FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2P- jak to zrobic
Autor Wiadomość
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-06-2015, 11:44   
   Bolid: SCS 1.1


teraz jezdze kajtki i uwazam ze budowanie samochodu zgodnie z homo do kajtkow jest przesada bo i tak taniej jest zrobic swap ;) chodzi o to ze zbieram informacje na ten temat bo calkiem mozliwe ze pod koniec roku bede taki silnik wykonywal a w przyszlym roku bede jezdzil gdzies wyzej ale homo nadal nie bedzie mi potrzebne. jestem z tych ludzi ktorzy lubia miec robione wszystko kompleksowo i byc przygotowanym na wszystko w tej chwili mam jak skombinowac kase zeby zbudowac taki silnik wiec czemu by nie skorzystac i byc przygotowanym na przyszlosc ;) zreszta budowa takich autek jest dla mnie przyjemnoscia. i to jest glowny powod dlaczego wogole modze silnik 1.1 i nie planuje zmiany autka.
 
 
T.R.S 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 54
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 18-06-2015, 19:02   
   Bolid: SC 1.1


Gościu co sprzedaje te 2p od kałuży to własnie z takim dolotem jak na zdjęciu, podejrzewam ze to ten najstarszy typ - inne znane mi vk ma tez z rurek, tylko z taka jakby puszka nad przepustnicami, a kolekne takie jak kolega wczesniej wrzucił fote - tak więc są patenty różne.



Co do wlotu na masce to chodziło mi o to ze wszyscy co pchaja motocyklowe przepustnice to spawaja to tak ze kolektor jest za wysoki w stosunku do maski, i walą kurniki np. od subaru :) Tak to wyglada w mojej okolicy :P Z homologacja to nie ma nic wspolnego, bo maska nie może być cięta tylko seryjna, cięty może być zderzak, otwory 8x8 i wyjete np. halogeny, to dosc duzo powietrza wpuszcza do komory
_________________
https://www.facebook.com/SolarTransRally
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 22-06-2015, 18:59   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


jak coś na dniach będę zdejmował z auta taka wydumke : 2P
filmik przed strojeniem : hamownia
do tego mam jeszcze nowy wałek : Swiatek FT.25750


i maska z wlotem pod to tez by się znalazła :)

pojedyncza duża przepustnica z 1.6 na alu kolektorze tez będzie na handel :





generalnie rozprzedaje graty i powoli kończę 15letnia zabawę z cento
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2016, 13:37   
   Bolid: SCS 1.1


Siemka odswieze temat 2p. Mam juz kolektor na 2p calosc zrobiona na seryjnym kolektorze i seryjnych przepustnicach 38mm. teraz trzeba wystrugac jakis dolot pod to. znalazlem kilka na internecie ale nie wiem ktora koncepcje wybrac:) no i tez kwestia policzenia tego w jakis sposob zeby to mialo "mniejwiecej" efekt zamierzony a nie losowy oprocz fotek ktore juz sie przewijaly w tym temacie znalazlem kilka innych. (sorki ale jeszcze nie posiadlem wiedzy jak tu wkleic fotki). I tu do was prosba moglibyscie mi pomoc w dobraniu ksztaltu, wielkosci no i oczywiscie wymiarow taiego dolotu? myslalem zeby zrobic cos w stylu seryjnego dolotu.
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 13-02-2016, 16:55   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Najszybciej bedzie Węglarski pod 2p lub dexcraft




_________________

 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2016, 17:18   
   Bolid: SCS 1.1


w tej chwili przy mojej przepustnicy 42mm mam wlasnie weglarski i myslalem tez nad tym zeby poprostu puszke dorobic inna, ale zastanawiam sie tez nad innymi rozwiazaniami ktore moglyby nie ustepowac temu z przerobka weglarskiego:) zwlaszcza ze calkiem tanio moglbym wydrukowac cos na drukarce 3d:)
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 13-02-2016, 17:46   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


No to coś na bazie dexcrafta.
Przy dobrym projekcie druk w drukarce 3d fajna sprawa.
Tylko może być troche gorzej z wytrzymałością w stosunku do wykonanego z włókna szklanego czy carbonu.
_________________

 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-02-2016, 11:24   
   Bolid: SCS 1.1


ktos jeszcze jakies propozycje? moze jakies obliczenia dotyczace pojemnosci takiego airboxa czy cos?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 14-02-2016, 12:50   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Canguru77 napisał/a:
ktos jeszcze jakies propozycje? moze jakies obliczenia dotyczace pojemnosci takiego airboxa czy cos?


Wpływ długości układu dolotowego na moc i moment silnika

http://www.godula.pl/?page=search&word=fiat





_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 14-02-2016, 15:29   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Badania swiatka sa bardzo dokladne odnosnie dlugosci calego ukladu dolotowego. Udostepniali na swoim fanpage.
Tu na pomiarach widac znaczącą roznice temperatury 29-43stopnie cp.kednak.wplywa.na.wynik.
_________________

 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-02-2016, 19:06   
   Bolid: SCS 1.1


Oczywiscie zaleznosc opisana przez obu Panów inzynierów jest mi znana pokazuje tylko wplyw dlugosci na przebieg momentu i mocy. Godula bardziej mowi o tym co mi jest potrzebne (i co moge zmienic) czyli odleglosc talerzyka przepustnicy do filtra. Aczkolwiek nadal nie podaje on jakichs rozwiazan tylko probuje pokazac "kowalskiemu" ze tuning to ciezki kawalek chleba :D a ja potrzebuje wskazowek dotyczacych samego dolotu ktory potrzebuje wyskrobac. Dziekuje Panowie za odpowiedz ale nie do konca mi o to chodzilo :) moze teraz macie jakies wskazowki dla mnie?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 16-02-2016, 13:48   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


zakładając ze dolot to ostatni element twojej układanki nie pozostaje nic innego jak przygotować kilka wariantów długości/pojemności i jechać na hamownie celem dobrania odpowiedniej konfiguracji

a tak serio nie policzysz tego w żaden sensowny sposób bo masz za dużo zmiennych na które nie masz wpływu, samym dolotem ani nie zyskasz ani nie stracisz więcej niż 2-3KM tu bardziej chodzi o przeniesienie max wartości w gore albo dol wykresu

ale rozumiem zapal i chęć poprawy osiągów sam się w to bawiłem ponad 10lat i wnioski są takie ze nic nie zastąpi większej pojemności a koszty dłubania 1.1 czy 1.2 w ostatecznym rozrachunku przekroczą koszty zmiany na 1.4 które w serii będzie palić mniej niż 1.1, miałem 1.1 zrobione na 80koni i ledwo dawało rade słabo zeskanowanemu 1.4 16v a palili 12l w mieście :)


Canguru77 napisał/a:
Oczywiscie zaleznosc opisana przez obu Panów inzynierów jest mi znana pokazuje tylko wplyw dlugosci na przebieg momentu i mocy. Godula bardziej mowi o tym co mi jest potrzebne (i co moge zmienic) czyli odleglosc talerzyka przepustnicy do filtra. Aczkolwiek nadal nie podaje on jakichs rozwiazan tylko probuje pokazac "kowalskiemu" ze tuning to ciezki kawalek chleba :D a ja potrzebuje wskazowek dotyczacych samego dolotu ktory potrzebuje wyskrobac. Dziekuje Panowie za odpowiedz ale nie do konca mi o to chodzilo :) moze teraz macie jakies wskazowki dla mnie?
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-02-2016, 14:58   
   Bolid: SCS 1.1


Wiadomo ze tuning to sztuka sama dla siebie i oplacalnego w nim nic nie ma:D Mnie glownie chodzi o to zeby nie zepsuc za wiele:) wartosci i tak juz beda dosyc wysoko przez taki walek jaki mam. w takim razie przygotuje 2-3 projekty tylko teraz mam pytanko (zakladajac ze chce zrobic podobna puszke do seryjnej) to liczy sie objetosc calej puszki czy np tylko do filtra? po twojej wypowiedzi jestem sklonny do przerobki "weglarskiego"
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-02-2016, 22:20   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


liczy się pojemność calosci, powiem szczerze ze ważniejsze jest żeby filtr dostawał chłodne powietrze a dodatkowo nie siorbał wody z kałuży chcąc spełnić te 2 warunki nie zostanie ci zbyt wiele opcji wykończenia :) weglar wierze ze swoje konstrukcje policzył a potem testował i jednym z elementów tych układów jest puszka dzięki której zachowane są odpowiednie zjawiska przepływu które dodatkowo dynamizują przepływ i nie koniecznie przy 2p będzie to dobra opcja

Canguru77 napisał/a:
Wiadomo ze tuning to sztuka sama dla siebie i oplacalnego w nim nic nie ma:D Mnie glownie chodzi o to zeby nie zepsuc za wiele:) wartosci i tak juz beda dosyc wysoko przez taki walek jaki mam. w takim razie przygotuje 2-3 projekty tylko teraz mam pytanko (zakladajac ze chce zrobic podobna puszke do seryjnej) to liczy sie objetosc calej puszki czy np tylko do filtra? po twojej wypowiedzi jestem sklonny do przerobki "weglarskiego"
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-02-2016, 19:40   
   Bolid: SCS 1.1


pamietam ze kiedys weglarskiego o to pytalem przy zakupie dolotu ale niestety gdzies mi maile uciekly:( Komore w tej chwili mam calkiem niezle przewietrzona (zderzak abarth bez halogenow i wyciete kwadraty w tablicy. wiec nic wiecej nie moge zrobic) nic wiecej nie pozostalo jak znow napisac do P. weglarskiego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum