Chetni na stabilizator tylny do cc sc |
Autor |
Wiadomość |
Coyote_13
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 04-05-2016, 14:30
Bolid: Seicento 1.1MPI |
|
|
Witam.
Jestem nowy i wcale się nie wymądrzam więc nie "bijcie" prosze.
Jak narazie to nikt inny się nie wypowiedział odnośnie działania stabilizatora tylnej osi a szkoda. Jedynie "pepel" który zauważa pewne zmiany odnośnie prowadzenia: Cytat: | Na trening wyjechałem z ustawieniem w pozycji środkowej. Niestety auto prowadziło się... gorzej, niż bez stabilizatora. |
Cytat: | Dlatego też zmieniłem jego ustawienie w pozycję najbardziej "soft" i tak wyjechałem na trasę ostatniej rundy KWC na Służewcu.
Efekt taki, że auto prowadzi się rewelacyjnie, w moim odczuciu jedzie jak przyklejone, a prędkości w zakrętach są już naprawdę fajne Także po regulacji zmiana na duży + ! |
Chętnie bym sobie zamontował taki stabilizator i mam nadzieję ,że dj-BRYLANT rozważy wprowadzenie pewnych zmian do swojej konstrukcji i przedstawi nam wersję 2.0 staba. Aby jednak tego dokonać to posiadacze tylnych stabilizatorów proszeni są o swoje opinie odnośnie prowadzenia swoich bolidów na różnych ustawieniach.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-05-2016, 14:40
Bolid: Seicento |
|
|
no ja się nie wypowiem bo jeszcze nie montowałem go ( chciałbym to już zrobić ale brak czasu )....jeżeli rajdowiec pisze ze jest na plus to |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2016, 01:02
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Czas się wypowiedzieć po próbie ognia na Bednarach pod Poznaniem .
Ogółem bardzo chwalę stabilizator, brylantowa robota.
O montażu nie ma co mówić, spawanie, nie za dużo rzeźby i luźno można wyrobić się w jeden dzień.
A teraz samo użytkowanie. Podobnie jak kolega pepel miałem na początku ustawiony na środkowej pozycji i było za dużo latania bokiem. Przestawiłem na najlżejszą (najdalszy otwór) i jest lepiej. Niestety przy okazji prac nad knurem za bardzo skróciłem amortyzatory z tyłu i to powodowało dalsze , choć mniejsze, latanie bokiem mimo "rozluźnienia" staba. Sam stabilizator bardzo redukuje przechył. Jest dużo sztywniej, znacznie lepiej pokonuje się zakręty.
Bardzo polecam, świetna modyfikacja .
Bardzo ważna rzecz: jeżeli ktoś ma Vana to problem jest tego rodzaju, że łączniki stabilizatora wypadają w miejscu korektorów hamulcowych (z tyłu) i przy niższym zawiasie lubi to sobie dobić do wspomnianych korektorów powodując "nieprzyjemne efekty akustyczne" i drobne obawy o życie ;d.
Tak się sprawa miewa ze stabem na dowodzie filmowym (zawias B6 przód i tył):
https://www.youtube.com/watch?v=Pj3aj3KJMUY |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2016, 01:53
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Ja się też piszę to już kilku chętnych jest Chyba, że ktoś swojego jeszcze nie założył i nie ma zamiaru to niech da cynka |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-05-2016, 02:07
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No to widzę, że teraz Twój sej prowadzi się jak gokart:) Od dawna twierdzę, że stab tylny w takim samochodzie jak seicento to podstawa (ze względu na nadmierne przechyły nadwozia - jest wąski i wysoki).
Co do "mocy" stablizatora to widocznie niestety trochę błędnie podpowiedziałem brylantowi, że lepiej dać dwa dodatkowe oczka bliżej belki. Tak mi się wydawało (a testowałem u siebie kilka różnych stabów), że stab tej grubości i długości ramion będzie dosyć miękki i lepiej dać regulację zwiększającą jego siłę.
Wychodzi więc na to, że oczko najdalej belki powinno być ustawieniem najmocniejszym lub neutralnym a pozostałe oczka do regulacji powinny być dorobione dalej od belki żeby można było jeszcze trochę poluzować staba na jakiś nierówny asfalt.
Ale ważne, że stab się sprawdza i działa jak trzeba, po to była ta regulacja żeby odpowiednio dopasować siłę staba pod swoje zawieszenie.
Być może regulacja "silniejsza" sprawdzi się, ale w seju bez wybebeszonego tyłu (czyli nie tak lekkiego) oraz z bardziej miękkim zawieszeniem niż rajdowe. Podobno montując stabilizator powinno się dać bardziej miękkie sprężyny, bo stab wzmacnia działanie sprężyn. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
dj-BRYLANT
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 333 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2016, 22:46
Bolid: Seicento Abarth |
|
|
Barkor a no nie trafiłeś z podpowiedzią oj ty ty... Ja widzę to tak, że po przesunięci łącznika na otwory bliżej belki powoduje to, że stab idzie bardziej pochylony do dołu, co skutkuję brakiem jego pracy i zachowuję się wówczas jak te pasy skracające skok wahacza.
W wersji 2.0 musiał by być dłuższy, a pierwszy otwór wypadać nad śrubą, lub troszkę przed, tylko, że jest jeden problem. Tłumik, to on ogranicza wykonanie dłuższego staba. |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363767
 |
|
|
|
 |
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2016, 12:23
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Barkor, myślę że przy standardowej wielkości i miękkości zawiasu regulacja może juz spełniać zadanie . Jak wstawię belkę i będę miał trochę czasu to podpasuję mtsy na tyle i zobaczymy co będzie.
dj-BRYLANT dokładnie tak, śruba przy mocowaniu staba uderza u mnie o tłumik i dalej mogłoby nie być za wesoło . |
|
|
|
 |
pepel
I live here!

Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-05-2016, 13:23
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
Adi95 napisał/a: | dj-BRYLANT dokładnie tak, śruba przy mocowaniu staba uderza u mnie o tłumik i dalej mogłoby nie być za wesoło . |
Potwierdzam, u mnie jest podobnie. Śruba (a konkretnie gwint z nakrętką) i tak zostały u mnie skrócone, ale mimo to słychać że oba elementy uderzają/ocierają o siebie |
_________________ 1.2 8V
 |
|
|
|
 |
kaczor1991
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2016, 21:41
Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r |
|
|
Jest jakas mozliwosc 2 partii zamowienia na ten stabilizator ? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-05-2016, 11:37
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Brylant już pisał, że jak się zbierze ponownie taka liczba chętnych jak poprzednio to zrobi, więc można uruchomić ponownie jakąś listę. Z tego co wiem przy okazji byłaby możliwość wykonania nieco grubszego staba na przód i ja bym się na takiego pisał w tej rundzie.
1. barkor
2.
3.
4. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-05-2016, 11:50
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
1. barkor
2. MC Grzechu
3.
4.
Może ktoś na AK byłby jeszcze chętny? |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
pepel
I live here!

Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-05-2016, 21:25
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
A mógłby ktoś przybliżyć temat przedniego staba? Bo mnie to zainteresowało Jakie orientacyjne koszty, czy P&P w miejsce ori?
Co do listy to chyba warto by zrobić dwie, na przedniego i tylnego staba, będzie przejrzyściej |
_________________ 1.2 8V
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:39
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No to trzeba wywołać Brylanta żeby coś napisał o możliwości wykonania również przedniego grubszego staba:)
Eibach kiedyś robił przednie staby do seicento o grubości 22mm (seryjne mają coś koło 18mm). Stab oczywiście musiałby być wykonany na kształt seryjnego, gumy mocujące trzeba by sobie wykonać na zamówienie z poliuretanu albo rozbobrować seryjne gumy pod większą średnicę.
Jak by się sej prowadził z mocniejszym przednim stabem to nie mam pojęcia, teoretycznie mocniejszy przedni wzmacnia podsterowność, ale w połączeniu z tylnym stabilizatorem powinno być ciekawie
Fotka znaleziona kiedyś w necie:
 |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MetfaN
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-05-2016, 08:20
Bolid: Biały |
|
|
1. barkor
2. MC Grzechu
3. MetfaN
4. |
|
|
|
 |
pepel
I live here!

Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-05-2016, 19:40
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
W takim razie poproszę Brylanta żeby wypowiedział się tutaj na temat możliwości zrobienia przedniego staba Da radę ogarnąć ten temat? |
_________________ 1.2 8V
 |
|
|
|
 |
|