Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM |
Autor |
Wiadomość |
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:33
Bolid: sc A0 |
|
|
właśnie 360 to 360... więc odpali i się nie pogubi ale bedzie miał kłopot z ilością benzyny - mapsensory są proste to nie przepływomierze...wiec wystroi się to spokojnie świnką...
po prostu - mechanicznie silnik bedzie miał większy skok - ale kołko położenia wału musi być to samo co w elektronice jaką składamy - komplementarne... jak założymy kółko większe to i droga większa, ale punkt identyczny..
czyli mechanika 1,4 ale kołko położenia wału 1,2...
(odpale TMM i narysuje sobie ten silnik bo teraz tak tylko sobie "na chłopski" rozumuje..)
1,2 wiercic na 1,4 Wuniak
będzie to co Tygryski lubią najbardziej hehe
tak jak 1108 na 1150...tu planujesz blok bo tłok niższy - i jakoś nic sie nie gubi (oczywiście wielkości o jakich mowa nie są porównywalne no ale jednak...)
długość skoku wpływa na moment obrotowy - i pogorszenie wysokich obrotów (tej zrywności ze tak powiem...)
ale ze moment jest nie ma o czym gadać..
w rajdówce jednak jakoś 1,4...hm.. wpadasz w wyższą klase (kjs) |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:03
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: |
w rajdówce jednak jakoś 1,4...hm.. wpadasz w wyższą klase (kjs) |
e tam wygląda jak 1.1
czyli mówisz ze tylko kwestia ilości paliwa, brzmi sensownie czyli teoretycznie na kompie od spi 1.1 przy silniku 1.2 dajemy wtryski ze 50% mniej wydajne i pozamiatane |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:06
Bolid: SC |
|
|
Wuniek napisał/a: | to jest kwestia nie tyle pojemności co długości suwu tłoka, bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 .......... |
Chłopie coś Cię poniosło.Albo mało spaleś po powrocie z garage.
Napisz prosze jak to chcesz zrobic!! |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:16
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Cytat: | po prostu - mechanicznie silnik bedzie miał większy skok - ale kołko położenia wału musi być to samo co w elektronice jaką składamy - komplementarne... jak założymy kółko większe to i droga większa, ale punkt identyczny.. |
troche nie czaje, czyli jak założe kółko wału od 1.2 to nie będzie przekłamań i komp ogarnie jak przy 1.2?
co do wyższej klasy to u nas w regionie (jeśli chodzi o kjs i rallysprint) jest podział klasa 1 do 1100, klasa 2 do 1400, więc nic nie ściemniając i tak jestem w klasie, w której obecnie startuje czyli klasie 2 ze swiftami GTI, które jak się okazało po ostatnich kjsach spokojnie sejem można objeżdżać |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:50
Bolid: sc A0 |
|
|
oj to coś biedne te gti...
wyscig w kjs-ach nadal trwa...
masakra...
na chłopski rozum biorąc tak będzie... sam muszę prześledzić cały pomysł rysunkiem i uruchomić projekt zobaczymy.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 30-12-2009, 07:37
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
4Xtrim napisał/a: | Wuniek napisał/a: | to jest kwestia nie tyle pojemności co długości suwu tłoka, bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 .......... |
Chłopie coś Cię poniosło.Albo mało spaleś po powrocie z garage.
Napisz prosze jak to chcesz zrobic!! |
szkoda ze nie cytowałeś do końca i wyrwałeś całość z kontekstu wiem ze nie ma mięsa żeby wsadzić coś większego niż tłok z 1.2 w nominale |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-12-2009, 13:25
Bolid: SC |
|
|
Można tloki zapodac z 1,2 nadwymiar.
No ale sama średnica tloka nie robi pojemności.1,4 ma większe wykorbienie wału.
Niestety wał 1,4 nie wchodzi do bloku 1,1. |
_________________
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 30-12-2009, 13:50
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
4Xtrim napisał/a: | Można tloki zapodac z 1,2 nadwymiar.
No ale sama średnica tloka nie robi pojemności.1,4 ma większe wykorbienie wału.
Niestety wał 1,4 nie wchodzi do bloku 1,1. |
bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 i wtedy elektronika ogarnia na serii (podkreślam teoretycznie)
mprally by wsadziło |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-12-2009, 14:26
Bolid: SC |
|
|
Ja myśle ze da sie sterowac 1,4 elektroniką z 1,2.
Wystarczy kolo foniczne ustawic na 0.
ps.Myśle ze mprally tez nieda rady |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:02
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | oj to coś biedne te gti... |
niekoniecznie wina samego samochodu, bo jeden u nas ma ok 120-130KM i szperke, ale jak to mówią na co komu koni kupa...
irekg, to uruchamiaj procesory projekty rysunki i pochwal się co wydumałeś, czy taka wydmuka będzie działać czy nie bardzo |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 27-05-2010, 11:56 1,4 8V MPI poskładane
Bolid: sc A0 |
|
|
Nie mogę odnaleść tego tematu w którym dyskutowaliśmy o sensie i samej mozliwości zbudowania tego silnika...jak ktoś znajdzie to "Góra" może przekleić...
do meritum - silnik poskładany i jeździ w Warszawie na głowicy z 1,2 8V 75 - zgodnie z przewidywaniami wszystko ok, blok pochodzi z grande 77konia (1,4 8V)
plusy:
- 130Nm dostępne od 1900 - 5000obr (max mom. dla skrzyń fire) (dla Piewców mocy - 85koni)
- spalanie 5,0-7,5(upalanie)
- głowica z p1 75
- tani i wytrzymały blok fire
- uruchomione na 4aw euro3
- ecumaster
- 0-100 na skrzynce z S to 7,8-8,0 s (tylko taka skrzynka ma tu sens)
- zalet 8V nie trzeba tłumaczyć
- duża żywotność w tej konfiguracji
wady:
- typowo miejska charakterystyka, ale zaskakuje wybuchem momentu od dołu
koszty stworzenia takiego "czegoś" są niskie gdy posiada się np 1,1 mpi (na 4aw)
każdego 1,1 z górą 1,2 można łatwo sztachnąć o porządny moment
Jak ktoś w Warszawie będzie chciał autko zobaczyć dam namiar... |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 27-05-2010, 13:40
Bolid: 1E 187 |
|
|
jakieś foty? Pasek od czegoś podpasował? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 27-05-2010, 21:13
Bolid: sc A0 |
|
|
tzn na fotografiach niewiele widać - wygląda jak 1,1 8v
rozrząd pokrywa się z tym z 1,4 8V
(tak naprawdę głowica w 1,4 jest prawie taka sama (zespolona cewka i obudowa sterownika na głowicy 1,4..))
z ciekawszych rzeczy to ssący jest z 1,4 8v (który notabene teraz będę pakował do 1,1 mpi na próbę z innym P)
auto jest cichociemne w Warszawie, ale jak ktoś czasem jest na Ostrobramskiej to można wpaść to Pana Andrzeja |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
scuaz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: chełm
|
Wysłany: 24-12-2010, 23:00
Bolid: seicento |
|
|
już jakiś czas widze temat nieaktywny, ale tak się zastanawiam czy komora spalania będzie ok, bo w tłokach z bloku 1.4 jest komora spalania a w 1.2 nie ma , ale skok większy i czy przed założeniem głowicy 1.2 można ją jeszce ytroche splanować ?, a moze jest już więcej takich silników? |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-12-2010, 11:09
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
ja swojego nie złożyłem ale może przed sezonem letnim uda mi się ta sztuka
co do komory spalania to faktycznie złożenie tego tak po prostu będzie skutkowało dosyć znaczącym spadkiem kompresji i przydało by się coś przeszlifować albo zaturbic
w piwnicy leży mocno splanowana głowica (kompresja na seri dole ponad 18) czekam na jakiś okazyjny dol silnika 1.4, jak zacznę już coś działać na pewno wrzucę tu fotki
sejko odeszło z użytku codziennego i przyszłym sezonie będzie już tylko zabawka do upalania w letnie wieczory |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
|