FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 16-03-2009, 10:03   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


iNTER napisał/a:
Wuniek, mnie się wydaje, że różnica nie jest w wyskości bloku tylko w wykorbieniu wału i długości korbowodów, ale mogę się mylić.


co za sobą musiało pociągnąć zwiększenie wysokości bloku, bo korba by po misce waliła, swoja droga chyba trzeba by miskę przerobić bo jest szansa że będzie znacząco wystawać

faktem jest ze 1.2 jest wyższe od 1.1 a pojemność zwiększyli właśnie zmieniając skok tłoka, tutaj będzie analogicznie
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2009, 10:13   
   Bolid: seicento


iNTER napisał/a:
jataman, no jak od kogo? Od Ciebie oczywiście, pifko za to z Tobą wypije przy okazji.


jak moge to pomagam :)


Wuniek z tego co pamietam 1.4 wchodzi na styk do seicento. Na bank wieksza pojemnosc przy dobrze zrobionej glowicy powinna dac dobre efekty :)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-03-2009, 10:20   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


A ktoś już wkładał takiego endżina do cento? Chodzi mi o 1.4 8v, nawet bez czapki z 1.2. Bo ja tylko 16stki widział...
_________________
1.2 8V
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 16-03-2009, 11:09   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Pewnie nikt się w to nie bawił bo silnik raczej ciężko dostępny i w serii nie powala osiągami (jest słabszy od 1.2 16v). Ale jest to ciekawa droga dla tych co już dużo naknuli przy "seryjnym" silniku.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2009, 12:17   
   Bolid: seicento


Wuniek, jak ma byc bez turbo to jest jedno tylko rozwiazanie :)

1.1 z tlokami kutymi 72mm, blok splanowany pod te tloki, do tego podlubana glowica 1.2 16v na 4P

i mozna 130km wycisnac ;)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 16-03-2009, 16:49   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


jataman napisał/a:
Wuniek, jak ma byc bez turbo to jest jedno tylko rozwiazanie :)

1.1 z tlokami kutymi 72mm, blok splanowany pod te tloki, do tego podlubana glowica 1.2 16v na 4P

i mozna 130km wycisnac ;)



:) to już iście szatański plan ale dobry raczej na rajdówke niż na auto do miasta :))

W chwili obecnej zapakowałem wałek rewara 270 reszta osprzętu tez niczego sobie, i w sumie to ja sam nie wiem co chce osiągnąć :-P równolegle zajmuje się odbudowa porsche 944 w weekend bylem na 1 przejażdżce jak wróciłem do seja poczułem się jak bym miał 700 :)

odpowiadając sam sobie na pytanie po co to wszystko, doszedłem do wniosku że robię to z chęci poznania a robię to na seju bo to najtańsze auto na rynku do takich zabaw
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 05-05-2009, 08:23   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


odgrzebuje temat, z nowym podejściem do sprawy, jako ze silniki z GP 1.4 8V są ciężko dostępne i dosyć drogie "golasy" chodzą po 1000-1200 + a nigdzie nie udało mi się dostać samego dołu silnika zastanawiam się nad możliwością wykorzystania bloku silnika od 1.4 16V jak myślicie uda się to spiąć do kupy? bo szczerze to nigdy nie rozbierałem 16V i nie bardzo wiem jak to tam wszystko wygląda, aczkolwiek wiem że na blok 1.1 da się założyć głowicę od 16V
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 05-05-2009, 22:32   
   Bolid: sc A0


dół jest taki sam jak w i.e.s. (strzelam bo widziałem oba i oba jak teraz siedze i myśle - wyglądały idento!)

tak więc wg mnie - doł wejdzie
główka z 1,2 też powinna bo to ciągle rodzina (robiona na jednej linii)

tyle że wg mnie głowica z 1,2 ma za mały wydechowy - mierzyłeś i z 1,4 nie chce podejść czy po prostu zasilanie chcesz zastosować z 1,2mpi?

zagra ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz..

ja od jakiegoś czasu robię 1146 :) ale ciiii :)
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 06-05-2009, 07:13   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg, wiesz jak jest robi się coś od dłuższego czasu dochodzisz do finału 1 dzień frajdy i satysfakcji i zaczynasz kombinować co dalej :) w moim przypadku kombinuje tak a nie inaczej bo mam zgrzebana już cala głowice + wałek i kolektor ssący wszystko lata sterowane ecu masterem wiec u mnie kwestia wymiany dołu i lekkiego podstrojenia całości, moglbym po prostu zapakować blok z 1.2 ale to za łatwe jest :cool:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 06-05-2009, 07:31   
   Bolid: sc A0


mam to samo..tyle ze ja znowu chce mieć VK :] najlepiej drugie albo trzecie:)

z ecumasterem to zagra
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 06-05-2009, 08:16   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg, zobacz na to foto:


to jest 1.2 16V z punta, wszystko było by spoko ale jakoś rolka napinacza wychodzi tam gdzie ja bym głowice kładł od 8v no chyba ze mi się wydaje ale tu jakaś przeróbka chyba by się przydała
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 06-05-2009, 22:32   
   Bolid: SC


Cos Ci sie pokręciło. :wink:
_________________

 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 06-05-2009, 22:41   
   Bolid: sc A0


no rolka jest na głowicy wiec spoko...
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 06-05-2009, 23:38   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg napisał/a:
no rolka jest na głowicy wiec spoko...


fakt coś mi się poje... czyli blok 1.4 od 8v albo 16v i można zacząć kombinować
to szukam jakiejś okazji i w wakacje trzeba coś zbudować :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 07-05-2009, 07:13   
   Bolid: SC


Pamiętaj ze 8v i 16v maja inne tłoki
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum