FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 8v ITB 4 gaźniki motocyklowe
Autor Wiadomość
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 29-10-2015, 07:25   1.2 8v ITB 4 gaźniki motocyklowe
   Bolid: Seicento


Mam znajomego który bardzo fajnie ogarnia stawianie gaźników motocyklowych do samochodów.
Zastanawiam się nad montażem do 1.2 8v kwestia czy rzeczywiście warto , czy ewentualnie nie lepiej będzie zostawić większą przepustnice + podlać na ecu.
Jeździł ktoś ? :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-10-2015, 23:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Rozwiązanie strikte do sportu-przy dobrym strojeniu(DET 3) daje naprawdę dobre efekty, ale jak każde ma wady-pali jak smok, jeździ górą, kultura pracy i strojenie to nie takie halo.
Do cywila i amatorskiego sportu zdecydowanie lepsze 42mm i program pisany pod to.
 
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 30-10-2015, 07:50   
   Bolid: Seicento


Spalanie w zasadzie nie gra jakiejś większej roli bo to maszyna tylko do sportu.
No właśnie jeżeli chodzi o strojenie to jeżeli są gaźniki to w zasadzie pobawić się można jedynie zapłonem ?(tak na logikę)
Z charakterystki jazdy górą obrotów zdaję sobie sprawę.
Interesuje mnie kwestia czy daje to sporo większą moc niż większa przepustnica i mapa.
Bo jeżeli ma to być kwestia 3-5km to nie ma sensu.
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 30-10-2015, 09:04   
   Bolid: Czarny Abarth


kubasfn napisał/a:
Spalanie w zasadzie nie gra jakiejś większej roli bo to maszyna tylko do sportu.
No właśnie jeżeli chodzi o strojenie to jeżeli są gaźniki to w zasadzie pobawić się można jedynie zapłonem ?(tak na logikę)
Z charakterystki jazdy górą obrotów zdaję sobie sprawę.
Interesuje mnie kwestia czy daje to sporo większą moc niż większa przepustnica i mapa.
Bo jeżeli ma to być kwestia 3-5km to nie ma sensu.


Zalezy co masz jeszcze dłubnięte. Jesli masz dobry wałek, dorzucasz do tego regulowane koło i z ITB nawet +10KM. Znajomy jeździ na takim setupie i wycisnął lekko ponad 100KM, temp. chłodziwa na odcinkach z włączonym wiatrakiem nie schodzi poniżej 100 st.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-10-2015, 13:11   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


kubasfn napisał/a:
Spalanie w zasadzie nie gra jakiejś większej roli bo to maszyna tylko do sportu.
No właśnie jeżeli chodzi o strojenie to jeżeli są gaźniki to w zasadzie pobawić się można jedynie zapłonem ?(tak na logikę)
Z charakterystki jazdy górą obrotów zdaję sobie sprawę.
Interesuje mnie kwestia czy daje to sporo większą moc niż większa przepustnica i mapa.
Bo jeżeli ma to być kwestia 3-5km to nie ma sensu.

Kwestia 10-12km/5-8nm i 0,5l oleju/100km, który należy wymieniać co kilka tys-benzyna z gaźników zwywa część filmu z cylindrów.
Jak Kolega podkreślił mocno obciąża to mało wydajny układ chłodzenia.
Kolega Czuczu już na test drivie musiał go przerwać, bo płyn przekraczał 100 w jeździe.
 
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 01-11-2015, 10:35   
   Bolid: Seicento


Jeżeli chodzi o motor to jedna wielka niewiadoma, poprzedni właściciel który swapował rok temu ten silnik w pewnej znanej Poznańskiej firmie nie potrafił mi odpowiedzieć co dokładnie było robione w nim (mam jedynie fakturę na sporą sumę).
Samochód sprawdzany na ulicy z dwoma 1.2 8v jak i 16v jedzie zdecydowanie lepiej.
Napewno jest na seryjnej przepustnicy, po zdjęciu "czapki" wałek nie ma żadnego oznaczenia widocznego... (być może to po prostu zdrowa seria) dodatkowo 4-2-1 z punto , pełen przelot, wyliczony dolot, lekki zamach.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-11-2015, 14:01   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


kubasfn napisał/a:
Jeżeli chodzi o motor to jedna wielka niewiadoma, poprzedni właściciel który swapował rok temu ten silnik w pewnej znanej Poznańskiej firmie nie potrafił mi odpowiedzieć co dokładnie było robione w nim (mam jedynie fakturę na sporą sumę).
Samochód sprawdzany na ulicy z dwoma 1.2 8v jak i 16v jedzie zdecydowanie lepiej.
Napewno jest na seryjnej przepustnicy, po zdjęciu "czapki" wałek nie ma żadnego oznaczenia widocznego... (być może to po prostu zdrowa seria) dodatkowo 4-2-1 z punto , pełen przelot, wyliczony dolot, lekki zamach.

Wszystko oprócz wałka i potencjalnych modów głowicy to dodatki do całości, obstawiam obróbkę głowicy+ ostrzejszy wałek jaki nie wiem-bez oznaczeń na pewno nie seria, też nie np. cat cums :wink: , do tego pewnie program jakiś i dodatki robią swoje-w Poznaniu często idą grubo z modami :wink:
Jak podasz nazwę firmy może być priv to mniej więcej będę wiedział kto się za to zabierał. :mg:
 
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 01-11-2015, 20:38   
   Bolid: Czarny Abarth


Możesz spojrzeć czy wałek ma jakieś oznaczenie na skrajnej stronie od cewek (Świątek tak znakuje)

Obrotomierz przy jakich obrotach odcina?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum