestawie będzie się grzał to wpływ ma także nadpalona uszczelka pod głowicą-nic ubywać, kopcić nie musi, oraz za mały luz zaworowy szczególnie wydechów. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 28-06-2015, 09:08
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Dzięki za rozwianie wątpliwości. Na razie do serii wleci MM Spi, nowe węże i płyn do chłodnicy również jakiś dobry, teraz miałem kuler chyba. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 28-06-2015, 14:15
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
Ja zamontowałem oryginał MM SPI plus wentylator spal i działa super. |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 30-06-2015, 20:30
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Kupiłem tą którą mi poleciłeś Paweł z rdzeniem 34mm. Do tego jeszcze nowe węże będą, a jak będzie więcej manny to dwa spale 7-8'. Myslę że będzie dobry zestaw na przyszłość, jak już będę w końcu modził |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 04-07-2015, 17:21
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Paweł1984, dzięki za pomoc, kupiłem chłodnicę z linku który mi podałeś, i jest idealnie. Odpowietrzyłem porządnie i już nie nie załącza w czasie jazdy, a na posotju po dlugim czasie. Diametralna róznica między tymi lepszymi zamiennikami, a zamiennikami made by krzak zarówno w grubości rdzenia jak i w gabarytach.
Rozrusznik też naprawiony, więc można lecieć |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2015, 18:03
|
|
|
1922 napisał/a: | Rozrusznik też naprawiony, więc można lecieć | po nowy lepszy olej rozumiem |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 04-07-2015, 18:11
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Też. A skoro już tutaj jesteś, to poleć mi coś do silnika + jakaś płukanka. ostatnio miałem shella syntetyk, ale już nie pamiętam co to wtedy było |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 04-07-2015, 20:31
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Po wypłacie wpadnie. A jeszcze jakiś filtr |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|