FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap SPI 1.1 na 1.2 16v Ważne informacje
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 28-10-2014, 22:13   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


bartekn1992 napisał/a:
czy 1500 starczy na wszystko?


na całego swapa ?

zapomnij.
Mocowania silnika od 1.1 + szlif łapy/dystans między łapę a silnik.
rozrusznik pasi alternator tak se ale da się.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 29-10-2014, 17:04   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


to ile szykowac trzeba?
_________________
!----Sejo----!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-10-2014, 19:52   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Do 3000zł
_________________
Moje Seicento
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 24-01-2015, 09:14   
   Bolid: sc 1.2 16v


Żeby nie zakładać nowego tematu podpytam się tutaj :smile:

Wszędzie piszecie ,że podchodzi łapa silnika od 1.1 ale którego? Bo jak się dowiadywałem to niby jest różnica między spi a mpi, mpi wydaje się dłuzsza.
I jak będę wkładał skrzynię od 1.1 to zamach mam też wsadzić od 1.1 czy od 1.2 16v podejdzie?
Rozumiem ,że jak zamach od 1.1 to rozrusznik od 1.1 a jak od 1.2 to rozrusznik od 1.2?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 24-01-2015, 11:35   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Zakładałem łapę od SPI i MPI, pasuje bez problemu. Różnica jest w samej poduszce. Długością nie może się różnić bo blok od SPI i MPI wymiarami nie różni się. Jak masz dobre sprzęgło od 1.1 do zostaw zamach od 1.1. Sprzęgło 180mm daje radę, kolega ma 94KM w 1.2 16V i sprzęgło trzyma idealnie. Od 1.1. zamach jest chyba troszkę lżejszy, mogę się mylić ale coś mi się kojarzy, że jest mała różnica.
Rozrusznik nie ma znaczenia, każdy podejdzie. Ja mam z 500 1.4 16V z przekładnią planetarną i zamach od 1.2 190mm. Załóż mocniejszy rozrusznik. U mnie ten z 1.1. czasami nie miał siły "przełamać" kompresji i zdarzyło mu się nawet zatrzymać podczas odpalania. Z rozruchownikiem 1.0kW z przekładnią planetarną nie mam tego problemu.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-01-2015, 16:20   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


co do rozrusznika ir3n3usz, przyznam racje - też wymieniałem u siebie bo często słabo kręcił.

Łapa od spi, mpi - jeden grzyb byle nie od 900 :D

U siebie w 1.4 mam sprzęgło i zamach od 1.2 16V 190mm i też ogarnia :)
Do serii 1.2 spokojnie zamach i sprzęgło od 1.1 da rade ale można założyć od 1.2 czy nawet od 1.4 - pod skrzynie będzie pasowało bez problemu.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 07-02-2015, 21:23   
   Bolid: sc 1.2 16v


Mam zagwozdkę kupiłem kolektor ssący do od 16v i przyszła z nim modzona listwa wtryskowa w ten sposó że do zwykłej listwy od 16v jest dospawany powrót i regulator ciśnienia bodajże od 8v. Przerabiał ktoś coś takiego? Warto spinać to na takiej listwie czy lepiej założyć listwe bez powrotu? Niżej zdjęcia jak to wygląda.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-02-2015, 12:42   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja bym na twoim miejscu po prostu założył oryginalną listwę od 16V
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 08-02-2015, 13:12   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


To jest listwa od bravo i na tych wtryskiwaczach 16V z kompem MM 18FD będzie miał na wolnych obrotach za ubogo po rozgrzaniu. Sprawdzałem szerokopasmówką. Kumpel miał na tych wtryskach swoje 1.2 i gaz w sekwencji, ECU świrował do tego stopnia, że na gazie przepalił przez rok dwie UPG bo nie dało się dobrze tego wystroić. Musisz założyć listwę z Punto1.
_________________
Moje Seicento
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 08-02-2015, 13:20   
   Bolid: sc 1.2 16v


A taka listwa jak na zdjęciu podejdzie? To listwa od lanci y ale wydaje mi się identyczna co ta z punto.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-02-2015, 14:03   
   Bolid: Seicento 1.4 16V



taki wtryskiwacz numer OEM 46451791

a listwa taka jak podałeś :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 14-02-2015, 21:44   
   Bolid: sc 1.2 16v


A jaki można dać maksymalnie dystans między łapę a blok? Dzisiaj robiłem przymiarkę i dałem dystans 4mm i trochę zeszlifowałem łapę, co dało z dobre 3.5 mm luzu tylko się zastanawiam czy nie za duży ten dystans.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 15-02-2015, 10:06   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Raczej będzie dobrze, pozostałe poduszki mają spore otwory, myślę że spokojnie wyda przesunięcie zespołu napędowego o 4mm. Zobaczysz po montażu w budzie jak się układa, czy nie będziesz miał problemu z przykręceniem poduszek od skrzyni.
_________________
Moje Seicento
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-02-2015, 12:07   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Ciężko dokładnie powiedzieć jakie dystanse musisz porobić. Proponuję abyś poskręcał wszystko i obejrzał następnie poduchy ( czy gdzieś nie jest naciągnięta itp. ) U siebie tak robiłem bo każda osoba podawała inne wymiary i wychodziły cuda :-/ sądzę że taki sposób będzie najbardziej odpowiedni bo swapa skończyłem prawie 3 lata temu i żadna łapa się nie oberwała ani nic sie nie połamało. ;-)
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 15-02-2015, 12:32   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


znajomy wkładał zawsze 5 mm i jest ok. Też taki dałem i wszystko pasuje.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum