wsadzenie długiego 5. biegu do krótkiej skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-07-2009, 12:34 wsadzenie długiego 5. biegu do krótkiej skrzyni
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wiele słyszałem już o wstawianiu 5. biegu ze skrzyni np s-kowej do krótszych skrzyń, ale żadnych konkretów na czym ta wymiana polega i czy można przełożyć 5 bieg do każdej ze skrzyń pasujących do seja. Niedługo będę zmieniał moją s-kową skrzynię na skrzynię z palio/siena/abarth lub na mega krótką skrzynie od kałuży z przełożeniem 64/13. I tu właśnie problem, bo ta skrzynia od kałuży byłaby dla mnie super gdybym mógł do niej włożyć długą piątkę. Autko służy mi do kjsów i jazdy na codzień, więc taka opcja byłaby najlepsza. Tylko właśnie czy ktoś się orientuje czy dałoby rade przełożyć do tych skrzyń 5bieg z mojej s-kowej i na czym ta operacja polega (nigdy nie rozbierałem skrzyni biegów, nie wiem co tam w środku dokładnie siedzi )
pozdro |
|
|
|
 |
rafal_n5
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 03-07-2009, 13:51
Bolid: 1.1spi |
|
|
Ja tez bede wymieniał 5 bieg na krótszy.Mam przełozenie 64/13 kałuza załozone do skrzyni abarha,wiec 5 bieg jest bardzo krotki,wiec jazda jest bardzo meczaca a silnik ma bardzo duze obroty,przy licznikowej 80km/h na obrotku jest cos 4000obr/min.Najkrotsza piatke masz chyba w skrzyni z vana.Ja takowa mam i jest tam przelozenie bodajze 36/47 czyli 0.76 a skrzynia abarth ma 0.89 takze z vanowskiej skrzyni bedzie troche dłuzszy 5 bieg.Ale niewiem na ile to pomoze.mysle ze nawet po wymianie niebedzie on dalej nadbiegiem.
A wymiana jest bardzo prosta.Nietrzeba nawet skrzyni wyciagac.Wystarczy sposcic olej i zdemontowac dekielek skrzyni biegów (ten ktory jest z lewej strony w nadkolu) i tam jest własnie pod tym dekielkiem ukryty 5 bieg.
A dokładne długosci biegów w poszczególnych skrzyniach masz w podwieszonym temacie |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-07-2009, 15:46
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ok, dzięki za info, trochę mi rozjaśniłeś sytuację. Z tego co się orientuje to w vanach była równie długa skrzynia co u mnie w 1.1 S, więc daleko szukać 5biegu nie musze Jak już wymienisz u siebie ten 5bieg to napisz czy w rezultacie to coś pomogło i rzeczywiście można liczyć na to, że ta długa piątka w skrzyni 64/13 będzie się spisywała w trasie czy jednak nadal będzie za krótka...
pozdro |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-07-2009, 15:57
Bolid: Audi |
|
|
do jazdy codziennej wsadź palio/siena/abarth z piątką od skowej
będziesz miał 4 biegi krótkie a 5 troszkę dłuższą niż w sportingu ale krótszą niz w skowej |
_________________
 |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 03-07-2009, 19:56
Bolid: sc A0 |
|
|
albo setup ten pucharowy czyli sporting skrzynka+ dyfer z palio...ta piątka wtedy jest ok...
a jeszcze lepiej było pamiętam palio + 5 z Vana..(5tka dłuższa niż sporting)
wg mnie - sportingowa skrzynia na wałkach 175/50 w zupełności ogarnia temat..
jak sport to wyłącznie palio:] (jak miałem 6 z p2 to masakra sie miechało - ale znowu bym kupił hehe) |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
rafal_n5
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 03-07-2009, 20:46
Bolid: 1.1spi |
|
|
miałem kiedys cała skrzynie z palio i jakos niepamietam zeby ten 5 bieg był za krótki,a na przełozeniu 64/13 bardzo jest to dokuczliwe na dojazdówkach oraz podczas dojazdu na kjs tym bardziej ze moje przełozenie bardzo huczy.Do normalnej jazdy nie polecam takiego przełozenia chyba ze w skrzyni 6-biegowej.Mysle ze po zamontowaniu 5 z vana (36/47) piatka w naszej skrzyni powinna byc jak 6 bieg w szesciobiegowej bo w tej skrzyni przełozenie 6 biegu jest prawie identyczne(0.74) |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 03-07-2009, 21:06
Bolid: sc A0 |
|
|
dokładnie...ale..coś za coś - kiedyś robiliśmy porównanie i mocne scs czasem miało aż za krótkie przełożenia na słupki - teraz kjsy to coś całkiem nowego i super ze tak jest ale wyscig zbrojen był zawsze takze ta piatka Twoja napewno jest używana w imprezach typu tychy
swoją Drogą - czy masz kolego przełozenie z palio na zbyciu? chętnię bym odkupił do zapasowej skrzyni.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
rafal_n5
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 03-07-2009, 21:28
Bolid: 1.1spi |
|
|
sprzedałem |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 03-07-2009, 23:40
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
edit:
było tu coś napisane ale już sam sprawdziłem |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-07-2009, 23:42
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
bakol napisał/a: | edit:
było tu coś napisane ale już sam sprawdziłem |
generalnie sporting przy 120 bedzie ci buczał niemiłosiernie, spalanie wieksze...... nigdy bym tego nie zalozyl |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-07-2009, 14:50
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
fulara napisał/a: | bakol napisał/a: | edit:
było tu coś napisane ale już sam sprawdziłem |
generalnie sporting przy 120 bedzie ci buczał niemiłosiernie, spalanie wieksze...... nigdy bym tego nie zalozyl |
no dobra skoro już padła jedna odpowiedź to może bakol napisz co chciałeś się dowiedzieć, może to będzie coś ciekawego i innym się przyda
apropos tej krótkiej skrzyni od kałuży to zainteresowałem się nią bo prawdopodobnie mój kumpel będzie miał taką na sprzedanie po dobrej cenie i chętnie bym ją kupił gdyby montaż długiej piątki pozwoliłby na jazdę po trasie tudzież szybszą jazdę po mieście.
Ale generalnie jeśli powyższe nie wypali to wstawię skrzynię ze sieny/palio/abarth i ewentualnie jeśli piątka w niej będzie za krótka to wtedy wymienię sam 5 bieg i postaram się zrobić manuala od razu |
|
|
|
 |
rafal_n5
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 04-07-2009, 18:54
Bolid: 1.1spi |
|
|
barkor napisał/a: | fulara napisał/a: | bakol napisał/a: | edit:
było tu coś napisane ale już sam sprawdziłem |
generalnie sporting przy 120 bedzie ci buczał niemiłosiernie, spalanie wieksze...... nigdy bym tego nie zalozyl |
no dobra skoro już padła jedna odpowiedź to może bakol napisz co chciałeś się dowiedzieć, może to będzie coś ciekawego i innym się przyda
apropos tej krótkiej skrzyni od kałuży to zainteresowałem się nią bo prawdopodobnie mój kumpel będzie miał taką na sprzedanie po dobrej cenie i chętnie bym ją kupił gdyby montaż długiej piątki pozwoliłby na jazdę po trasie tudzież szybszą jazdę po mieście.
Ale generalnie jeśli powyższe nie wypali to wstawię skrzynię ze sieny/palio/abarth i ewentualnie jeśli piątka w niej będzie za krótka to wtedy wymienię sam 5 bieg i postaram się zrobić manuala od razu |
w nastepnym tygodniu bede przeprowadzał operacje na skrzyni takze napisze co i jak.Ale tego przełozenia(64/13) do codziennej jazdy nie polecam tylko do sportu |
|
|
|
 |
MadMax
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-07-2009, 23:23
Bolid: N-grupowy sporting. |
|
|
Rafał_n5
Jesli Twoja skrzynia bardzo mocno huczy, radze sprawdzic Ci lozyska w skrzyni. Moja tez tak chodzila i po kilku-set km od kupna(nowa od Kaluzy), rozleciala sie uszkadzajac caly dyfer, obudowe itd. Po zmianie lozysk i przelozeniu bebechow z innej skrzyni panuje bloga cisza
Ps. Rowniez podzielam zadnie kolegow,ze skrzynia 64/13 nadaje sie tylko do sportu. Jesli ktos nie robi SC wedlug homologacji N grupy radzilbym zalozyc punto 6 speed. |
|
|
|
 |
rafal_n5
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 06-07-2009, 22:33
Bolid: 1.1spi |
|
|
MadMax napisał/a: | Rafał_n5
Jesli Twoja skrzynia bardzo mocno huczy, radze sprawdzic Ci lozyska w skrzyni. Moja tez tak chodzila i po kilku-set km od kupna(nowa od Kaluzy), rozleciala sie uszkadzajac caly dyfer, obudowe itd. Po zmianie lozysk i przelozeniu bebechow z innej skrzyni panuje bloga cisza
Ps. Rowniez podzielam zadnie kolegow,ze skrzynia 64/13 nadaje sie tylko do sportu. Jesli ktos nie robi SC wedlug homologacji N grupy radzilbym zalozyc punto 6 speed. |
Raczej to nie łozyska bo ja osobiscie wkładałem te przełozenie do swojej sprawnej(nie chuczacej)skrzyni.Raczej przyczyna moze byc spasowanie mechanizmu roznicowego do wałka głownego,ale jezdze juz pare miesiecy odpukac ale sie nic nie rozleciało |
|
|
|
 |
rafal_n5
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 11-07-2009, 19:01
Bolid: 1.1spi |
|
|
przelozenie 5 biegu zmienione.Obroty przy 80km/h zmalały z 3500 na 3000obr/min. i jest duzo lepiej.Juz przy wiekszych predkosciach jedzie sie całkiem przyjemnie |
|
|
|
 |
|