Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-03-2009, 10:03
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
iNTER napisał/a: | Wuniek, mnie się wydaje, że różnica nie jest w wyskości bloku tylko w wykorbieniu wału i długości korbowodów, ale mogę się mylić. |
co za sobą musiało pociągnąć zwiększenie wysokości bloku, bo korba by po misce waliła, swoja droga chyba trzeba by miskę przerobić bo jest szansa że będzie znacząco wystawać
faktem jest ze 1.2 jest wyższe od 1.1 a pojemność zwiększyli właśnie zmieniając skok tłoka, tutaj będzie analogicznie |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2009, 10:13
Bolid: seicento |
|
|
iNTER napisał/a: | jataman, no jak od kogo? Od Ciebie oczywiście, pifko za to z Tobą wypije przy okazji. |
jak moge to pomagam
Wuniek z tego co pamietam 1.4 wchodzi na styk do seicento. Na bank wieksza pojemnosc przy dobrze zrobionej glowicy powinna dac dobre efekty |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
pepel
I live here!
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-03-2009, 10:20
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
A ktoś już wkładał takiego endżina do cento? Chodzi mi o 1.4 8v, nawet bez czapki z 1.2. Bo ja tylko 16stki widział... |
_________________ 1.2 8V
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-03-2009, 11:09
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Pewnie nikt się w to nie bawił bo silnik raczej ciężko dostępny i w serii nie powala osiągami (jest słabszy od 1.2 16v). Ale jest to ciekawa droga dla tych co już dużo naknuli przy "seryjnym" silniku. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2009, 12:17
Bolid: seicento |
|
|
Wuniek, jak ma byc bez turbo to jest jedno tylko rozwiazanie
1.1 z tlokami kutymi 72mm, blok splanowany pod te tloki, do tego podlubana glowica 1.2 16v na 4P
i mozna 130km wycisnac |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-03-2009, 16:49
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
jataman napisał/a: | Wuniek, jak ma byc bez turbo to jest jedno tylko rozwiazanie
1.1 z tlokami kutymi 72mm, blok splanowany pod te tloki, do tego podlubana glowica 1.2 16v na 4P
i mozna 130km wycisnac |
to już iście szatański plan ale dobry raczej na rajdówke niż na auto do miasta
W chwili obecnej zapakowałem wałek rewara 270 reszta osprzętu tez niczego sobie, i w sumie to ja sam nie wiem co chce osiągnąć równolegle zajmuje się odbudowa porsche 944 w weekend bylem na 1 przejażdżce jak wróciłem do seja poczułem się jak bym miał 700
odpowiadając sam sobie na pytanie po co to wszystko, doszedłem do wniosku że robię to z chęci poznania a robię to na seju bo to najtańsze auto na rynku do takich zabaw |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 05-05-2009, 08:23
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
odgrzebuje temat, z nowym podejściem do sprawy, jako ze silniki z GP 1.4 8V są ciężko dostępne i dosyć drogie "golasy" chodzą po 1000-1200 + a nigdzie nie udało mi się dostać samego dołu silnika zastanawiam się nad możliwością wykorzystania bloku silnika od 1.4 16V jak myślicie uda się to spiąć do kupy? bo szczerze to nigdy nie rozbierałem 16V i nie bardzo wiem jak to tam wszystko wygląda, aczkolwiek wiem że na blok 1.1 da się założyć głowicę od 16V |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:32
Bolid: sc A0 |
|
|
dół jest taki sam jak w i.e.s. (strzelam bo widziałem oba i oba jak teraz siedze i myśle - wyglądały idento!)
tak więc wg mnie - doł wejdzie
główka z 1,2 też powinna bo to ciągle rodzina (robiona na jednej linii)
tyle że wg mnie głowica z 1,2 ma za mały wydechowy - mierzyłeś i z 1,4 nie chce podejść czy po prostu zasilanie chcesz zastosować z 1,2mpi?
zagra ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz..
ja od jakiegoś czasu robię 1146 ale ciiii |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 06-05-2009, 07:13
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg, wiesz jak jest robi się coś od dłuższego czasu dochodzisz do finału 1 dzień frajdy i satysfakcji i zaczynasz kombinować co dalej w moim przypadku kombinuje tak a nie inaczej bo mam zgrzebana już cala głowice + wałek i kolektor ssący wszystko lata sterowane ecu masterem wiec u mnie kwestia wymiany dołu i lekkiego podstrojenia całości, moglbym po prostu zapakować blok z 1.2 ale to za łatwe jest |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 06-05-2009, 07:31
Bolid: sc A0 |
|
|
mam to samo..tyle ze ja znowu chce mieć VK najlepiej drugie albo trzecie:)
z ecumasterem to zagra |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 06-05-2009, 08:16
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg, zobacz na to foto:
to jest 1.2 16V z punta, wszystko było by spoko ale jakoś rolka napinacza wychodzi tam gdzie ja bym głowice kładł od 8v no chyba ze mi się wydaje ale tu jakaś przeróbka chyba by się przydała |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:32
Bolid: SC |
|
|
Cos Ci sie pokręciło.
|
_________________
|
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:41
Bolid: sc A0 |
|
|
no rolka jest na głowicy wiec spoko... |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 06-05-2009, 23:38
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | no rolka jest na głowicy wiec spoko... |
fakt coś mi się poje... czyli blok 1.4 od 8v albo 16v i można zacząć kombinować
to szukam jakiejś okazji i w wakacje trzeba coś zbudować |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 07-05-2009, 07:13
Bolid: SC |
|
|
Pamiętaj ze 8v i 16v maja inne tłoki |
_________________
|
|
|
|
|
|