FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM
Autor Wiadomość
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 29-12-2009, 19:33   
   Bolid: sc A0


właśnie 360 to 360... :] więc odpali i się nie pogubi ale bedzie miał kłopot z ilością benzyny - mapsensory są proste to nie przepływomierze...wiec wystroi się to spokojnie świnką...

po prostu - mechanicznie silnik bedzie miał większy skok - ale kołko położenia wału musi być to samo co w elektronice jaką składamy - komplementarne... jak założymy kółko większe to i droga większa, ale punkt identyczny..

czyli mechanika 1,4 ale kołko położenia wału 1,2...


(odpale TMM i narysuje sobie ten silnik bo teraz tak tylko sobie "na chłopski" rozumuje..)

1,2 wiercic na 1,4 Wuniak :]

będzie to co Tygryski lubią najbardziej hehe

tak jak 1108 na 1150...tu planujesz blok bo tłok niższy - i jakoś nic sie nie gubi :] (oczywiście wielkości o jakich mowa nie są porównywalne no ale jednak...)

długość skoku wpływa na moment obrotowy - i pogorszenie wysokich obrotów (tej zrywności ze tak powiem...)

ale ze moment jest nie ma o czym gadać..

w rajdówce jednak jakoś 1,4...hm.. wpadasz w wyższą klase (kjs)
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 30-12-2009, 00:03   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg napisał/a:

w rajdówce jednak jakoś 1,4...hm.. wpadasz w wyższą klase (kjs)


e tam wygląda jak 1.1 :)

czyli mówisz ze tylko kwestia ilości paliwa, brzmi sensownie czyli teoretycznie na kompie od spi 1.1 przy silniku 1.2 dajemy wtryski ze 50% mniej wydajne i pozamiatane :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-12-2009, 00:06   
   Bolid: SC


Wuniek napisał/a:
to jest kwestia nie tyle pojemności co długości suwu tłoka, bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 ..........


Chłopie coś Cię poniosło.Albo mało spaleś po powrocie z garage.

Napisz prosze jak to chcesz zrobic!! :roll:
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-12-2009, 00:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Cytat:
po prostu - mechanicznie silnik bedzie miał większy skok - ale kołko położenia wału musi być to samo co w elektronice jaką składamy - komplementarne... jak założymy kółko większe to i droga większa, ale punkt identyczny..

troche nie czaje, czyli jak założe kółko wału od 1.2 to nie będzie przekłamań i komp ogarnie jak przy 1.2?

co do wyższej klasy to u nas w regionie (jeśli chodzi o kjs i rallysprint) jest podział klasa 1 do 1100, klasa 2 do 1400, więc nic nie ściemniając i tak jestem w klasie, w której obecnie startuje czyli klasie 2 ze swiftami GTI, które jak się okazało po ostatnich kjsach spokojnie sejem można objeżdżać :))
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 30-12-2009, 00:50   
   Bolid: sc A0


oj to coś biedne te gti... :]

wyscig w kjs-ach nadal trwa...

masakra...


na chłopski rozum biorąc tak będzie... sam muszę prześledzić cały pomysł rysunkiem i uruchomić projekt :] zobaczymy..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 30-12-2009, 07:37   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


4Xtrim napisał/a:
Wuniek napisał/a:
to jest kwestia nie tyle pojemności co długości suwu tłoka, bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 ..........


Chłopie coś Cię poniosło.Albo mało spaleś po powrocie z garage.

Napisz prosze jak to chcesz zrobic!! :roll:


szkoda ze nie cytowałeś do końca i wyrwałeś całość z kontekstu wiem ze nie ma mięsa żeby wsadzić coś większego niż tłok z 1.2 w nominale
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-12-2009, 13:25   
   Bolid: SC


Można tloki zapodac z 1,2 nadwymiar.
No ale sama średnica tloka nie robi pojemności.1,4 ma większe wykorbienie wału.
Niestety wał 1,4 nie wchodzi do bloku 1,1.
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 30-12-2009, 13:50   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


4Xtrim napisał/a:
Można tloki zapodac z 1,2 nadwymiar.
No ale sama średnica tloka nie robi pojemności.1,4 ma większe wykorbienie wału.
Niestety wał 1,4 nie wchodzi do bloku 1,1.


bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 i wtedy elektronika ogarnia na serii (podkreślam teoretycznie)

mprally by wsadziło :]
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-12-2009, 14:26   
   Bolid: SC


Ja myśle ze da sie sterowac 1,4 elektroniką z 1,2.
Wystarczy kolo foniczne ustawic na 0.

ps.Myśle ze mprally tez nieda rady :wink:
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-12-2009, 16:02   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


irekg napisał/a:
oj to coś biedne te gti... :]

niekoniecznie wina samego samochodu, bo jeden u nas ma ok 120-130KM i szperke, ale jak to mówią na co komu koni kupa... :]

irekg, to uruchamiaj procesory projekty rysunki i pochwal się co wydumałeś, czy taka wydmuka będzie działać czy nie bardzo :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 27-05-2010, 11:56   1,4 8V MPI poskładane
   Bolid: sc A0


Nie mogę odnaleść tego tematu w którym dyskutowaliśmy o sensie i samej mozliwości zbudowania tego silnika...jak ktoś znajdzie to "Góra" może przekleić...

do meritum - silnik poskładany i jeździ w Warszawie na głowicy z 1,2 8V 75 - zgodnie z przewidywaniami wszystko ok, blok pochodzi z grande 77konia (1,4 8V)


plusy:
- 130Nm dostępne od 1900 - 5000obr (max mom. dla skrzyń fire) (dla Piewców mocy - 85koni)
- spalanie 5,0-7,5(upalanie)
- głowica z p1 75
- tani i wytrzymały blok fire
- uruchomione na 4aw euro3
- ecumaster
- 0-100 na skrzynce z S to 7,8-8,0 s (tylko taka skrzynka ma tu sens)
- zalet 8V nie trzeba tłumaczyć
- duża żywotność w tej konfiguracji

wady:
- typowo miejska charakterystyka, ale zaskakuje wybuchem momentu od dołu

koszty stworzenia takiego "czegoś" są niskie gdy posiada się np 1,1 mpi (na 4aw)
każdego 1,1 z górą 1,2 można łatwo sztachnąć o porządny moment


Jak ktoś w Warszawie będzie chciał autko zobaczyć dam namiar...
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 27-05-2010, 13:40   
   Bolid: 1E 187


jakieś foty? Pasek od czegoś podpasował?
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 27-05-2010, 21:13   
   Bolid: sc A0


tzn na fotografiach niewiele widać - wygląda jak 1,1 8v :]

rozrząd pokrywa się z tym z 1,4 8V

(tak naprawdę głowica w 1,4 jest prawie taka sama (zespolona cewka i obudowa sterownika na głowicy 1,4..))


z ciekawszych rzeczy to ssący jest z 1,4 8v (który notabene teraz będę pakował do 1,1 mpi na próbę z innym P)

auto jest cichociemne w Warszawie, ale jak ktoś czasem jest na Ostrobramskiej to można wpaść to Pana Andrzeja ;)
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
scuaz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: chełm
Wysłany: 24-12-2010, 23:00   
   Bolid: seicento


już jakiś czas widze temat nieaktywny, ale tak się zastanawiam czy komora spalania będzie ok, bo w tłokach z bloku 1.4 jest komora spalania a w 1.2 nie ma , ale skok większy i czy przed założeniem głowicy 1.2 można ją jeszce ytroche splanować ?, a moze jest już więcej takich silników?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2010, 11:09   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


ja swojego nie złożyłem ale może przed sezonem letnim uda mi się ta sztuka

co do komory spalania to faktycznie złożenie tego tak po prostu będzie skutkowało dosyć znaczącym spadkiem kompresji i przydało by się coś przeszlifować albo zaturbic :)

w piwnicy leży mocno splanowana głowica (kompresja na seri dole ponad 18) czekam na jakiś okazyjny dol silnika 1.4, jak zacznę już coś działać na pewno wrzucę tu fotki

sejko odeszło z użytku codziennego i przyszłym sezonie będzie już tylko zabawka do upalania w letnie wieczory :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum