FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2P- jak to zrobic
Autor Wiadomość
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-06-2015, 19:06   2P- jak to zrobic
   Bolid: SCS 1.1


Siemka mam pytanko:
Jak sie zabrac do 2P? znalazlem jeden temat lecz on troche umarl i nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania. Wiem ze byly takie fajnie kolektory ssace do Seicento A grupy ale koszt takiego to jest ok 2000zl wiec tak troche duzo. macie jakies gotowe roziwazania na 2p dotyczace kolektorow jak i calej kabelkologii? robicie 2 przepustnice od 1.2 mpi czy jakies motocyklowe? jakies pomysly jak sie do tego zabrac?
pozdrawiam
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-06-2015, 11:49   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Prościej zrobić 4p. 2p było praktycznie zrobione tylko na potrzeby rajdów. Montaż praktycznie polega na dopasowaniu kolektora do przepustnic. TPS da się albo zaadaptować albo zdrutować dla bardziej leniwych, miejsce na linkę jest. Przy 4p są znaczne wzrosty momentu i mocy więc rozwiązanie IMO lepsze. Dodatkowo da się charakterystykę modyfikować za pomocą długości trąbek. Na jakim to będzie chodzić sterowaniu ? Jaki wałek i reszta setupu ?
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-06-2015, 21:21   
   Bolid: SCS 1.1


No wlasnie jak narazie to sa plany ale chcialem wlozyc walek 290 rewar halczynskiego. sterowanie raczej to bedzie det3 glowica z 1.2 na maksa zjechana i cala w "polerce" ogolnie to planuje isc w silnik 1150 wg specyfikacji rajdowej "vk" dlatego tez chchialem 2p. czyli jaki kolektor proponujesz? myslalem zeby moze ciac kolektor z 1.2 i spawac ale nie wiem jak by to mialo wygladac a tez zadnych rysunkow czy zdjec dokladniejszych niestety nie znalazlem. Yyy co sie da zaadoptowac? (co to ten TPS?)
Pozdrowka ;)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-06-2015, 22:11   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Kałuża robił niezłe 2p, dalej robi tylko trzeba mieć trochę szczęścia, a na marginesie jak wyżej 4p to charakterystyka zupełnie inna-2 p ja spiek albo pełna p.... albo nic się nie dzieje.
Lałuża tnie spawa i robi to w zależnosci jak chcesz na 2x 38mm lub 2x 30mm, ostatnio 2x 34 mm z MPI.Mowa o tależykach. Z TPS-em każda ma inaczej więc Ci nie podam recepty.
Sam się w to nie bawiłem , bo to jeden z tjunów tylko pod sport z gazem w podłodze. :wink:
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-06-2015, 22:25   
   Bolid: SCS 1.1


Ale kaluza robi to na kolektorze tym z 1.2 75km? tym takim aluminiowym? macie moze jakies zdjecia? jak to wyglada tak "z bliska" wg homologacji to powinno byc 2x38mm (np takich z 1.2 75km) i taki tez mialem zamiar. Moj samochod to tylko zabawka do sportu wiec taki "tjun" jak najbardziej na tak. z gory dzieki za odpowiedz;)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-06-2015, 00:04   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Kałuża Ci zrobi i na ssącym 1.1 i na 1.2.75 :wink: ja pod homo to na puntowym 38mm.
Nie ma niestety zdjęć 2p kałuży. Jeszcze jak coś to uderz z pytaniem do TRS-u-ale teraz wątpię czy zrobią,a jak tak to raczej nie robią pod homo, bo z kałużą w sezonie może być ciężko, Górny coś mi świta, też coś knuł swego czasu.
Wszyscy tylko na aluminiowym grzebali.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-06-2015, 00:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja mam na kompie jakieś zdjęcie 2P być może właśnie kałuży:

I jakieś 4P:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-06-2015, 10:52   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Przy 290 stopniach spokojnie zakładaj 4p. Dadzą lepszy efekt ze względu na pojawienie się mocnych zjawisk falowych w dolocie i wydechu. Zbuduj dodatkowo dobry kolektor wdechowy najlepiej 4-1 na długich rurach i powinno być dobrze. Takie silniki generowały nawet 170km przy 9600 obr (kiedyś znalazłem takie info na rajdowych forach).
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-06-2015, 19:37   
   Bolid: SCS 1.1


Napisalem do TRS i do Gornego zobacze co mi odpowiedza ew bede sam kombinowal spawac itd z tego co widze na zdjeciu nie bedzie to az takie trudne. samo wyspawanie dopiero rzezba zeby to jakos podlaczyc itd bedzie ciezsza;P a jezeli bym to zlozyl na przepustnicach z punto macie jakis pomysl jak te kabelki wszystkie podlaczyc? silniczki krokowe rozdwoic czujnik polozenia przepustnicy dac tylko jeden? no i temp tez jedna? dobrze kombinuje? no w te 170 km to bym nie wierzyl ja slyszalem o wloskich SC rajdowych po 140 km i taki wynik wydaje mi sie mozliwy aczkolwiek nie dla przecietnego czlowieczka;P
 
 
T.R.S 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 54
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 17-06-2015, 20:09   
   Bolid: SC 1.1


Jestem właśnie na etapie obczajania przepustnic do homologowanego seicento VK ( bo tutaj jest pytanie czy ma byc zgodny z homo do RO, RSMP, GSMP, czy np do kjs, skjs itp) , w homologacji jest rysunek/zdjęcie 2p są takie jak na zdjęciu powyżej, czyli nakładane , kwadratowe. Wysłałem zapytanie do speców z PZM czy robiąc kolektor "hand made" czyli wspawując 2p 38mm na kolektor "metalowy" np. z punto 1.2 będzie to zgodne z homologacją, bo generalnie działanie będzie to samo, kształt juz nie...a wiadomo jak nie raz nie dwa są interpretowane regulaminy - czekam na odpowiedź. Kwadraciaki od p. Pawła to tak jak ktoś napisał 2-2,5 kola.W 4motorsport za 4 homo cos kolo 3 kola brutto Mam wykonawce który ogarnia kolektor za 1/2 tego, 2x38, ewentulanie 2x42 mm na podbudowie seryjnego kolektora + seryjne np. 38 przepustnice.

tak wyglada "własnoręczny"



tak zgodny z homo:


Co do itb, to zalezy jak kto zrobi, u mnie w okolicy nagminnie teraz pchaja motocyklowe graty, ale na 2p lub 4p takich jak powinno byc czyli zgodnych z homo to nie ma podejscia, do tego kwestia wlotu na masce itp :)
_________________
https://www.facebook.com/SolarTransRally
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-06-2015, 20:56   
   Bolid: SCS 1.1


ja jezdze glownie kajtki jak narazie ale zamierzam miec ten samochod juz na dluzej wiec szykuje wszystko pod homo. cena tych przepustnic jest zaporowa. i generalnie taki kolektor kosztuje "prawie tyle" co silnik (mowa o kwadraciaku) wydaje mi sie ze taki handmade bylby swietna alternatywa i bylby bez porownania tanszy tylko teraz pytanie czy bedzie respektowany przez PZM.. tak wiec czekam na jakas odpowiedz T.R.S daj znac wtedy co i jak z tymi 2p ;)
 
 
T.R.S 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 54
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 17-06-2015, 20:59   
   Bolid: SC 1.1


Ja tez czekam kolego :) Bo pomijajac cene o dostepnosc chodzi i to taki kurcze grall sie robi pomalu :) Teraz gosciu wystawia, troche zajechane "kwadraciaki ZA 1600 ZŁ, szperam tez troche po włoskich forach co by znalezc kogos kto to ogarnia w lepszych pieniadzach te odlewy bo tez planuje jezdzic w oficjalu :) Jak potrzebna by ci była homo np to odezwij sie na priv to z chęcia ci zapodam :)
_________________
https://www.facebook.com/SolarTransRally
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-06-2015, 23:32   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Z wlotem na masce to zło-węglarski kałuża strugają kolektory pod 2p oparte o rurę i stożek -tylko musisz podać jaki masz/będziesz miał.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-06-2015, 23:44   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wloty na masce na pewno nie są przewidziane homologacją, więc to odpada. Kałuża robił doloty poda 2P tak jak na załączonym obrazku (być może koncepcja się zmieniła na przestrzeni lat bo to foto z 2005 roku):
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 18-06-2015, 11:09   
   Bolid: Czarny Abarth


Canguru77 napisał/a:
ja jezdze glownie kajtki jak narazie ale zamierzam miec ten samochod juz na dluzej wiec szykuje wszystko pod homo. cena tych przepustnic jest zaporowa. i generalnie taki kolektor kosztuje "prawie tyle" co silnik (mowa o kwadraciaku) wydaje mi sie ze taki handmade bylby swietna alternatywa i bylby bez porownania tanszy tylko teraz pytanie czy bedzie respektowany przez PZM.. tak wiec czekam na jakas odpowiedz T.R.S daj znac wtedy co i jak z tymi 2p ;)



Jeśli jezdzisz w KJS to robienie wszystko pod homologacje z deka mija sie z celem. Idąc Twoim tropem to rowniez musisz kupic pasy Sabelta za 1tys zł a i tak to nic nie da skoro dopuszczaja rowiez chińczyki za 100zł z E4. Proponowałbym rozważenie dobrego "obuwia" i zbudowanie zdrowego motoru nizeli pakowanie kasy w coś co i tak finalnie dorzuci Ci 5-7KM, ktore raczej nie zdecydują o wygranej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum