kto sie zna na starych silnikach elektrycznych 3-fazowych? |
Autor |
Wiadomość |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 19-11-2010, 18:39 kto sie zna na starych silnikach elektrycznych 3-fazowych?
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
Potrzebuje ustalić producenta takiego silnika jak ten http://allegro.pl/silnik-...1321270558.html
na tym deklu co wyłazi kabel jest jakieś logo i pisze "M8", co to za firma może być? bo mi google nie pomaga Firma wiem że Polska, lata 60-70 XX wieku |
_________________
 |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 19-11-2010, 19:45
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
wiesz nawet jak bedziesz mial nazwe to niewiele moze ci pomoc
stare silniki moga byc przewijane, a prawie kazdy stary silnik jest przewijany,dekilek niekoniecznie jest oryginalny, predzej tabliczka znamionowa moze wiecej mowic, ale po przewinieciu traci to znaczenie, no chbya ze to robil ktos porzadny
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 19-11-2010, 19:48
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
ale nie chodzi o to, że ja chce taki silnik kupić, tylko wręcz przeciwnie - mam chyba identyczny w domu, tylko problem polega na tym, że tabliczka znamionowa jest mocno nieczytelna i tak szukałem po allegro aż znalazłem z wyglądu taki sam, ale nadal nie pisze jaki to producent, a czy mój silnik był przewijany tego nie wiem, całe lata, odkąd tylko pamiętam znajdował się w cyrkularce domowej roboty, nigdy nie było z nim problemów, a ja ostatnio go wykręciłem i myślę sprzedać, tylko jakoś głupio tak sprzedawać nie znając producenta nawet... |
_________________
 |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 19-11-2010, 20:19
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
dajesz jego paratmetry o ile znasz i tyle, producent nie jest taki wazny |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 19-11-2010, 20:22
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
no właśnie tak średnio znam parametry, bo tabliczka nieczytelna, ale wszystko wskazuje, że jest identyczny jak z tej aukcji co dałem linka wyżej, czyli 4kW... |
_________________
 |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 20-11-2010, 15:13
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
to bys potrzebowal pomocy starego elektryka
na oko by ci powiedzial jaka ma moc i obroty, co do obrotów to ma chyba znaczenie grubosc wałka, niskoobrotwe maja grubsze, i na moc silnika wskazuje obudowa, silniki elektryczne sa znormalizowane, a w tamtych czasach nie bylo za duzo typów silników, zebys gdzies znalazl jakas tabele wymiary/moc , jezeli twierdzisz ze jest iodentyczny (zmierz jeszcze wałek czy taki sam) to parametry bedzie mial takie same, w tamtych czasach nie podejrzewam ze robili silniki wysokoobrotowe jezeli juz byly to perełki, spróbuj pogrzebac np na eletrodzie, tam mozna wiele ciekawych rzeczy znalezc, ja tam czasem tez czegos szukam
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-11-2010, 20:17
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Wałek dobiera się ze względu na wartość momentu obrotowego, który generuje silnik.
Jak znajdziesz tabele ze średnicami wałków i wartości maks momentu dla danego wałka to ze wzoru możesz wyliczyć moc silnika. T=9550*P/n. T- moment, P- moc, n - obroty |
|
|
|
 |
|