FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duży problem
Autor Wiadomość
mlodyno1 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 346
Skąd: Luszowice
  Wysłany: 29-08-2014, 19:45   Duży problem
   Bolid: biała fefnastka:PP


Witam.

zrobiliśmy swapa na 1.2 16v 86km i wystąpił następujący problem:
popuściło się koło zamachowe- ściągnęliśmy skrzynie, zmontowaliśmy wszystko na nowo, zamach na kleju do gwintów przykręcony z momentem 45 Nm (książka serwisowa P1), jest już lepiej, tzn nie słychać tyrkolenia tak mocno jak wcześniej, ale delikatnie wciąż go słychać. Jutro będziemy sprawdzać jeszcze ustawianie rozrządu, mam nadzieję, że coś się poprawi w tej kwestii. Dodam, że na wolnych obrotach tuż po odpaleniu faluje i słychać terkot, a przy delikatnym przegazowaniu już nic nie słychać. Co może być??

Drugi problem jest taki, że przy naciśnięciu pedału gazu do oporu silnik słabo przyśpiesza, a przy delikatnym dodawaniu idzie ładnie. Czytałem, że to może być wina pompy paliwa, jutro też to sprawdzimy.

Zdam dokładną relację jutro popołudniu co zrobiliśmy i jak autko chodzi.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może terkotać, to proszę napisać.

Pozdro
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-08-2014, 17:57   
   Bolid: Seicento 1242


Rozumiem ,że P1 i osprzęt Magneti ? Pompa 3bar zamontowana ? :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-08-2014, 20:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


PIXAR napisał/a:
Pompa 3bar zamontowana ?


No właśnie od tego trzeba zacząć. Z tego co widzę wynika, że pompa została od SPI czyli 1bar i brakuje wachy :D
_________________
Moje Seicento
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 31-08-2014, 12:12   
   Bolid: Waryjot 0.9


co do falowania na wolnym obrotach ja zauważyłem, że na krótkim dolocie bardziej faluje natomiast na dłuższym falowanie zanika

Cytat:
Drugi problem jest taki, że przy naciśnięciu pedału gazu do oporu silnik słabo przyśpiesza, a przy delikatnym dodawaniu idzie ładnie. Czytałem, że to może być wina pompy paliwa, jutro też to sprawdzimy.

na tym polega TYRKOLENIE
komputer przy maxymalnym obciążeniu czytaj max otwarcie przepustnicy gubi się całkiem z podawaniem paliwa i występuje to o czym Nam napisałeś ;)

ir3n3usz, próbowałeś coś działać w tym temacie na DET?
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 31-08-2014, 21:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


RazeR, muszę się jutro przejechać z gazem w podłodze, bo w sumie to nic czuję. Coś tam minimalnie na pierwszym biegu. Jak wystartuję z kontroli startu to nic się nie dzieje negatywnego. Ostatnie kilka dni nie upalałem, więc zapomniałem o tym zjawisku :P

Ale ogólnie nie ma tak, że robię mapę VE i chodzi idealnie. Trzeba kombinować, coś jest z zapłonem, bo jak zacząłem go przyśpieszać to automatycznie zrobiła się duża poprawa. Jak będę miał słuchawki do nasłuchu spalania stukowego, to będę bawił się dalej. Póki co mała przerwa, bo za szybko podczas takiej zabawy znika paliwo :))
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-09-2014, 22:55   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


jeśli śledzisz czasem temat na AK to właśnie za tyrkolenie odpowiada na 99% zapłon a mianowicie jego korekta która cofa zapłon w zależności od przyrostu obrotów. jednakże paliwem również należy to podlać - niedługo będe miał w końcu podłączonego deta u siebie to też będe działał w temacie przy 1.4. postaram się podziałać z zapłonem i paliwem a mając afr szerokopasmowy może da się to jakoś ogarnąć żeby dało się jakoś jeździć.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 04-09-2014, 23:09   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Na AK jestem cały czas, ale prawdę mówiąc, to nikt nie zna bezpośredniej przyczyny tyrkolenia. Gadałem z kumplem który ma lpg sekwencję i mówił, że w momencie tyrkolenia pokazywała mu centralka gazu czas wtrysku ponad 20ms. To jest wartość z kosmosu. Ja widze po AFR że podczas tyrkolenia jest za ubogo. Tylko jest pytanie, czym jest to spowodowane. Zapłonem w du*** który powoduje takie wskazania, albo brakiem paliwa? Po moich próbach raczej problemem jest zapłon. Teraz mam chyba 5st przyśpieszony i w ogóle nie czuję tyrkolenia. Od samego dołu ciągnie równo. Musze się zmobilizować i pojeździć z laptopem trochę, bo na trzeci weekend szykuje mi się trening na torze, więc dobrze by było jakby jeździł idealnie. W tym momencie bliżej odcinki mam AFR 11,5, także jest za bogato.
Jak będziesz się bawił z detem to pisz, jak Ci to wychodzi. Pamiętaj, żeby nie przesadzić z zapłonem. Ja już mam wzmacniacz słuchawkowy, czujnik detonacji i muszę ogarnąć zestaw do nasłuchu spalania stukowego, poskładać to do kupy.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-09-2014, 22:24   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


też musze ogarnąć taki zestaw żeby nie przegiąć w jedną ani w drugą stronę. Winą napewno jest zapłon i po części pewnie i mapa paliwowa.
Najlepiej postawić jest to na emu i się nie szczypać :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 09-09-2014, 17:37   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Już robiłem próbę podłączenia czujnika stuków ze wzmacniaczem. Słychać wszystko dokładnie jak przez stetoskop warsztatowy. Muszę sobie kupić nowe przewody i połączyć wszystko. Myślę, że chyba najlepszy będzie ekranowany, żeby zminimalizować ryzyko zakłóceń.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 09-09-2014, 22:54   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


dokładnie tak najlepiej będzie użyć ekaranowanego koncentryka.

Podeślij mi na pw jak możesz konfiguracje swojego zestawu :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum