Trochę pytań o 1.4 16V i 1.4 t-jet |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 17:56 Trochę pytań o 1.4 16V i 1.4 t-jet
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Parę pytań do znawców tematu, bo do tej pory tylko w silnikach 8V siedziałem.
1. Czym się różni 1.2 16V od 1.4 16V oprócz pojemności. Chodzi mi o głowicę, czy jest dokładnie taka sama. Czytałem, że wałki rozrządu są inne i że w 1.2 16V są ostrzejsze. Czy zatem jest sens przekładać wałki od 1.2 do 1.4 i ile można uzyskać takim zabiegiem?
2. Czy da się odpalić 1.4 16V z kompem od 1.2 8V? Czy silnik będzie osiągał pełnię możliwości na tym kompie po wystrojeniu na det3? Wtrysk w 16V jest sekwencyjny a w 8V leją wszystkie wtryski naraz, czy jest to jakiś problem?
3. Jakie są różnice między silnikami 1.4 16V, 1.4 tjet 120KM i 1.4 tjet 150KM jeśli chodzi o bebechy, głowice, wałki? Z czego wynika różnica w mocy między 120 i 150KM? Czy to prawda, że Tjety są "zakute"? Tjety są odprężone, w jaki sposób je odprężono - większa komora spalania w głowicy czy jakieś specjalne tłoki inne niż w 1.4 n/a?
Na razie tyle |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 19-11-2015, 20:47
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
1.Głowiczki są podobne... różnią się tylko wałkami 1.2 ma ostrzejsze...
W 1.4 masz tez na górze czujnik położenia wałka w 1.2 brak
Rozstaw szpilek na kolektor wydechowy inny
2.Widziałem Tjeta odpalonego na 1.2 16v + det3 to i z tym kompem da radę
Choć chyba jak masz kasę na Tjeta to EMU będzie najlepszą opcją...
3.Tjety są ori zakute bloki są z innych materiałów mają więcej podpór wału
Wersja 150km ma inną turbinkę wałki o innych wymiarach krzywek...
A co do odprężenia tłoki są inne (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka) oraz ori jest zamontowana metalowa grubsza UPG |
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-11-2015, 17:43 Re: Trochę pytań o 1.4 16V i 1.4 t-jet
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | Parę pytań do znawców tematu, bo do tej pory tylko w silnikach 8V siedziałem.
2. Czy da się odpalić 1.4 16V z kompem od 1.2 8V? Czy silnik będzie osiągał pełnię możliwości na tym kompie po wystrojeniu na det3? Wtrysk w 16V jest sekwencyjny a w 8V leją wszystkie wtryski naraz, czy jest to jakiś problem?
|
Przy DET3 w trybie Fuel Implant nie ma znaczenia ECU. Możesz nawet na ECU od 1.1 odpalić. Tryb pracy wtryskiwaczy wybiera się w DET, sam możesz wybrać full group albo półsekwencję. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-11-2015, 15:16
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Dzięki za odpowiedzi, trochę mi się rozjaśniło. Jeszcze kwestia przełożenia wałków z 1.2 do 1.4 czy taka operacja dużo daje i jest warta zachodu? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
|