FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trochę pytań o 1.4 16V i 1.4 t-jet
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-11-2015, 17:56   Trochę pytań o 1.4 16V i 1.4 t-jet
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Parę pytań do znawców tematu, bo do tej pory tylko w silnikach 8V siedziałem.
1. Czym się różni 1.2 16V od 1.4 16V oprócz pojemności. Chodzi mi o głowicę, czy jest dokładnie taka sama. Czytałem, że wałki rozrządu są inne i że w 1.2 16V są ostrzejsze. Czy zatem jest sens przekładać wałki od 1.2 do 1.4 i ile można uzyskać takim zabiegiem?

2. Czy da się odpalić 1.4 16V z kompem od 1.2 8V? Czy silnik będzie osiągał pełnię możliwości na tym kompie po wystrojeniu na det3? Wtrysk w 16V jest sekwencyjny a w 8V leją wszystkie wtryski naraz, czy jest to jakiś problem?

3. Jakie są różnice między silnikami 1.4 16V, 1.4 tjet 120KM i 1.4 tjet 150KM jeśli chodzi o bebechy, głowice, wałki? Z czego wynika różnica w mocy między 120 i 150KM? Czy to prawda, że Tjety są "zakute"? Tjety są odprężone, w jaki sposób je odprężono - większa komora spalania w głowicy czy jakieś specjalne tłoki inne niż w 1.4 n/a?

Na razie tyle :wink:
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 19-11-2015, 20:47   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


1.Głowiczki są podobne... różnią się tylko wałkami 1.2 ma ostrzejsze...
W 1.4 masz tez na górze czujnik położenia wałka w 1.2 brak
Rozstaw szpilek na kolektor wydechowy inny

2.Widziałem Tjeta odpalonego na 1.2 16v + det3 to i z tym kompem da radę ;)
Choć chyba jak masz kasę na Tjeta to EMU będzie najlepszą opcją...

3.Tjety są ori zakute bloki są z innych materiałów mają więcej podpór wału
Wersja 150km ma inną turbinkę wałki o innych wymiarach krzywek...

A co do odprężenia tłoki są inne (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka) oraz ori jest zamontowana metalowa grubsza UPG
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 20-11-2015, 17:43   Re: Trochę pytań o 1.4 16V i 1.4 t-jet
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


barkor napisał/a:
Parę pytań do znawców tematu, bo do tej pory tylko w silnikach 8V siedziałem.
2. Czy da się odpalić 1.4 16V z kompem od 1.2 8V? Czy silnik będzie osiągał pełnię możliwości na tym kompie po wystrojeniu na det3? Wtrysk w 16V jest sekwencyjny a w 8V leją wszystkie wtryski naraz, czy jest to jakiś problem?



Przy DET3 w trybie Fuel Implant nie ma znaczenia ECU. Możesz nawet na ECU od 1.1 odpalić. Tryb pracy wtryskiwaczy wybiera się w DET, sam możesz wybrać full group albo półsekwencję.
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-11-2015, 15:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Dzięki za odpowiedzi, trochę mi się rozjaśniło. Jeszcze kwestia przełożenia wałków z 1.2 do 1.4 czy taka operacja dużo daje i jest warta zachodu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum