FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chetni na stabilizator tylny do cc sc
Autor Wiadomość
Coyote_13 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 04-05-2016, 14:30   
   Bolid: Seicento 1.1MPI


Witam.
Jestem nowy i wcale się nie wymądrzam więc nie "bijcie" prosze.

Jak narazie to nikt inny się nie wypowiedział odnośnie działania stabilizatora tylnej osi a szkoda. Jedynie "pepel" który zauważa pewne zmiany odnośnie prowadzenia:
Cytat:
Na trening wyjechałem z ustawieniem w pozycji środkowej. Niestety auto prowadziło się... gorzej, niż bez stabilizatora.

Cytat:
Dlatego też zmieniłem jego ustawienie w pozycję najbardziej "soft" i tak wyjechałem na trasę ostatniej rundy KWC na Służewcu.

Efekt taki, że auto prowadzi się rewelacyjnie, w moim odczuciu jedzie jak przyklejone, a prędkości w zakrętach są już naprawdę fajne :) Także po regulacji zmiana na duży + !


Chętnie bym sobie zamontował taki stabilizator i mam nadzieję ,że dj-BRYLANT rozważy wprowadzenie pewnych zmian do swojej konstrukcji i przedstawi nam wersję 2.0 staba. Aby jednak tego dokonać to posiadacze tylnych stabilizatorów proszeni są o swoje opinie odnośnie prowadzenia swoich bolidów na różnych ustawieniach.
Pozdrawiam.
 
 
roach 
spamer team


Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 04-05-2016, 14:40   
   Bolid: Seicento


no ja się nie wypowiem bo jeszcze nie montowałem go ( chciałbym to już zrobić ale brak czasu )....jeżeli rajdowiec pisze ze jest na plus to :))
_________________

 
 
Adi95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2016, 01:02   
   Bolid: Seicento 1.1


Czas się wypowiedzieć po próbie ognia na Bednarach pod Poznaniem ;) .
Ogółem bardzo chwalę stabilizator, brylantowa robota.
O montażu nie ma co mówić, spawanie, nie za dużo rzeźby i luźno można wyrobić się w jeden dzień.
A teraz samo użytkowanie. Podobnie jak kolega pepel miałem na początku ustawiony na środkowej pozycji i było za dużo latania bokiem. Przestawiłem na najlżejszą (najdalszy otwór) i jest lepiej. Niestety przy okazji prac nad knurem za bardzo skróciłem amortyzatory z tyłu i to powodowało dalsze , choć mniejsze, latanie bokiem mimo "rozluźnienia" staba. Sam stabilizator bardzo redukuje przechył. Jest dużo sztywniej, znacznie lepiej pokonuje się zakręty.
Bardzo polecam, świetna modyfikacja ;) .
Bardzo ważna rzecz: jeżeli ktoś ma Vana to problem jest tego rodzaju, że łączniki stabilizatora wypadają w miejscu korektorów hamulcowych (z tyłu) i przy niższym zawiasie lubi to sobie dobić do wspomnianych korektorów powodując "nieprzyjemne efekty akustyczne" i drobne obawy o życie ;d.
Tak się sprawa miewa ze stabem na dowodzie filmowym (zawias B6 przód i tył):
https://www.youtube.com/watch?v=Pj3aj3KJMUY
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2016, 01:53   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Ja się też piszę to już kilku chętnych jest :)) Chyba, że ktoś swojego jeszcze nie założył i nie ma zamiaru to niech da cynka :))
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-05-2016, 02:07   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Adi95 napisał/a:
Tak się sprawa miewa ze stabem na dowodzie filmowym (zawias B6 przód i tył):
https://www.youtube.com/watch?v=Pj3aj3KJMUY

No to widzę, że teraz Twój sej prowadzi się jak gokart:) Od dawna twierdzę, że stab tylny w takim samochodzie jak seicento to podstawa (ze względu na nadmierne przechyły nadwozia - jest wąski i wysoki).
Co do "mocy" stablizatora to widocznie niestety trochę błędnie podpowiedziałem brylantowi, że lepiej dać dwa dodatkowe oczka bliżej belki. Tak mi się wydawało (a testowałem u siebie kilka różnych stabów), że stab tej grubości i długości ramion będzie dosyć miękki i lepiej dać regulację zwiększającą jego siłę.
Wychodzi więc na to, że oczko najdalej belki powinno być ustawieniem najmocniejszym lub neutralnym a pozostałe oczka do regulacji powinny być dorobione dalej od belki żeby można było jeszcze trochę poluzować staba na jakiś nierówny asfalt.

Ale ważne, że stab się sprawdza i działa jak trzeba, po to była ta regulacja żeby odpowiednio dopasować siłę staba pod swoje zawieszenie.
Być może regulacja "silniejsza" sprawdzi się, ale w seju bez wybebeszonego tyłu (czyli nie tak lekkiego) oraz z bardziej miękkim zawieszeniem niż rajdowe. Podobno montując stabilizator powinno się dać bardziej miękkie sprężyny, bo stab wzmacnia działanie sprężyn.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
dj-BRYLANT 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 333
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2016, 22:46   
   Bolid: Seicento Abarth


Barkor a no nie trafiłeś z podpowiedzią oj ty ty... :-P Ja widzę to tak, że po przesunięci łącznika na otwory bliżej belki powoduje to, że stab idzie bardziej pochylony do dołu, co skutkuję brakiem jego pracy i zachowuję się wówczas jak te pasy skracające skok wahacza.
W wersji 2.0 musiał by być dłuższy, a pierwszy otwór wypadać nad śrubą, lub troszkę przed, tylko, że jest jeden problem. Tłumik, to on ogranicza wykonanie dłuższego staba.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363767
 
 
 
Adi95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2016, 12:23   
   Bolid: Seicento 1.1


Barkor, myślę że przy standardowej wielkości i miękkości zawiasu regulacja może juz spełniać zadanie ;) . Jak wstawię belkę i będę miał trochę czasu to podpasuję mtsy na tyle i zobaczymy co będzie.
dj-BRYLANT dokładnie tak, śruba przy mocowaniu staba uderza u mnie o tłumik i dalej mogłoby nie być za wesoło ;( .
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-05-2016, 13:23   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Adi95 napisał/a:
dj-BRYLANT dokładnie tak, śruba przy mocowaniu staba uderza u mnie o tłumik i dalej mogłoby nie być za wesoło ;( .


Potwierdzam, u mnie jest podobnie. Śruba (a konkretnie gwint z nakrętką) i tak zostały u mnie skrócone, ale mimo to słychać że oba elementy uderzają/ocierają o siebie :-?
_________________
1.2 8V
 
 
 
kaczor1991 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2016, 21:41   
   Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r


Jest jakas mozliwosc 2 partii zamowienia na ten stabilizator ?
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-05-2016, 11:37   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Brylant już pisał, że jak się zbierze ponownie taka liczba chętnych jak poprzednio to zrobi, więc można uruchomić ponownie jakąś listę. Z tego co wiem przy okazji byłaby możliwość wykonania nieco grubszego staba na przód i ja bym się na takiego pisał w tej rundzie.

1. barkor
2.
3.
4
.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-05-2016, 11:50   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


1. barkor
2. MC Grzechu
3.
4.

Może ktoś na AK byłby jeszcze chętny? ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-05-2016, 21:25   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


A mógłby ktoś przybliżyć temat przedniego staba? Bo mnie to zainteresowało :) Jakie orientacyjne koszty, czy P&P w miejsce ori?

Co do listy to chyba warto by zrobić dwie, na przedniego i tylnego staba, będzie przejrzyściej :)
_________________
1.2 8V
 
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2016, 22:39   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No to trzeba wywołać Brylanta żeby coś napisał o możliwości wykonania również przedniego grubszego staba:)
Eibach kiedyś robił przednie staby do seicento o grubości 22mm (seryjne mają coś koło 18mm). Stab oczywiście musiałby być wykonany na kształt seryjnego, gumy mocujące trzeba by sobie wykonać na zamówienie z poliuretanu albo rozbobrować seryjne gumy pod większą średnicę.
Jak by się sej prowadził z mocniejszym przednim stabem to nie mam pojęcia, teoretycznie mocniejszy przedni wzmacnia podsterowność, ale w połączeniu z tylnym stabilizatorem powinno być ciekawie :))
Fotka znaleziona kiedyś w necie:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
MetfaN 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2016, 08:20   
   Bolid: Biały


1. barkor
2. MC Grzechu
3. MetfaN
4.
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-05-2016, 19:40   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


W takim razie poproszę Brylanta żeby wypowiedział się tutaj na temat możliwości zrobienia przedniego staba :) Da radę ogarnąć ten temat? :grin:
_________________
1.2 8V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum