FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 8v turbo
Autor Wiadomość
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-12-2014, 19:22   
   Bolid: Seicento 1.1


Mierzylem wczoraj kompresje i ze wyszlo nieciekawie, zdjalem glowice. Ku mojej uciesze gladzie sa w zajebistym stanie wiec zalalem tloki ropa i jak dzisiaj przyszedlem ropy nie bylo dlatego wymienie pierscienie jako ze nie mialem na stanie nafty dopiero jutro wykrece walek z glowicy i sprawdze czy zawory tez nie puszczaja i teraz pytanie o ile znalazlem na intercarsie pierscienie tak z panewkami mam problem, gdzie jeszcze moge szukac panwewk i jakiej firmy najlepiej, miło by bylo jak by ktos jakis link podeslal. Aha i takie pytanko co do glowicy, szukalem dosc duzo i w sumie znalazlem temat co do obrabiania glowicy ale nie zaspokoil on wszystkich moich pytan dlatego ma ktos moze jakis ewentualnie poradnik co do obrobki glowicy z 1.2 8v? I orientuje sie moze jaki jest mniejwiecej koszt zrobienia zaworow na 3 katy? I czy oplaca mi sie obrabiac ta powierzchnie wokol zaworu? I jak to jest z wiekszymi zaworami w tej glowicy co maksymalnie mozna do niej wsadzic i jakim kosztem?
 
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-12-2014, 12:45   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Generalnie nie jestem pewien czy dobrze robisz sprawdzając tak szczelność tłoka. Silnik uszczelnia się wraz ze wzrostem temperatury - vide patrz na pasowania tłoków, pierścieni itp w silniku. Na zimnym zawsze jest pewien luz między zamkami w pierścieniach i tamtędy ropa może sobie powoli uciec. To nie zawory w głowicy które muszą być szczelne nawet jak nie ma temperatury. :wink: . W sumie pierścienie rzecz tania i na pewno nie zaszkodzi wymiana ale żeby nie było zdziwienia jak znowu ropa ucieknie :)) . Oglądnij dokładnie zawory i przylgnie zaworowe czy nie są wyklepane/przepalone. Przy turbo warto zrobić nową przylgnię 45 stopni uszczelniającą na szerokość 1,5 - 2mm da to lepsze odprowadzanie ciepła szczególnie na zaworach wydechowych, mniejsze ryzyko spalania stukowego itd. Ceny obróbki głowicy zależą ściśle od zakładu i ciężko to porównać. Za 3 kąty przedział od 150 do 400 jest realny w 8v :-P . No i trzeba pamiętać, że 3 kąty to nie tylko zawory ale też przylgnie o czym nie każdy pamięta przy obróbce i później są opinie, że to nie daje zauważalnych rezultatów. Głowice w 8v możesz baaardzo mocno obrobić. Z tym, że zrobienie takiej głowicy to nie mały koszt ale rezultat bardziej zadowalający niż w 16v. Można :
- wyprofilować komory spalania
- obrobić zawory
- obrobić przylgnie
- zrobić porting kanałów
- nadać kanałom odpowiedni kształt
- podciąć przylgnie zaworowe
- założyć większe zawory
- założyć twardsze/podwójne sprężyny zaworowe

Wszystko to da zauważalny efekt. Tą samą moc którą teraz generuje twój silnik można by w ten sposób osiągnąć przy dużo niższym doładowaniu. I żeby nie było wątpliwości nie teoretyzuje tylko przykład sprawdzony kilkukrotnie osobiście.
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-12-2014, 23:54   
   Bolid: Seicento 1.1


Jak wymienie pierscienie i panewki to mozna by rzecz ze silnik praktycznie nowka, pozatym jak juz leciec to grubo mysle ze nie bede zalowal tej decyzji. O ile dobrze mysle wszystko kupuje nominalne? Co do zaworow, wpadla mi teraz robota wiec prawdopodobnie szarpne sie na zrobienie glowicy na cacy, takze pytanie brzmi jakie wieksze zawory mozna tam wsadzic? Z czego konkretnie albo o jakich wymiarach? Co do obrobki polecono mi polok welding a z tego co sie orientuje tam sa w stanie zrobic mi wszystko czego zapragne. Nie wiem o co chodzi z profilowaniem komór, ale co by mnie interesowalo to obrobic przylgnie co bedzie konieczne przy wiekszych zawaorach, porting wykonam sam a co do sprezyn to chyba nie sa wymagane jesli nie bede go krecil zbyt wysoko? Aha byl bym zapomnial, moze uda mi sie uzbierac i na ostry walek tylko pytanie ktory konkretnie przy tym setupie bedzie najlepszy?
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-01-2015, 23:01   
   Bolid: Seicento 1.1


Potrzebuje numer uszczelki jako numer czesci do uzycia w kanapce, konkretny numer pompy paliwa zebym mogl bezproblemowo to w intercarsie znalezc, i takie pytanie o termostat bo gdzies czytalem ze z czegos innego sie wsadza z mniejsza temp otwarcia ( tez numer czesci bym prosil ).
 
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 30-01-2015, 21:06   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Od tjeta szybciej się otwiera ;)
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2015, 16:17   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Mateek95 napisał/a:
Jak wymienie pierscienie i panewki to mozna by rzecz ze silnik praktycznie nowka, pozatym jak juz leciec to grubo mysle ze nie bede zalowal tej decyzji. O ile dobrze mysle wszystko kupuje nominalne? Co do zaworow, wpadla mi teraz robota wiec prawdopodobnie szarpne sie na zrobienie glowicy na cacy, takze pytanie brzmi jakie wieksze zawory mozna tam wsadzic? Z czego konkretnie albo o jakich wymiarach? Co do obrobki polecono mi polok welding a z tego co sie orientuje tam sa w stanie zrobic mi wszystko czego zapragne. Nie wiem o co chodzi z profilowaniem komór, ale co by mnie interesowalo to obrobic przylgnie co bedzie konieczne przy wiekszych zawaorach, porting wykonam sam a co do sprezyn to chyba nie sa wymagane jesli nie bede go krecil zbyt wysoko? Aha byl bym zapomnial, moze uda mi sie uzbierac i na ostry walek tylko pytanie ktory konkretnie przy tym setupie bedzie najlepszy?

Jaki silnik, jakie T, jaki IC, co tym będzie sterowało.
Mody N/A mozna wdrozyć, nawet z wałkiem-chociaż tu potrzebne są ww rzeczy, porting ok, z zaworami przy T bym nie kombinował, wieksza przepustica i obrobiony ssący ok.
Wałek o dużym czasie współotwarcia i np dużej T z dużym doładowaniem to nawet po wystrojeniu może mieć słaby dół i odwrotnie.
To pole doświadczalne-moc i moment w jaki celujesz, jaki to silnik i ww. rzeczy są potrzebne do podpowiedzi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum