FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
falują wolne obroty - gasnie
Autor Wiadomość
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-11-2012, 20:21   falują wolne obroty - gasnie
   Bolid: Audi


na zimnym, zaraz po odpaleniu chodzi "nerwowo" po 1 min juz jest równo i ładnie i tak mniej więcej do 80C, potem wolne obroty falują ok. 300-1300 obr (silnik często gaśnie, zwłaszcza w korkach)

1. filtr stożkowy na "kibel" rurce (na filtr założona osłona term)
2. przepustnica była 1.2 teraz 1.6 , na obu tak samo się dzieje (mycie, czyszczenie nie pomaga)
3. czujnik temp zmieniony
4. na benzynie i gazie to samo

niby mógłbym podkręcić przepustnicę ale wolę znaleźć problem
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2148
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-11-2012, 20:30   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie wiem co tam masz za potwora pod maską ale skoro to nie wina przepustnicy i czujnika temperatury silnika to może wina układu zapłonowego (świece , przewody)- na zimno oraz sondy lambda na gorąco (falowanie i gaśnięcie). Tak samo lewe powietrze może łapać i regulator wolnych obrotów na siłę chce zbić do normalnych i dlatego "pływa". Diagnoskop prawdę powie
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
pecek 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 30-11-2012, 00:16   
   Bolid: Fiat Seicento


sprawdź jeszcze przewody, czy nie są naderwane i czy za przepustnicą nie masz jakiś nieszczelności. Ja tak kiedyś miałem jak zapomniałem wpiąć wtyczki czujnika co jest w kolektorze dolotowym, czujnika przepustnicy i podciśnienia do serwa hamulca.
_________________
pecek
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-12-2012, 14:59   
   Bolid: Audi


mapsensor podmieniony - brak poprawy

dzisiaj rano trzymał obroty idealnie (sprawdziłem do kilku załączeń wentylatora), koło południa znowu głupieje
_________________

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 02-12-2012, 16:15   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


czyli usterka czasem jest czasem jej nie ma... najgorsza z mozliwych - u mechanika wszystko bd okej.
początkowe falowanie obrotów - krokowiec lub lewe powietrze.
na ciepłym - nie powiem ci bo nie wiem ale przyczyna moze byc podobna.
Najpierw sprawdz czy nie lapie gdzies lewego w okolicy przepustnicy.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-12-2012, 20:24   
   Bolid: Audi


Uncrossed napisał/a:

Najpierw sprawdz czy nie lapie gdzies lewego w okolicy przepustnicy.


został mi jeszcze tylko do wymiany zaworek serwa i przegub, jesli to nie pomoże to chyba jest pęknięty kolektor
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 03-12-2012, 09:50   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Grybski chyba to samo miał zdaje się.. też mu wolne obroty czasem wariowały, czasem działały poprawnie - długo z tym walczył, czyniąc różne cuda, w końcu temat olał i zostawił jak było.. tyle, że jemu chyba nie gasło ;P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
jarek1982 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 235
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-12-2012, 15:38   
   Bolid: Seicento 1.1->jest 1.2 16v


Ja tak miałem w Audicy i problemem była przepływka. Dopóki silnik zimny było ok, jak się zagrzał, to falował, a nawet lubił zgasnąć :sad:
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=37761
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2012, 21:59   
   Bolid: Audi


w sumie temat opanowany może komuś się przyda
- zresetowałem (kilka razy) kalibrację krokowca (program IAW)
- założyłem podgrzewanie przepustnicy
- uszczelniłem taką masa plastyczną krokowca i TPS (mam przpeustnice z "wtopionymi" czujnikami, wydawało mi się że krokowiec syczy, po dociśnięciu przestawał)
- dolałem dodatku do wtrysków
- zmieniłem postojówki i żarówki na ledy (żeby zmniejszyc pobór prądu i obciążenie altka)
- wyregulowałem położenie przepustnicy

wcześniej próbowałem robić te rzeczy po kolei (zwłaszcza pkt 1,2 i ostatni), zrobienie wszystkich naraz rozwiązało problem całkowicie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum