schemat wiazki a logika |
Autor |
Wiadomość |
czarekgda
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 24-02-2014, 23:17 schemat wiazki a logika
Bolid: SC 1,2 16v Van |
|
|
Witam,
wlasnie jestem na etapie podlaczania komputera z bravy z sejem na kompie bosch(swap 1,2 16 brava).
W schemacie bravy jeden z wtryskiwaczy dostaje +12v z bezpiecznika, a 3 pozostale sygnal z komputera. Czy to przypadkiem nie jest blad w druku ksiazki, czy moze tak wlasnie ma byc?
Wyglada to tak jakby te 3 wtryski byly poprawnie opisane, a na ten jeden mialo przychodzic caly czas napiecie. Moze sie myle, albo czegos nie lapie.
dzieki za info
Cz |
_________________ Pełna moc, bez zadnych zabawek typu ESP,ABS
było 1,1 MPI
jest 1,2 16v (sterownik BOSCH) |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-02-2014, 23:37
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
z tego co kojarze ogólnie to każdy wtryskiwacz dostaje na stałe 12V z przekaznika a dopiero wysterowany jest masa z komputera ale ja sie nie znam za dobrze wiec niech ktos madrzejszy sie tu wypowie. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-02-2014, 12:25
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Do każdego wtrysku ma być podpięte 12V. Później w zależności od rodzaju sterowania :
- Full grupa - 4 wtryski do jednej masy w komputerze (1.2 8v) wszystkie wtryski leją 4 razy na jeden cykl pracy (720 stopni)
- Półsekwencja - 2 wtryski do jednej masy (bodaj 1 i 3) + 2 Wtryski do drugiej masy w kompie (2 i 4) tak, żeby wtryski lały naprzemiennie parami co 180 stopni obrotu na wale. (Jedna para co 360 stopni) taki system masz w 1.2 16v fiata
- Sekwencja - każdy wtrysk osobno do osobnej masy w kompie. Każdy otwiera się odpowiednio co 180 stopni na wale. Te są w nowszych MPI Boscha (ale nie jestem na 100% pewien czy we wszystkich)
Każdy komputer steruje wtryskiwaczem na zasadzie zamknięcia masy, czyli obwodu 12v->wtryskiwacz->komp->masa |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-02-2014, 20:42
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
jenda poprawka mianowicie w trybie bank fire pary wtrysków to 2+3 i 1+4 zawsze leją razem |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-02-2014, 21:43
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Bosch ma sekwencję na 100%. Mam listwę wtryskową z wiązką, jest 5 pinów. 12V i ster. poszczególnych wtrysków.
czarekgda, a co w tym takiego dziwnego, że jest zasilanie 12V? Jakie ma być wg Ciebie? |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-02-2014, 08:43
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Uncrossed napisał/a: | jenda poprawka mianowicie w trybie bank fire pary wtrysków to 2+3 i 1+4 zawsze leją razem |
Racja zapędziłem się z kolejnością zapłonów, miało być 1-3-4-2 czyli tak jak piszesz. Mam nawyki z boxerów |
|
|
|
|
|