Olej do seja i zafiry. |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2015, 21:00
|
|
|
tango napisał/a: | Tez ekologia - gdzieś czytałem ze DPF wcale tak bardzo nie jest eko, ale to już na inny temat | oczywiście że nie jest eko gromadzi w sobie syf i jednorazowo wyrzuca go podczas wypalania w tej samej ilości jak inne auto na tym samym dystansie bez eko-wynalazku. |
|
|
|
 |
vernun
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-07-2015, 21:33
Bolid: Sej |
|
|
Mogę się podłączyć do tematu? Za radą Rotaxa przymierzam się do zmiany oleju oraz filtra.
http://galonoleje.pl/skle...-hu-713-16.html ten filtr też podejdzie do 0,9?
Jeszcze jedno chciałem już dzisiaj zamówić polecony Valvoline maxlife tylko waham się czy to nie jest jakiś przekręt albo inny olej czy coś, bo na tej aukcji 5 litrów jest w cenie 4 i to jeszcze dostawa gratis.
http://allegro.pl/valvoli...5400441958.html
Kupował ktoś może u tego użytkownika? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
vernun
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-07-2015, 22:12
Bolid: Sej |
|
|
Czyli brać ten co wstawiłeś? Niestety nie widzę tam filterka, ten filter W714/4 dużo się różni od W714/2? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2015, 22:16
|
|
|
vernun napisał/a: | Czyli brać ten co wstawiłeś? Niestety nie widzę tam filterka, ten filter W714/4 dużo się różni od W714/2? | niekoniecznie wersja "SL" jest lepsza (większa ilość cynku i fosforu) - W714/4 się nie nadaje (brak zaworu syfonowego) |
|
|
|
 |
vernun
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-07-2015, 15:41
Bolid: Sej |
|
|
Jakby ktoś był zainteresowany tym olejem to dzisiaj dostałem odpowiedź co do daty rozlania oleju:
Cytat: | Witam
Data rozlanie OLEJU VALVOLINE MAXLIFE 10W40 to 25.03.2015 tak olej jest w opakowaniu 5 litrowym
W razie dodatkowych pytań służę pomocą |
|
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-11-2015, 20:16 jaki olej zalać ? rotax doradź
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Jaki olej do:
- seicento 1.1 Mpi 2003 rok, przebieg 190 tyś. km, z gazem, 1-2 dolewki pomiędzy wymianą, filtr oleju aktualnie Mann-a
- Golf IV 1.6 16V, 2003 rok, przebieg 170 tyś, km (ale podejrzewam wyższy przebieg), z gazem, nie dolewam lub jeden raz niewielka ilość, filtr oleju Filtron.
Obecnie oba bolidy mają zalany Castrol Magnatec 5W40 C3,
chcę zmienić i z tego co gdzieś mi świta ten C3 nie jest najlepszy lepszy był był by A3/B4 więc jaki zastanawiam się nad Vavoline Max Life lub któryś Shell Helix oba 5w40, czy to dobry wybór czy może coś innego ?
Co do filtrów zastanawiam się nad użyciem Bosch-a do obydwu, czy Mann-owskie są znacząco lepsze czy porównywalne ? |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2015, 20:40
|
|
|
Do obu samochodów proponuję Shell Helix Ultra 5w40 A3/B4 z interwałem wymiany max.10kkm co do Magnateca z C3 to olej "mid saps" czyli szkodliwy zarówno dla Golfa jak i Seitka - filtry dla Bosch'a produkuje MANN |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-11-2015, 20:50
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
O oleju Shell Helix Ultra 5w40, napisano "olej silnikowy "low SAPS" co to znaczy, nisko popiołowy, czy to nie do samochodów z filtrem cząstek stałych ?
http://www.kolegaberlin.p...ra-5W40-4L.html
przy oleju SHELL HELIX HX8 SYNTETIC 5W40 nie ma tekiej informacji:
http://www.kolegaberlin.p...ic-5W40-4L.html
i mam pytanie z innej beczki, potrzebuje oleju 5w30 do silników B&S w sprzęcie ogrodniczym, dlatego 5w30, a nie SAE30 bo one mogą pracować poniżej 10 stopni celsjusza, jaki wybrać żeby proste silniki chłodzone powietrzem miały lekkie i długie życie ?
Pozdrawiam |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2015, 20:55
|
|
|
dark210 napisał/a: | O oleju Shell Helix Ultra 5w40, napisano "olej silnikowy "low SAPS" co to znaczy, nisko popiołowy, czy to nie do samochodów z filtrem cząstek stałych ? | błąd w opisie produktu Shell Helix Ultra 5w40 to olej "full saps" który spełnia MB 229.5
Cytat: | i mam pytanie z innej beczki, potrzebuje oleju 5w30 do silników B&S w sprzęcie ogrodniczym, dlatego 5w30, a nie SAE30 bo one mogą pracować poniżej 10 stopni celsjusza, jaki wybrać żeby proste silniki chłodzone powietrzem miały lekkie i długie życie ? | polecam do Briggs'a coś z 0w40 ponieważ ta lepkość sprawdza się idealnie |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-11-2015, 21:48
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Dzięki za pomoc, pozdrawiam |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2015, 17:30
|
|
|
Taka analiza po 12kkm silnik diesel Cummins 5.9l na oleju Shell Rotella 15w40 z dodatkiem Archoil AR9100 - stąd zwiększona zawartość w analizie boru i potasu - powiem szczerze że znikome zużycie silnika wywala z butów
po 12kkm nadal TBN = 9,2 |
|
|
|
 |
MaciekMM
nówka sztuka ;)
Wiek: 51 Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-04-2016, 14:03
Bolid: Szrebny Szerszeń w pająki :-) |
|
|
rotax24, rośba o potwierdzenie:
Do 1.1 MPi z 2002 r przebieg około 150000, mocno ciemna ciecz pod korkiem, a dodatkowo w bagażniku napoczęty Lotos 10W40. Przejść chwilowo na Total Quartz 7000 10W40 czy na Shell HX7 10w40 a następnie Shell Helix Ultra 5w40 A3/B4 + filtr MANN W 712/16 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
MaciekMM
nówka sztuka ;)
Wiek: 51 Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-04-2016, 08:30
Bolid: Szrebny Szerszeń w pająki :-) |
|
|
rotax24, jak zwykle nieoceniony. Dzięki wielkie i szkoda że nie mogę dodać pkt pomógł. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|